موضوعات داغ

پیکاپ سانگ یانگ خان محصول وارداتی صنایع خودروسازی ایلیا به ایران رسید + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در نمایشگاه خودرو مشهد 1402 در شهریور امسال شرکت صنایع خودروسازی ایلیا قصد خود را مبنی بر واردات یک پیکاپ دو دیفرانسیل کره ای اعلام نمود. پس از گذشت چند ماه، مشخص گردید که خودروی موردنظر، پیکاپ معروف به "خان" یا همان سانگ یانگ موسو می‌باشد که به‌زودی به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه خواهد شد. در حال حاضر اولین تصاویر اختصاصی خودروبانک از این خودرو، پیکاپ سانگ یانگ خان نسخه استاندارد را در ایران نشان می‌دهد و البته گفته می‌شود نسخه وارداتی اصلی مدل فیس لیفت خواهد بود.

پیکاپ سانگ یانگ خان محصول وارداتی صنایع خودروسازی ایلیا

نام "موسو" برای طرفداران خودروهای کره ای تداعی‌گر یک شاسی‌بلند متفاوت از برند سانگ یانگ است که پیشتر در بازار داخلی حضور داشت. این خودرو در آن دوران با همکاری شرکت دایملر توسعه یافته بود و از کیفیت مطلوبی برخوردار بود. اما در سال 2018، کمپانی سانگ یانگ (که اکنون با نام KG موبیلیتی شناخته می‌شود) نام "موسو" را احیا کرد و این بار آن را بر روی یک پیکاپ نصب نمود. همین پیکاپ است که در برخی بازارها با عنوان "پیکاپ خان" شهرت یافته و قرار است به‌زودی وارد بازار ایران شود. به نظر می‌رسد بازار پرطرفدار پیکاپ‌ها در ایران از این محصول کره ای استقبال خوبی به عمل آورد. در ادامه به معرفی مختصری از ویژگی‌های این پیکاپ کره ای می‌پردازیم.

پیکاپ سانگ یانگ خان محصول وارداتی صنایع خودروسازی ایلیا به ایران رسید

مشخصات فنی و امکانات پیکاپ سانگ یانگ خان

مشخصات فنی پیکاپ خان در بازارهای مختلف با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی عرضه می‌گردد، اما برای بازار ایران، نسخه بنزینی آن در نظر گرفته شده است. زیر کاپوت این نسخه، یک موتور 2 لیتری توربوشارژ جای گرفته که توانایی تولید 225 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارا می‌باشد. انتقال نیرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ صورت می‌پذیرد. با توجه به اینکه پیکاپ خان دارای شاسی مستقل و دو دیفرانسیل است، امکان تنظیم حالت‌های انتقال نیرو (دنده سبک و سنگین) در این خودرو فراهم می‌باشد.

به دلیل استانداردهای اجباری موجود در واردات خودرو پیش‌بینی می‌شود در نسخه وارداتی این پیکاپ به ایران، امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی ترمز، ایربگ‌های سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای، کلاستر دیجیتال، نمایشگر مالتی‌مدیا، دریچه تهویه ردیف عقب، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، گرمکن و سرد کن صندلی‌های جلو، سیستم شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سرازیری و غیره گنجانده شده باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد