موضوعات داغ

وزارت صمت حرف سهامداران را شنید؛ مدیرعامل زامیاد عوض شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

طی اقدامی وزارت صنعت، معدن و تجارت تغییرات مدیریتی در شرکت زامیاد، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا را در دستور کار قرار داد. طی حکمی از سوی محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه سایپا، مهدی صادقی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت جایگزین سعید علیزاده گردید.

مهدی صادقی، دانش‌آموخته رشته مهندسی مکانیک، دارای سوابق درخشانی در زمینه‌های مختلف کارشناسی و مدیریتی در گروه سایپا از سال 1389 تاکنون می‌باشد. وی نخستین فردی بود که پروژه کیتینگ را در سایپا عملیاتی نمود و پیش از این در حوزه‌های برنامه‌ریزی، لجستیک، تأمین و بازرگانی، تولید و مهندسی فعالیت‌های ارزشمندی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است. صادقی همچنین دارای تجربه همکاری با شرکای خارجی از جمله فرانسوی‌ها و چینی‌ها در پروژه‌های سیتروئن و چانگان بوده است.

این تغییر مدیریتی پس از آن صورت گرفت که سعید علیزاده، مدیرعامل پیشین زامیاد، تنها هفت ماه پس از جایگزینی خود با مهدی مرتضوی در این سمت قرار گرفته بود.

گفتنی است، در دوران مدیریت مرتضوی، زامیاد توانست وضعیت خود را به یک ثبات نسبی برساند و محصولات جدیدی همچون زاگرس، پادرا پلاس و پادرا پلاس لانگ را به سبد محصولاتش اضافه نماید. همچنین این شرکت در آن دوره رکورد تولید را پس از 11 سال شکست و تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مپنا برای همکاری در زمینه تحقیق و توسعه و تولید انواع خودروهای تجاری سنگین با تکیه بر انرژی‌های نو به امضا رساند. علاوه بر این، زامیاد در آن برهه زمانی قراردادی برای صادرات 1000 دستگاه نیسان به کنیا و ایجاد خط تولید در آن کشور را نیز منعقد کرد.

مهدی صادقی پیش از این تجربه فعالیت در شرکت‌های سایپا سیتروئن و زامیاد را نیز داشته است. انتظار می‌رود انتصاب این مدیر با تجربه و کارآمد در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های شرکت زامیاد و ارتقای جایگاه این شرکت در صنعت خودروسازی کشور گامی مؤثر و سازنده باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد