موضوعات داغ

آریزو 8 پلاگین هیبریدی در ماه آوریل به بازار چین می‌آید

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

آریزو 8 سدان جدید و پرچمدار چری است که نسخه درون‌سوز آن به زودی وارد بازار ایران خواهد شد. همزمان در چین، چری قصد دارد تا نسخه پلاگین هیبرید این خودرو را با برند فالوین به بازار عرضه کند. این سدان هیبریدی نخستین بار در جریان نمایشگاه خودرو گوانگژو 2023 به نمایش درآمد.

تفاوت اصلی این تیپ با نسخه درون‌سوز، در نمای جانبی مشخص است. با این حال ابعاد خودرو بدون تغییر باقی مانده‌اند. ابعاد این خودرو شامل 4780/1843/1469 میلی‌متر است و فاصله محوری آن نیز 2790 میلی‌متر خواهد بود.

نمای داخلی نسخه هیبریدی و درون‌سوز آریزو 8 شبیه به یکدیگر است. البته رنگ تریم داخلی این تیپ با نسخه اصلی تفاوت دارد. در نسخه درون‌سوز از تریم مشکی و در نسخه هیبریدی از تریم سفید برای داشبورد استفاده شده است. صفحات نمایشگر متعددی را درون کابین خودرو می‌بینیم، همچنین سیستم عامل هوآوی برای نسخه‌های چینی در نظر گرفته خواهند شد. سانروف پانوراما به همراه سیستم تهویه صندلی‌های جلو، از جمله آپشن‌های جذاب این خودرو به شمار می‌آیند.

آریزو 8 پلاگین هیبریدی

قوای فنی آریزو 8 هیبریدی از ترکیب موتور 1.5 لیتری توربوشارژر به همراه موتور الکتریکی در محور جلو تشکیل شده است که در مجموع 355 اسب‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هیبریدی تک سرعته DHT نیز وظیفه انتقال قدرت را در این سدان برعهده دارد.

محدوده پیمایش آریزو 8 پلاگین هیبریدی در حالت تمام برقی 127 کیلومتر با چرخه CLTC یا 106 کیلومتر با چرخه WLTC برآورد شده است. پکیج باتری لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت 14.2 کیلووات ساعت نیز وظیفه تامین انرژی این خودرو را برعهده دارد. قیمت رسمی این خودرو در بازار چین بیش از 20 هزار دلار برآورد می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد