موضوعات داغ

کارخانه سابق نیسان در روسیه، اکنون تیگو 7 پرو مونتاژ می‌کند

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

پیش از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، خودروسازان مختلف اروپایی و آسیایی در روسیه خطوط تولید خودرو داشتند. یکی از این خطوط مونتاژ، کارخانه اوتوزاوود در سنت پترزبورگ بود که در تملک نیسان قرار داشت. این کارخانه پس از خروج شرکت‌های بین‌المللی در اختیار دولت روسیه و خودروساز بزرگ این کشور یعنی اتوواز قرار گرفت. خط تولید سابق نیسان، اکنون چری تیگو 7 پرو را با نام و برندی جدید در روسیه مونتاژ می‌کند.

پس از خروج نیسان از بازار روسیه، خط تولید این شرکت واقع در سنت پترزبورگ به مدت یکسال و نیم بسته شد. سپس اتوواز تصمیم گرفت تا این خط تولید را احیا کند و مدل‌هایی از لادا را در آن به تولید برساند. تلاش اتوواز برای احیای خط تولید سابق نیسان ناموفق بود. این کارخانه در پایان سال 2023، ضرری انبوه به مبلغ 13.7 میلیارد روبل (9000 میلیارد تومان) را ثبت کرد. خط تولید سابق نیسان در سال 2022 نیز ضرر عمده‌ 6 میلیارد روبلی را به ثبت رسانده بود.

پس از ناموفق بودن روس‌ها در احیای این خط تولید، کارخانه اوتوزاوود در سنت پترزبورگ به دست چری افتاده است. این کارخانه اکنون کراس‌اوور XCITE X-Cross 7 را به تولید می‌رساند که همان چری تیگو 7 پرو با نام و نشانی جدید است. براساس اطلاعات خبرگزاری‌های روسی، چری تصمیم دارد تا امسال در این سایت تولیدی 25 هزار دستگاه خودرو مونتاژ کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد