موضوعات داغ

تایید رسمی کم کیفیت بودن 70 درصد خودروهای تولید داخل

عکس مطلب اول
جدیدترین گزارش کیفی خودروهای داخلی در حالی اعلام شده که جزئیات آن نشان می‌دهد بیشتر این محصولات از حداقل کیفیت برخوردارند. در روشی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای ارزیابی کیفی خودروها لحاظ می‌کند، هر محصولی بسته به امتیازات کسب شده، بین یک تا پنج ستاره کیفی دریافت می‌کند. بر اساس تعاریف شرکت بازرسی، اخذ یک ستاره، نشان دهنده حداقل کیفیت یک خودرو است و هرچه تعداد ستاره‌ها بالاتر باشد، از سطح کیفی بهتر خودروها حکایت می‌کند. با این حساب، خودروهای سه ستاره را می‌توان محصولاتی متوسط از جنبه کیفیت دانست و پنج ستاره‌ها نیز دارای کیفیت برتر هستند. این در شرایطی است که طبق گزارش جدید شرکت بازرسی، حدود 70 درصد از خودروهای تولید داخل شامل پراید، پژو 405، پارس و تیبا تنها یک ستاره کیفی دارند و این یعنی از حداقل کیفیت (طبق تعاریف شرکت بازرسی)، برخوردارند.
به‌ نقل از دنیای اقتصاد، در حال حاضر شاکله اصلی صنعت خودرو کشور را محصولاتی با کیفیت نه‌چندان مناسب تشکیل داده‌اند و تنها 30 درصد خودروهای تولید داخل، محصولاتی با سطح کیفی قابل قبول و نسبتا خوب هستند. بر این اساس، 20 درصد از خودروهای داخلی دارای دو ستاره کیفی هستند که اگرچه آنها نیز ایرادات خاص خود را دارند، با این حال از اوضاع بهتری نسبت به تک‌ستاره‌ها برخوردارند. از جمله خودروهای دو ستاره تولید داخل می‌توان به دنا و پژو 206 اشاره کرد که اولی از تیراژ نسبتا بالایی برخوردار بوده و دومی نیز محصولی ملی به شمار می‌رود. اما در نهایت طبق گزارش منتشره، فقط 10 درصد خودروهای داخلی توانسته‌اند سه ستاره کیفی را به دست بیاورند. این درصد اندک را تندر-90، هایما و رانا شامل می‌شوند، خودروهایی که سه ستاره بودن شان نشان از سطح کیفی قابل‌قبول آنها دارد.

نظرات کاربران

15 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/29
خودروسازان داخلي قاتل نسل شيعه ...
خدا لعنت كنه تمام كساني رو كه براي جان انسانها ارزش قائل نيستند
1395/6/29
والا اینا شیعه ، سنی ، نمیشناسن !!!
حتی ماشیناشون مسیحی هارو هم میشکشه :-|
1395/6/29
خدا خیرتون بده شما اسم این مقاله رو گذاشتین ..........کم کیفیت بودن خودروهای داخلی...؟؟؟؟؟؟
........بی کیفیت بی کیفیت .....ارابه های مرگ...
1395/6/29
مشکل اینجاست که متاسفانه کسی پاسخگو نیست .ودر عمل هیچ کاری انجام نمیشه که به سود مصرف کننده باشه.مثلا سازمانی تازه تاسیس به نام سازمان حمایت ....جدا" دوست دارم یکی بیاد توضیح بده به ملت که کار این سازمان چیه ؟؟ بجز کمک به تولید کننده در جهت افزایش قیمت ؟ آیا غیر از اینه ؟
1395/6/29
فکر کنم اگه هیتلر در اون زمان از پتانیسل بالای ایران خودرو و سایپا در کشتار بی رحمانه انسان ها آگاهی داشت، قطعا از وجودشون استفاده می کرد. چون این ماشینا از لحاظ قدرت تخریب و خانمان سوزی زیاد با بمب اتمی که تفاوت نداره هیچی، تازه قوی تر و موثرتر هم هست یه ذره!!!
1395/6/29
مشکل خودرو سازها نیستند... نهادهایی هستن که خودرو فروخته نشده پولشون رو از روش بر می دارن.... واین شرکتها از کیفیت کم می کنن تا فروش براشون صرف کنه..........دولت باید با جون مردم بازی نکنه..... بابا صهیونیستا اینقدر آدم نمی کشن که شما با این خودروهای گرون و بی کیفیت می کشید

1395/6/29
پرایدو پژو۴۰۵اگه مؤسسه های اوروپایی و آمریکایی تست کنن همون یک*هم نمیگیرن
1395/6/29
بدون رنگ درمیاد
1395/6/29
این ستاره ها مربوط به کیفیت مونتاژ است نه کیفیت ساخت
1395/6/30
یعنی کیفیت ساختشون بالاتره!؟
1395/6/29
این یعنی تیراژ این خودروها با تعداد بیشتر و قیمت گران تر ادامه خواهد یافت. نتیجه خودروسازی دولتی و انحصاری که خود سیستم حکومتی در سودش شریک هستن بهتر از این نخواهد بود. چون هیچ دلیلی نداره خودروساز داخلی خودروی بهتری تولید کنه وقتی مشتریش تضمین شده است و سودش رو میکنه.
1395/6/29
صبح بخیر!!! تازه فهمیدین که خودروهای ایرانی کیفیت ندارن دوستان بس که نظر دادن زبانشان مو در آورد حالا تازه فهمیدن!!!! آخه چه اسراری دارند این پراید آشغال رو تولید کنند آقا می خواهید سود کنید رنو کویید رو بدون تعرفه گمرکی بیارین 12 میلیون (قیمت محاسبه شده از دلار به تومان) بفروشید 25 میلیون ما راضی هستیم دیگه چی می خواین؟؟؟
1395/6/30
206 اس دی بنده طی یکسال بعد از تحویل از نمایندگی به دلیل بالا بودن کیفیت شامل موارد زیر شد:تعویض استپر-تعویض پتانسیومتر-تعویض ای سی یو-تعویض گیربکس-تعویض دیسک و صفحه-تعویض دسته راهنما-تعویض بالابر شیشه-تعویض لاستیک درب عقب
احتمالا این ماشیه هر پنج ستاره کیفیت را داشته ولی بنده خبر نداشتم.
1395/6/30
شما یه اتاق ماشین رو هم عوض کنی دیگه رسما یه ماشین دیگه داری سوار میشی
1395/7/1
جالبه در امریکا فردی به نام ویکتور شپرد سال 2007 تویوتا توندرا صفر میخره و با اون تا 2016 به اندازه 1,600,000 کیلومتر راه میره!ولی ماشین هم از نظر ظاهر و هم فنی طبق نظر کار شناسان مثل روز اول خودشه مالکش گفته فقط سرویساشو منظم انجام دادم و از لوازم اصلی استفاده کردم و هیچ تعمیر اساسی نداشته!کیفیت ودوام یعنی تویوتا.اگه فکر میکنین من تبلیق میکنم برید سرچ کنید.