موضوعات داغ

بروزرسانی هیوندای برای سوناتا هیبریدی

عکس مطلب اول
هیوندای موتورز که سال گذشته سدان سایز متوسط سوناتا هیبریدی را معرفی کرده بود، با ارائه یک بروزرسانی جدید هم باعث کاهش مصرف سوخت موتور و همچنین باعث ارتقا تکنولوژی و سیستم‌های بکار رفته در این سدان نسل هفتم شده است.
تا پیش از این نسخه استاندارد هیوندای سوناتا هیبریدی با صفحه نمایشگری 8 اینچی به بازار عرضه می‌شد، ولی حالا صفحه نمایشگری 7 اینچی لمسی رنگی با وضوح بسیار بالاتر در نظر گرفته شده که هم رادیوپخش HD دارد و هم از اپل کارپلی و سیستم‌های نسل جدید ارتباطی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، رنگ بندی جدید "آبی مرواریدی" هم برای داخل کابین در نظر گرفته شده که تنها بر روی مدل لیمیتد ارائه می‌شود
برای خرید مدل استاندارد سوناتا هیبریدی قیمتی 26 هزار دلاری و برای خرید مدل "لیمیتد" قیمتی 30 هزار و 100 دلاری در نظر گرفته شده که تمامی آنان به همراه هزینه تحویل 835 دلاری به مشتریان عرضه می‌شود.
براساس اعلام رسمی هیوندای، هر دو نسخه محدود و استاندارد هیونای سوناتا به همراه یک سیستم محرک هیبریدی ارائه خواهند شد که از یک موتور الکتریکی 38 کیلوواتی و همچنین یک موتور درون سوز بنزینی GDI چهار سیلندر 2 لیتری تشکیل شده که به صورت ترکیبی می‌توانند قدرتی 202 اسب بخاری تولید کنند.
برای تامین انرژی موتور الکتریکی هم از باتری‌های جدید 1.62 کیلووات ساعتی لیتیوم پلیمیری استفاده شده که در حالت الکتریکی تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها می‌توان مسافتی حدودا 43 کیلومتری را طی کرد. ولی اگر در کنار پیشرانه الکتریکی، از موتور درون سوز هم استفاده کنید، می توانید با یک باک پر از سوخت مسافتی حدودا 1046 کیلومتری را طی کنید.
میزان مصرف سوخت موتور برای هر صد کیلومتر رانندگی در مسیرهای شهری در مدل استاندارد، حدودا 6 لیتر و برای استفاده در جاده‌های برون شهری هم تقریبا 5.2 لیتر اعلام شده است تا مصرف سوخت ترکیبی 5.6 لیتری بدست آید.
در نسخه سوناتا هیبریدی لیمیتد هم پیشرانه درون سوز با مصرف شهری 6.1 لیتری و مصرف خارج از شهری 5.4 لیتری، به صورت ترکیبی مصرف سوخت 5.8 لیتری خواهد داشت.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/31
آخه چقد این لامصب خوشگله !
اوج تکنولوژی ظاهری و باطنی
ینی ۲۰۲ اسب قدرت در کنار مصرف ۵/۸ ترکیبی !
1395/6/31
سوناتا یک سدان بی آزار. زیبا و محبوب خانوادگی
من مدل nf داشتم و مشتاقانه منتظر حضور مدل هیبریدش هستم...منتظر سوناتا توربو هم هستیم.
1395/7/7
هیوندای داره واسه حضور توی بازار هیبریدی ها تلاش میکنه ولی هنوز خیلی کار داره تا به قدرت تویوتا در تولید ماشینهای هیبریدی برسه. ولی رقیب خوبیه