موضوعات داغ

برترین خودروهای دست دوم از نگاه اتو اکسپرس (قسمت اول)

عکس مطلب اول
اگر می‌خواهید در کنار صرفه جویی در هزینه‌های پرداختی، صاحب یک وسیله نقلیه برای امورات زندگیتان باشید، بهترین گزینه برای شما خرید خودروهای دست دوم خواهد بود، اما اگر با بازار خودروهای دست دوم آشنایی ندارید، ممکن است کلاه سرتان برود و یا به سراغ خرید ماشینی بی ارزش بروید، از این رو مجله "اتو اکسپرس" برای خرید یک خودروی ایده آل دست دوم، چندین ماشین را در سگمنت و کاربردهای مختلف معرفی کرده است که بیشتر برای خارجی‌ها مناسب بوده و در بازار بسته داخل چندان کاربردی ندارد، ولی آشنایی با برترین خودروهای دست دوم جهان در سال 2016 خالی از لطف نخواهد بود و برخی از آنان در داخل کشور عرضه شده‌اند.
- بهترین ماشین شهری دست دوم
اشکودا سیتی‌گو، بهترین پیشنهاد مجله " اتو اکسپرس " برای داشتن یک خودروی دست دوم شهری است که مدل های دست دوم آن با قیمتی 3 هزار پوندی در دسترس است. در صورت نبود اشکودا سیتی‌گو هم مجله اتو اکسپرس خرید کیا پیکانتو را پیشنهاد داده است.

اشکودا ستی گو


- بهترین ماشین سوپر مینی دست دوم
به اتفاق آرا کارشناسان اتو اکسپرس ، فورد فیستا 1 لیتری اکوبوست به عنوان برترین خودروی دست دوم سوپر مینی‌ها انتخاب شده است که مدل‌های دست دوم آن با قیمتی حدودا 4 هزار و 500 پوندی قابل خرید خواهد بود. در غیر این صورت فولکس واگن پولو به عنوان جایگزین فورد فیستا انتخاب شده است.

فورد فیستا 1 لیتری


- بهترین خودروی کوچک دست دوم
در این سگمنت اگر فیات 500 به عنوان برترین خودروی دست دوم انتخاب نشود باید به تجربه و دانش کارشناسان اتو اکسپرس شک کرد. این خودرو با تایید کارشناسان، حداقل به قیمتی 2 هزار و 500 پوندی فروخته می‌شود. جایگزین این ماشین نیز همانطور که انتظار می‌رفت، محصول کوچک مینی انتخاب شده است.

فیات 500


- بهترین ماشین هاچ بک دست دوم کامپکت
در این بخش سئات لئون به عنوان برترین خودروی هاچ بک کامپکت انتخاب شده که به پیشرانه‌ای 1.2 لیتری بنزینی مجهز شده و می‌توان با پرداخت قیمتی 5 هزار و 500 پوندی، صاحب یکی از مدل های 2013 آن شد. در صورت نبود سئات لئون، می‌توان فورد فوکوس را به عنوان جایگزینی مطلوب برای آن انتخاب کرد.

سئات لئون


- بهترین ماشین استیشن دست دوم
اگر برای خرید ماشینی استیشن تنها 12 هزار پوند سرمایه داشته باشید، می‌توانید صاحب یک دستگاه اشکودا سوپرب استیشن شوید که یک پیشرانه 2 لیتری TDI درون خود دارد. با ارزش‌ترین خودروی استیشن پس از اشکودا سوپرب هم مرسدس بنز E کلاس استیشن عنوان شده است.

اشکودا سوپر ب


- بهترین ماشین خانوادگی دست دوم
واکسهال اینسیگنیا که معادل آن با نام اوپل اینسیگنیا وارد بازار کشور هم شده است، با قیمت پایه 2 هزار پوند برای مدل‌های ماقبل 2013 به عنوان برترین خودروی دست دوم خانوادگی شناخته شده که در پشت آن مزدا 6 قرار می‌گیرد.

واکسهال اینسیگنیا


- بهترین ماشین شاسی بلند کوچک
باتوجه به آرا کارشناسان اتو اکسپرس ، پژو 2008 که قرار است توسط گروه خودروسازی ایرانخودرو در داخل به تولید برسد، به عنوان برترین خودروی "شاسی بلند کوچک" انتخاب شده که با پیشرانه‌ای 1.2 لیتری بنزینی می‌توان مدل های دست دوم آن را با قیمتی 7 هزار و 500 پوندی تهیه کرد. بعد از پژو 2008 هم سیتروئن C4 کاکتوس گزینه بعدی کارشناسان سیتروئن در این سگمنت خواهد بود.

پژو 2008


- برترین ماشین شاسی بلند کامپکت
در بخش قبل پژو 2008 را داشتیم که قرار است در بازار کشور تولید شود. حال در این بخش هم کیا اسپورتیج به عنوان خودروی دست دوم مناسب انتخاب شده که در بازار کشور کم دیده نمی‌شود و در بازار بریتانیا می‌توان با پرداخت هزینه‌ای 7 هزار و 900 پوندی، صاحب مدل‌های دست دوم شد که نسخه‌های کم کارکرد آن در مدل 2013 با قیمتی 12هزار و 599 پوندی فروخته می‌شود. اگر هم کیا اسپورتیج گیرتان نیامد، می‌توانید به سراغ نیسان قشقایی بروید.

کیا اسپرتیج 2013


- برترین شاسی بلند درشت هیکل یا 4X4s
از قیمت 2 هزار و 400 پوند می‌توان صاحب یک خودرو در این بخش شد، ولی با پرداخت 15 هزار و 180 دلار می‌توان یک مدل از ولوو XC90 2010 را با کارکرد 57هزار مایلی تهیه کرد و به عنوان خودرویی دست دوم از آن استفاده کرد. خودروی پشت دست این شاسی بلند هم لکسوس RX 450h است.

ولوو XC90 مدل 2010


نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/15
جالب اینجاست شما اگه یه پراید 2013 (معادل 1392) داشته باشین قیمتش از یه واکسهال اینسیگنیا بیشتره
1395/7/15
قیمت دست دوم ماشین ها تو بازار ایران از قیمت صفرشون تو بازار جهانی گرون تره
1395/7/15
چرا هیچ ژاپنی تو بین اینهمه سگمنت وجود نداشت؟
1395/7/15
بخاطر اينكه اين مقاله مربوط به بازار اروپا و اختصاصا انگلستان است. بازارى كه اساسا فرهنگ مصرف و رانندگى اون، با بازار باز و ايده آل گراى آمريكا، تفاوتهاى كلى داره و بسيار بيشتر به ذائقه ايرانى شباهت دارد.
اروپا ، اكثرا خودروهاى كوچك و حجم موتور پايين و حتى گيربكس دستى مى پسندند.
بازار اروپا و سليقه اونها رو اصلا مناسب و جايگزين شايسته اى براى بازار كشورمون نمى دونم.
1395/7/16
چون هرکی سوار ژاپنی میشه،دیگه ازش پیاده نمیشه که حالا دست دومش بخواد تو بازار باشه...
;-)
1395/12/2
نیست ژاپنی به خصوص تویوتا بدرد نمی خوره این جا هم جای بهترین هاست
1395/7/15
من حرفی ندارم فقط به افق خیره میشم
1395/7/16
داداش منم دارم همون طرفو نگاه میکنم...
1395/9/6
توی افق دارم یه پراید میبینم :)

1395/7/15
حساب کردم یعنی کیا اسپورتیجی که توی کشور 153 تومن پولشه اونجا در حد صفر رو فقط 58 تومن و کارکرده معمولی رو 35 تومن میشه خرید! توی ایران اسپورتیج چپی هم 60 تومن بهت نمیدن! یکی از آشنایان چند وقت پیش از دانمارک آمده بود گفت چقدر وسایل مدرن دنیا توی ایران زود میاد مثل کالای خانه و موبایل... ولی بعد گفت واقعا ناراحت شدم از وضع خودروی کشور! طرف 23 ساله دانمارکه! خدایا عین امنیت خوبی که داریم خودروها رو هم خوب کن... آمین
1395/7/15
اتمام گارانتی ،هزینه بالای دستمزد تعمیرات به علت حقوق و دستمزد بالای کارگر، روند صعودی بیمه و مالیات خودرو با گذشت عمر مفید، فراوانی خودروی صفر دم قسط با بهره های زیر 5 درصد تورم زیر نیم درصدو .... علت اصلی تفاوت درصد افت قیمت خودرو در کشورهای پیشرفته با کشورهای جهان آخر (نه لزوما جهان سوم) میباشد
با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه میشوید وضعیت نابسامان قیمت خودروی دست دوم به علت قوانین عصر حجری گمرک و مدیریت ضعیف اقتصادی فقط مختص سه کشور در جهان است :
ایران - مصر - کره شمالی
باور کنید حتی در بسیاری از کشورهای آفریقایی و جزایر دور افتاده وسط اقیانوس و حتی جنگ زده شرایط و قیمت خرید خودروی روز آسانتر و کمتر از این سه کشور است
برای مثال در افغانستان شما با 6 تا 8 هزار دلار میتوانید یک سواری ژاپنی سالهای 2000 تا 2005 خریداری کنید
1395/7/15
یعنی با حدودا 9 میلیون میتونی یه اوپل اینسیگنیا دست دوم مال مثلا 4 سال قبل رو بخری؟؟!!!!
ولی ما اینجا با 9 میلیون یه پراید ماله 10 سال قبل رو می تونیم بخریم .یکی بیاد بگه گناه ما چیه؟؟؟؟
1396/1/28
تو كشوری زندگی میكنیم كه هواپیمای جنگنده f313قاهر رو میسازن
تانك كرار رو میسازن
بعد خودرو سازیش پراید تحویل مردم میده مدیریت جهادی و مدیریت اقتصادی