موضوعات داغ

پای هیوندای سانتافه هم به نمایشگاه "سما" باز شد

عکس مطلب اول
اگر سری در دنیای خودرو چرخانده باشید، با نام و نمایشگاه بین المللی اتومبیل "سما (SEMA)" آشنا خواهید بود! نمایشگاهی مختص خودروهای اسپرت و خشن که از سال 1963 میلادی، همه ساله در لاس وگاس آمریکا برگزار شده و شرکت‌های تولیدی و تیونرهای مطرح صنعت خودروسازی محصولات خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند. این‌ها را گفتیم تا در نهایت این را بگوییم که شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندای طی بیانیه‌ای اعلام کرده که قصد معرفی شاسی بلند هیوندای سانتافه با قدرتی 1040 اسب بخاری را در این نمایشگاه ویژه دارد.
اولین حضور هیوندای در نمایشگاه "سما" به سال 2013 میلادی و با رونمایی از یک خودروی هیوندای جنسیس کوپه 1000 اسب بخاری برمی گردد که اولین مجوز ورود در نمایشگاه "سما" را برای هیوندای دریافت کرد. سال گذشته هم شاسی بلند توسان با قدرتی بیش از 700 اسب بخار به نمایندگی از هیوندای در این نمایشگاه حضور پیدا کرد و امسال هم قرار است شاسی بلند سانتافه با تغییراتی کلیدی و پیشرانه ای +1000 اسب بخاری در این نمایشگاه حاضر شود.
خب، اول از همه برای تولید نیروی عظیم 1040 اسب بخاری در این شاسی بلند، هیوندای از پیشرانه ای شش سیلندر 3.8 لیتری استفاده کرده که آرایش های متفاوت توربوشارژرهای آن باعث شده حداکثر فشار بوستی برابر با 2.7 بار برای انتقال هوا به داخل سیلندرها ایجاد شود. از طرفی دیگر هم برای تولید و تحمل این نیروی بزرگ، نصب کانکتورهای منحصر به فرد اسکارت، پیستون های جدید تقویت شده، میله های اتصال قوی تر، بروزرسانی واحد پردازشگر (ECU) و... در دستور کار قرار گرفته است.
در خطوط انتقال قدرت هم اول از همه جعبه دنده ای 6 سرعته دستی و بعد از آن دیفرانسیل عقب هیوندای اکوس (سنتیننتال) و مجموعه رینگ های 19 اینچی آلیاژی قرار گرفته است.
از نظر طراحی هم تا آنجایی که از تصویر ارائه شده معلوم است، ارتفاع خودرو به شدت کاهش یافته و حتی بخشی از چرخ‌های خودرو به پشت گلگیرها منتقل شده است و در قسمت جلویی هم از چراغ‌هایی تاریک و جلوپنجره‌ای کاملا مشکی استفاده شده است. از داخل کابین هم تا به اینجای کار تصویری ارائه نشده، ولی بر اساس ادعای هیوندای از یک قفس رول محافظ و صندلی‌‌های اسپرت استفاده خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/13
هزار اسب از موتور 3.8 شش سیلندر ؟؟؟؟ چجوری خدایی؟؟؟؟؟؟؟
1396/7/5
ژاپنی دوستان ساکت شدند ؟!!!!