موضوعات داغ

اولین خودروی الکتریکی کشور در تبریز رونمایی شد + فیلم

عکس مطلب اول
سال گذشته بود که شرکت نوظهور بازار خودروی ایران یعنی کارمانیا، خبر از ورود خودرویی برقی از برند BYD را داده بود تا در کنار برادر شاسی بلند خود یعنی S6، با نام و نشان E6 در بازار کشور فعالیت کند که حرف و حدیث‌های زیادی را با خود به همراه داشت. اما حالا این شرکت به طور رسمی از محصول تمام الکتریکی خود و مهم‌تر از آن، اولین خودروی تمام الکتریکی کشور رونمایی کرده است.
نمایشگاه خودروی تبریز امسال به غیر از گروه صنعتی سایپا، میزبان خیلی از شرکت‌های خودروسازی، واردکنندگان و همچنین قطعه سازان بزرگ و کوچک کشور بوده و اتفاقات جالبی هم در آن رخ داده که یکی از آنان حضور یک دستگاه ام وی ام X33 جدید نقاشی شده در غرفه مدیران خودرو بود، ولی اتفاق مهم‌تر از آن با شور و هیجانی بسیار بیشتر در غرفه کارمانیا رخ داده است و آن هم رونمایی از مینی ون تمام الکتریکی BYD بود که قرار است با همان نام E6 در بازار کشور به عنوان اولین خودروی الکتریکی فعالیت کند.
بطور خیلی خلاصه، این خودروی مینی ون یک سیستم رانشی تمام الکتریکی متشکل از یک موتور محرک مگنتی دارد که می‌تواند با تامین انرژی خود از سوی باتری‌های 61.4 کیلووات ساعتی، حداکثر قدرتی 121 اسب بخاری و گشتاوری 450 نیوتن متری تولید کند. بازدهی مجموعه باتری‌های ماشین هم براساس ادعای BYD حداکثر 400 کیلومتر عنوان شده که با شارژرهای سریع 30 کیلووات ساعتی در عرض 2 ساعت و با برق استاندارد شهری در عرض 8 الی 9 ساعت شارژ می‌شوند.
برای آشنایی بهتر با جزییات این محصول می‌توانید به صفحه بی وای دی E6 مراجعه کنید.
در زیر می توانید فیلم قسمت هایی از مراسم رونمایی از بی وای دی E6 را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/16
:|
1396/3/11
گشتاورش فوق العاده است. سه برابر سمنده.
1396/3/19
نظر به اینکه جناب مهندس جمشید آرین اصل، مخترع اولین خودروهای هوشمند الکتریک و ایستگاههای شارژ هوشمند جهان (۱۰۰٪ طراحی و تولید ایران) در 14 سال پیش بودند، تقاضا دارم جهت احقاق حق این مخترع بزرگ که مظلوم واقع شده اند همکاری نمایید؛ شما بامعرفی ایشان به مردم ایران در تحقق اهداف زیر سهم بسزایی خواهید داشت : 1.جلوگیری از انقلاب آلودگی هوا (مرگ دهها هزار نفر در آلودگی هوای کلان شهر ها) 2. جلوگیری از فرار مغز ها (بیش از 280 هزار نفر در سال) 3. ایجاد 3 میلیون شغل پایدار 4. تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل 5. عدم وابستگی به بیگانه و به دست آوردن عزت و افتخار ملی با ایجاد صنعت خودرو، زیرا ما در کشورمان خودرو ساز نداریم. 6.مبارزه با اقدام های جنایتکارانه در زمینه اکولوژیکی تحت عنوان "جنایات علیه بشریت" 7.فریاد این شعار که هوای پاک ؛ آب پاک و غذای پاک حق هر موجود زنده ایست.
1396/8/20
تو ایران تکنولوژی بهترین باتری های لیتیومی رو نیروهای مسلح دارن و میسازن خب چرا از چین میارن :||||