موضوعات داغ

وضع 29 استاندارد جدید و امید به بهبود کیفیت خودروهای داخلی

عکس مطلب اول
در پی انتقادات فراوان به کیفیت خودروهای داخلی، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد از افزایش استانداردهای تولید خودرو از ۵۲ مورد به ۸۱ مورد خبر داد.
جهانبخش سنجابی شیرازی با بیان اینکه استانداردهای موجود تولید خودرو منطبق بر استانداردهای اتحادیه اروپا است، گفت: امروز می‌توان مدعی بود که خودروهای داخلی مانند پراید با ارتقای کیفی و کمی مانند تغییراتی که در پلت‌فرم خودروها در طراحی داشتند، نسبت به ۱۰ سال پیش کیفیت تولید بهتری دارند، اما سوال اصلی این است که آیا رضایت مشتری را هم به همراه داشته است یا خیر که البته جواب منفی است به این دلیل که در عرصه رقابت، مصرف‌کننده قابلیت و قدرت مقایسه محصولات داخلی و خارجی را دارد. وی در ادامه با اشاره به اینکه استانداردهای خودرو هم در تولید و هم واردات کنترل می‌شود، عنوان کرد: تمام خودرو‌هایی که بیش از سه سال از تولید ‌شان گذشته بود و مدارک خود را براساس قانون تایید نوع جدید ارائه نداده بودند از پایان سال گذشته از سامانه ثبت‌سفارش حذف شدند و در حوزه واردات استاندارد با جدیت به وظیفه خود عمل می‌کند.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد همچنین یادآور شد: به موجب قانون باید خودروهایی که ۱۰ سال از تولید آنها می‌گذرد از خط تولید کارخانه‌ها خارج شوند که خودروهایی همچون پراید و پژو ۴۰۵ را شامل می‌شود. سنجابی شیرازی گفت: در این حوزه در شورای ملی استاندارد، استاندارد خودرو را بازنگری کرده و استانداردهای آن را از ۵۲ استاندارد به ۸۱ استاندارد افزایش دادیم. خودروسازان داخلی مکلف هستند که این استانداردهای ۸۱ گانه را رعایت کنند که در این صورت می‌توان گفت که به لحاظ کیفی تولیدات آنها افزایش داشته است و خودروهای آنها امکان پلاک گذاری را دارند و در غیر این صورت از دایره تولید خارج خواهند شد. معاون سازمان استاندارد با بیان اینکه استانداردهای تعریف شده منطبق بر استاندارهای روز اتحادیه اروپاست، اضافه کرد: اکنون در استانداردهای ۸۱ گانه‌ای که تمام خودرو سازان ملزم به رعایت آنها هستند، فاکتور سوخت به‌طور کامل دیده شده است و خودروهای تولیدی، گواهی تایید نوع آنها را دارند که این یعنی میزان مصرف خودرو، بر پایه سوخت استانداردی که باید در آن مصرف شود و دیگر فاکتورها خودرو‌های تولیدی قابلیت تایید «ای مارک» اروپا را دارند و چیزی که پیش‌تر اتفاق می‌افتاد به کیفیت سوخت مصرفی بر می‌گشت.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/29
استاندار بیشتر فقط یه سری آپشنای الکی به خودروهای داخلی اضافه میکنه. مثل مه شکن عقب که پراید داره و خیلی از خودروهای ژاپنی ندارن. مشکل کیفیته ساخته. یه فکری باید به حال اون بشه.
1395/7/29
امروز می‌توان مدعی بود که خودروهای داخلی مانند پراید با ارتقای کیفی و کمی مانند تغییراتی که در پلت‌فرم خودروها در طراحی داشتند، نسبت به ۱۰ سال پیش کیفیت تولید بهتری دارند
خخ واقعا دمش گرم
ممنون ک به فکر ماس
احمق دروغگو
1395/7/29
به جای بهبود کیفیت خودروهای داخلی همه جای ایران را منطقه آزاد کنید تا همه بتونند مثل گیلانی ها ماشین خارجی به روز به قیمت جهانی بخرند
1395/7/29
اگه همه جا منطقا آزاد بشه که دیگه اسمش منطقا آزاد نمیشه
ثانیا خیلی راحت میتونن یه قانون مزخرف و چرت و پرت بزارن که دیگه منطقه آزاد هم نداشته باشیم
1395/7/29
سلام خدمت شما
دستور شما به زودی اجرا میشه . امر دیگه ای ندارید؟
آخه تو فک کردی ما دیوونه شدیم که همه جا رو منطقه آزاد کنیم؟!
اونوقت که پراید و تیبا و ساینا و ... میخره ؟!
1395/7/29
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
آنچه البته به جایی نرسد فریا است
1395/7/29
کیفیت خودروهای داخلی خیلی خوبه و با استانداردهای اروپایی برابری میکنه ، این مردم هستن که مدام از خودروسازها ایراد میگیرن و دل خودروسازها رو خون کردن ، بیچاره خودروسازها. مخصوصا پراید که کیفیتش حرف نداره . آقای سنجابی شیرازی شما خودتو ناراحت نکن این مردم ، تا بیست سال دیگه هم پراید تولید کنین بازم ایراد میگیرن . واقعا قدر شما ، خودروسازها و پراید رو نمیدونن .
1395/7/29
این جمله ه پراید ارتقا کیفیت نسبت به 10 سال گذشته داشته یا شوخی با اذهان عمومی بوده یا این که جناب سنجابی الا تا به امروز پراید سوار نشدن!!!
از کسی پوشیده نیست که 12 سال پیش پراید یک خودروی بروز و خوش ساخت بود و کسانی که توانایی خرید خودروهای ژاپنی رو نداشتن رو به پراید و هیوندای اکسل و نهایتا الانترا می آوردن تا کمی لذت سواری را تجربه کنند و واقعا از کیفیت به مراتب بهتری نسبت به تولیدات امروزی داشتند
بنده که این نظرات رو در این جا نوشتم هم سواری پراید مدل 81 رو داشتم و هم تجربه پراید 89 که با قاطعیت هرچه تمامتر می تونم بگم که پراید 81 تفاوت بسیار فاحشی داشته است
1395/7/30
مسئول سایت حواسش کجاست پس کو عفت کلام
دوستان باادب باشید