موضوعات داغ

در راستای اظهار نظر مدیرعامل سایپا، آیا خودرویی توان رقابت با پراید را دارد؟

عکس مطلب اول
همانطورکه حتماً مطلع هستید، هفته گذشته بود که مهدی جمالی مدیر عامل سایپا اظهار نظری در مورد کیفیت خودروی پراید کرد و گفت: "هیچ خودرویی توان رقابت با خودروی پراید را از نظر قیمت و کیفیت ندارد. اگر کشوری خودرویی با قیمت و کیفیت پراید تولید کند، ما از این محصول برای عرضه به بازار داخل استقبال می کنیم".
جمالی همچنین افزود: "بنابر آمار از ابتدای امسال تا پایان مهرماه 638 هزار و 599 دستگاه انواع خودروی سواری در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 27 درصد افزایش یافته است. سهم خودرو پراید از این میزان تولید 157 هزارو 908 بوده است که نشان می دهد پراید بیشترین تقاضا را داشته است".
بعد از این اظهار نظر موجی از انتقادات در فضای مجازی بوجود آمد و حتی خبرگزاری های مختلف این صحبت را به شوخی گرفتند و بسیاری به کنایه گفتند که پراید نه تنها با کیفیت بسیار پایین تولید می شود، بلکه با قیمتی جهانی در ایران عرضه می شود و در کشورهای خارجی با چنین قیمتی می توان خودروهای روز دنیا را با مدرن ترین تکنولوژی ها خریداری کرد و این تعرفه های سنگین واردات است که دیواری بر واردات خودروهای روز دنیا به ایران شده اند.
حال پس از گذشت چند روز در کنار این انتقادات، بعضی کارشناسان در مقابل این اظهار نظرات، معتقدند که اگرچه پراید از نظر کیفیتی ممکن است توان رقابت با محصولات روز دنیا را نداشته باشد، ولی تولید یک خودرو با چنین قیمتی در ایران به محصولی بهتر از پراید ختم نمی شود و اگر به دنبال کیفیتی بهتر هستیم، مطمئناً هزینه تولیدی برای این خودرو بیش از این ها خواهد بود. موضوعی که برای نیسان آبی نیز صدق می کند و حرف های مشابهی در مورد قیمت، توانایی و تولید آن زده می شود.
به نظر می رسد که موج انتقادات در مورد پراید همیشه در صحنه! بسیار بیش از نظرات موافق با این اظهار نظر باشد و باید دید در ادامه چه توضیحات و تفسیرهایی در مورد این صحبت ها منتشر خواهد شد.
نظر شما درباره این اظهارنظر چیست؟ آیا با توجه به قوانین جاری کشور، سایپا توانایی تولید خودرویی با کیفیت بهتر اما هم قیمت با پراید را دارد یا تولید هر خودرویی با تیراژ پراید، اما کیفیت و امنیتی بالاتر به افزایش قیمت نهایی این خودرو ختم می شود؟
(لطفاً به دور از هرگونه بی احترامی نظر خود را در زیر ثبت و تبادل نظر کنید)

نظرات کاربران

38 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/22
جمله " با توجه به قوانين جاري كشور " كه آخر مقاله آورديد ديگه هر نظري بديم بيهودست .
قانونه ديگه كاريش نمي شه كرد
1395/8/22
حرف مدیر عامل محترم شرکت سایپا اونقدر نسنجیده هست که فکر نکنم جایی صحبتی بمونه !
بعضی اوقات فکر می کنم به شعورمون توهین میشه... !!!!!!!!
1395/8/22
قیمت تمام شده پراید به همراه سود متعارف چیزی حدود 10 تا 11 میلیون تومان باید باشه.اما داره 21 میلیون به فروش می رسه.کاملا واضحه که با 21 میلیون تومن انتخاب های خیلی بهتری از پراید وجود داره.البته اگر به نظر مسولین خون بیگانگان ارزشمند تر از ما نیست(همین سایپا پراید رو داره 11-12 میلیون تومن تو عراق می فروشه).

این نکته رو در نظر داشته باشین که پراید خوردرویی با طراحی حدود 30 سال قبله.حالا با لوگان تولید 2004 قیمتش رو مقایسه می کنم:

قیمت جهانی 6500 دلار که با احتساب واردات با ارز مرجمع می شه بیست میلیون و 500 هزار تومان.که با بومی سازی خیلی کمتر از این می شه.
حالا بماند که کلی خودرو قدیمی تر و البته خیلی بهتر از پراید تو این رنج وجود داره که می شه تولید کرد!
نمونش 206 که باید حدود 20 میلیون باشه با سود متعارف
قضاوت با شما...
1395/8/22
میشه،فرض کنید ایرانخودرو بخواد همچین کاری بکنه!
اول باید دو سوم نیرو هاش که اضافی هستند رو بازنشست کنه!(البته اونهایی که کار بلد نیستن باید در اولویت باشن)
بعد هم باید از چینی هع و هندی ها،حتی همین شرکت رنو یادبگیرن تولید محصول ارزان را!
از طراحی پلتفرم و داخل و خارج خودرو تا طراحی خط تولید و ...شرکت های خارجی حساب شده کار میکنند!
حتی جنس رو انبار داری نمیکنند که هزینه ندن!
وقتی همه کار های لازم رو بکنند،می‌تونند هودرو ارزونتر از پراید با کیفیتی مشابه یا بهتر از پراید تولید کنند!
مثلا همین ال۹۰! برای یک کشور مثل فرانسه،بسیار ارزون هست!چون اونا درامدشون و خرج هاشون با ما متفاوته!
درستهـتو ایران گرونه،اما برای جامعه فرانسه،ارزونه!
تو ایران هم باید با توجه به تکنولوژی های موجود، خودرو طراحی بشه!دولت هم باید مالیات و حق فلان و فیسال رو از روی این خودرو ها حذف کنه!
1395/8/22
به این مدیرامل سایپا پیشنهاد میکنم ی بار بره کیش یا قشم یا هرکدوم از مناطق آزادی که دوست داره تا ببینه که کشوری مثل ژاپن که باید تمام مواد اولیه رو وارد کنه و انرژی و دستمزد چند برابر ایرانه و ماشیناشون چند هزار کیلومتر تا اینجا اومدن و کمتر از چهار ستاره ایمنی اروپا رو ندارن و هزار بار از پراید باکیفیتترن قیمتشون نسبت به پراید کم هم هست نمونش نیسان جوک هرچند تو ی کلاس نیستن و اگر بره استرالیا میتونه با پول ی پراید کمری بخره
1395/8/22
همین پرایدم چون همه زیرو بمش و میدونن و از قدیم بوده و تولید شده دارن این قیمت میدن وگرنه اگه همینو الان تازه میخواستن بیارن زیر 30 تومن به کسی نمیدادن
1395/8/22
موجی از انتقادات و به کنایه گفتن پراید بی کیفیته! دیگه کنایه لازم نداره واضح و روشن هست که پراید بی کیفیته بعدش هم جوری نوشتین انتقادات که انگار این خودرو هیچ مشکلی نداره بعدش هم چرا هزینه تولید یه پراید باید اینقدر بشه؟ فردا کل قطعات پراید رو با قیمت بزن رو سایت، ببین 10 میلیون میشه؟ مطمئن هستم نظرم رو نمی ذارید اگه بذارید معلومه انتقاد پذیری تون بالاست
1395/8/22
با سلام خدمت دوستان .اصلا راه دوری نمیریم چطور میشه همین سایپا خودروی پراید و به عراق و سوریه و.. صادر میکنه با 3 میلیون ولی به خود ملت ایران میده 21 میلیون .پس این که دیگه هزینه تولید نیست .چپاول جیب اقشار کم درامد و رو به پایین جامعه است .یعنی به اسم هزینه تولید باید جیب خیلی ها پر بشه تا من و امثال بنده بتونیم با قیمت جهانی .یه خودروی فوقالعاده بی کیفیت و بدون استاندار جهانی فقط به صرف اجبار سوار بشیم . امیدوارم روزی برسه که ما مردم باهم متحد باشیم و این خودرو و دیگر خودروهایی که بدون کیفیت وبا بیشترین قیمت ممکن عرضه میشه رو نخریم تا مسولین مربوطه به خودشون جسارت یه همچین توهین هایی رو به شعور ما نکنن .
1395/8/22
این آقای کارشناس محترم!!! می تونه به سایتای خرید و فروش ماشین در آمریکا و کانادا یه نگاهی بندازه و بعد اینجوری اظهار نظر کنه!!! در مورد ماشینایی مثل تویوتا یاریس و میتسوبیشی میراژ و غیره، مدلای 2 یا 3 سال قبل همشون رو می شه به قیمت پراید خرید!!! لابد می خوان بگن کیفیت پراید ما از تویوتا یاریس و میتسوبیشی میراژ هم بالاتره!!! چون تجربه نشون داده اینا خیلی بیشتر از این حرفا رو دارن!!!
1395/8/22
امکان تولید پراید با کیفیتی بهتر ولی در همین رنج قیمت وجود داره ولی باز هم کیفیتی مناسب نخواهد داشت. به نظر من تولید ماشین زیر 40 میلیون کاره درستی نیست. چون هم ایمنی پایینی خواهد داشت و هم مصرف سوختی بالاتر.
در صورتی که مردم ماشین نداشته باشن هیچ اتفاقی نمی افته ولی داشتن اینجور ماشین ها هم به خودشون آسیب میرسونه هم به جامعه.
1395/8/22
ماشینای کوچک زیادی تو دنیا هست که میتونه جایگزین این ماشین عهد بوق بشه ولی مشکل اینجاست که خودروسازای ما به حاشیه سود خیلی زیاد و ازونور سرمایه گذازی تو مسایل غیر خودرویی و ملک و املاک خریدن عادت کردن وگرنه اگه دولت هم به فکر ما باشه ماشینای از رده خارجی مثل نیسان آبی و خانواده 405 و و پراید که سهم بزرگی از تولید کشور دارن از رده خارج میکنه . آیا واقعا نمیشه تو ساخت خوروهایی که عملا ناتوان هستیم تعرفه صفر یا پایین جهت مونتاژ داخلی در نظر بگیریم تا جون مردم حفظ بشه مثل چند مدل وانت خوب یا چند مدل خوروی اقتصادی و کم قیمت که تو دنیا به وفور ریخته . سوال اصلی اینه که آیا اراده ای هست ؟ آیا کسی دلش به حال مردم میسوزه ؟ آیا خودروسازای ما بیخیال گاوای شیردهشون میشن ؟
1395/8/22
پراید ب دلار قیمتش ۷ هزار دلاره.و فک نکنم تو هیچ جای دنیا اتومبیلی با این قیمت باش ک بهتر از پراید باش چ در کیفیت و چ در تکنولوژی و چ در امنیت‌.مشکل کشور ما پایین بودن سطح رفاه و درامد مردمه.هر چقدر پول بدی همونقدر اش میخوری.ب پول و سطح درامد ما ایرانیا ماشینی بهتر از پراید نمیشه خرید حالا از هر جای دنیا ک بیاد
1395/8/23
داداش پرايد ديگه منقرض شده تو جهان ٧ هزار دلار رو از كجا اوردي؟
1395/8/22
با سلام
در صورتیکه در دنیا ماشینی با قیمت 3500 دلار باشه و با 50 درصد داخلی سازی تولید بشه با توجه به کمرک واردات قطعه، هزینه پلاک ، مالیات و....
قیمت آن حدود 20 میلیون تمام خواهد شد و اگر قرار باشد همین ماشین بصورت وارداتی باشد حدود 30 میلیون تمام خواهدشد.
متاسفانه با این قوانین و عوارض هیچ ماشینی در دنیا رقیب پراید نخواهد بود و تا سالهای سال پراید پر فروش ترین ماشین ایران خواهد بود.
1395/8/22
سلام.یک‌ درگ بین بنز E ۲۵۰ با پراید بگذارید.
با تشکر
1395/8/22
چرا هزینه های تولید پراید رو شفاف اعلام نمیکنن؟ چرا اینقدر پول اضافی میگیرن؟
چرا هزینه های گمرکی اینقدر سنگینه؟
غیر از اینه که بازار انحصاری خودرو ، سود زیادی براشون داره و جون اکثر مردم ارزش خاصی نداره ، چیزه دیگه ای به ذهن نمیرسه
1395/8/23
چرا هزینها و صورتهای مالی به صورت شفاف تو سایت codal هست . میتونید بررسی کنید.
1395/8/22
قبل از هر مقایسه ای باید در نظر داشته باشیم که باید کیفیت هر خودرو را نسبت به قدرت خرید و ارزش پول کشور مد نظر بسنجیم .....برای مثال نیسان versa که ارزان ترین خودروی تولیدی موجود در امریکا میباشد قیمتی حدود 40 میلیون تومان دارد....حال سوالی که پیش می اید این است که ایا این خودرو را که نسبت به ارزش پول ایران خودروی ارزانی حساب نمیشود را ایا در امریکا همه میتوانند بخرند؟ در حقیقت بلی...یعنی versa در امریکا نقش همان پراید را در ایران دارد و خودروییست که نسبت به پول ان کشور ارزان به حساب می اید همینطور در انگلستان نیز خودرویی مانند هیوندای i10 که 36 میلیون تومان قیمت دارد و جزو ارزان ترین خودرو های ان کشور است و اصولا خودرویی نو با قیمتی به اندازه پراید به علت با ارزش بودن پول ان کشور ها یافت نمیشود.....حال اگر ارزان ترین خودرو های این دو کشور را با ارزان ترین خوروی خودمان مقایسه کنیم میکنیم که به عنوان مثال هر دوی این خودرو ها دارای 6 ایربگ میباشند که به نظرم نیاز به مقایسه بیشتر را رفع میکند . اما حتی اگر بخواهیم خودرو های دیگر کشور ها را مستقیم با پول خودمان نیز بسنجیم میتوانیم سری به خودرو های جین و هند بزنیم که دارای ارزش پولی پایینی مثل کشور خودمان میباشند. حال انکه حتی در این کشور ها نیز خودرو های نسبتا به روز به قیمت کمتر یا مساوی پراید یافت میشوند که چند نمونه را مشاهده میکنیم:
در بازار هند:
Tata tiago..........حدودا15 ميليون تومان
Tata nano..........حدودا 10 میلیون تومان
Datsun redigo....حدودا 11 میلیون تومان
Maruti alto 800..حدودا 12 میلیون تومان
در بازار چین:
Zotye z10......حدودا 13 میلیون تومان
Chery QQ.......حدودا 17 میلیون تومان
Geely MR.......حدودا 20 میلیون تومان
Geely HQ src.حدودا 21 میلیون تومان
هر چند که تمامی خودرو های بالا لزوما بهتر از پراید نیستند اما حداقل میتوان به وضوح دید که خودرو های بهتر از پراید و به روز تر از پراید که توانایی رقابت با این خودرو را دارند نیز وجود دارند ای کاش مدیر سایپا اینقدر خودرو های بی کیفیت شرکت خود را بالا نمیدید ...متشکرم که نظر اینجانب را مورد عنایت خود قرار دادید
1395/8/22
همین بسترن b50f که تو مملکت ما برادران خدوم و زحمت کش و کم توقع بهمن موتور که با رنج بسیار این خودرو را با قیمت 78میلیون به دست هموطنان عزیز تر جانشان می رسانند در کشور روسیه این کمونیست های سنگدل با قیمت 22 میلیون به دست مردم کشورشون می رسانند.
من در پایان از تمامی خودروسازان جان بر کف که عمر خود راوقف خدمت به این مردم کردند تشکر می نمایم...........
1395/8/22
پیشنهاد من نیسان میکرا هستش.8000 پوند قیمتشه که حدود چهل میلیون تومن میشه.اگه داخل تولیدش کنیم زیر سی میلیون میشه قیمتش بدون شک
1395/8/22
صد البته.
همونطور که خودتون هم گفتید با این ول در کشور های دیگه میشه ماشین های به مراتب بهتری سوار شد. البته از خودرو ساز های داخلی نمی شه انتظار زیادی داشت چون اولا که اینقدر حمایت می شن که اگه تا ابد هم همین محصولاتشون رو تولید کنن بازم دولت نمی زاره ضرر کنن و دوم اینکه وقتی تعرفه خودرو های خارجی اینقدر بالاست خب معلومه هر خودروی ارزونی هم قیمتش سر به فلک می گشه. در نتیجه عرصه توی این رده ی قیمتی خالی می مونه برای پراید.
1395/8/22
چرا همیشه منتظریم کشورای دگ به ما خودرو معرفی کنن چرا به جوونهای خودمون بها نمیدین ؟ اگه بازار خودرو کشور انحصاری نبود باور کنین این جوونایی که چنین موشک هایی رو تولید میکنن خیلی راحت میتوونن خودروهایی متناسب با کیفیت روز جهانی رو تولید کنن
1395/8/22
جوانان ما تواناييشون بيشتر تو ساختن ابزار كشنده و نابودگر مثل موشكه، پرايدم به نوبه خودش يه وسيله كشنده و نابودگره. مملكت وقتي درست ميشه كه از پايه به فكر باشن، اولويت فعلا با چيزا و كشوراي ديگس
1395/8/22
راستم میگه این جمالی هیچ خودرویی توان رقابت با پرایدو از نظر اشغال بودن نداره.
درضمن شاید پراید کیفیتش خوب باشه ولی طراحیش قدیمیه و به نظر من اگه کیفیت خودرو های چینی بد باشه طراحی و امکانات خودروهای ایرانی (سایپا) خیلی بده که در این مورد پراید هم چینی هست هم ایرانی.
به خدا خریدن این ماشین ها حرام است.
1395/8/22
باسلام اگر قیمت ارزهای خارجی ازقیمت الان ارزان تر بشه تولید هر ماشین روز دنیا داخل کشور از قیمت پراید کم هزینه تر میباشه
1395/8/22
با عرض سلام.دوستان پراید خودرویی متعلق به 2 ده قبل هست که هنوز تولید میشه.شرکت سایپا میتونه با تولید مدلهای قبلی تویوتا یاریس یا هیوندا i10 یاi20 یا شرکتهای معتبر دیگه خودرویی با همین رنج قیمت تولید کنه .درضمن به نظر من نباید سوء مدیریت و هزینه بسیار زیاد تولید خودرو که در بخش نیروی انسانی هست را از مردم گرفت .توآید خودرو در جهان قیمت نیرو انسانی در جهت تولید خودرو بین 13 تا 18 درصد هست ولی در کشور ما حدود 40 تا 60 درصد هزینه تولید خودرو بابت حقوق و پاداش و بهروی پایین هست .پس به جای خالی کردن جیب مردم بایت خودرویی که طی چندین سالی که تو ایران تولید شده تعداد کشته ها این خودرو از جنگ جهانی اول بیشتر هست بیان بهروری را ببرن بالا .بابا به پیر به پیغمبر حقوق تو کره جنوبی چندین برابر ایران برق و مواد اولیه و.... که هزینه تولید خودرو میشه چندین برابر .ولی توی رنج قیمت دنا هیوندا ولستر. اکسنت و النترا میدن .ابنا مردم را چی فرض کردن که میان میگن خودرویی مثل پراید تا تقاضا هست تولید میشه .مگه کیش یا مناطق آزاد که گمرکی نیست پراید و پژو کسی میخره حتی 1 دونه هم نیست .پس بگیرد به خاطر گمرکی وحشتانک و بازار انحصاری مردم دربدر مجبورن پراید بخرن
1395/8/22
مثال نقض این قضیه میشه تو افرادی دید که از این فرصت استفاده کردن و به عراق سفر می کنن خودروی پراید با قیمت فوق العاده پایین خرید می کنن و قطعات اونو بصورت قاچاق وارد کشور می کنن و با سود خیلی زیاد می فروشن چند نفر می شناسم که از این راه درامد وحشتناکی به جیب زدن من نمی دونم اگه واقعا پراید 20 تومن قیمته خوبیه واسش چرا تعرفه گمرک بر نمی دارن خودرو های دیگه هم به قیمت بیان ببینیم همچنان پراید توان رقابت داره یا نه .اینا اگه ادعای رقابت دارن در بازار آزاد رقابت کنن نه اینکه همه چیو محدود کردن و همه گزینه هارو حذف کردن تا خودشون بفروشون. واقعا نشون دهنده وقاحت این شخصه .
1395/8/22
متاسفانه كشور مهندسي لازم در توليد خودروهاي با كيفيت جهاني را ندارد اين حقيقتي است كه در هرصورت چه دوست داشته باشيم و يا نداشته باشيم بايد بپذيريم- صنعت ما بيمار است
1395/8/22
همين پرايد رو ميشه كيفيتش رو بالا برد قيمتشم اورد پايين با دو تا راه ساده
اول اينكه قطعه سازي واقعا رقابتي باشه و انتخاب قطعه ساز بر اساس كيفيت كار با قيمت رقابتي انجام شه نه اينكه هر قطعه سازي كه رابطش با خودرو ساز قوي تر بود وبا فلان اقا زاده رفيقه وجنس بي كيفيت و گرونترش بياد رو خط توليد
راه دومشم اينه كه كل حكومت و نظام عزمشون جزم كنن اين مالياتا وعوارضي كه رو خودرو توليد داخل ميگيرن رو به حد اقل برسونن و مصرف كننده بهاي كمتري برا مبلغ نهايي بده نمونشم همين پرايد قيمت كارخونه ١٧٥٤٥ ساير موارد ٣١٤٥جمع نهايي٢٠٦٩٠خب نتيجه مشخص
رابطه بازي بزارن كنار ساير اقلام رو هم بيخيال شن
به كسي بر نميخوره
1395/8/22
کل قطعات پراید رو بنویسید به همراه قیمت ببینید سر جمع 10 میلیون در میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خدایی این کار رو بکنید
1395/8/22
خب مگه مجبور هستید خودرو تولید کنید؟!
اگه نمیتونید ماشین ارزون با کیفیت بسازید پس تعرفه های واردات رو صفر کنید تا حداقل مردم خودروهای وارداتی با کیفیت و با قیمت مناسب سوار بشوند چون به گفته شما مثل این که قرار نیست هیچ وقت کیفیت خودروهاتون افزایش پیدا کنه!!!
1395/8/22
باید بپذیریم که تکنولوژی روز به علاوه امکانات مناسب و کیفیت بالا هزینه داره . ازیک طرف مردم می تونند با تحریم خرید خودروهای از رده خارج با وجود اینکه صرفه اقتصادی بالایی به نسبت ماشینای دیگه براشون داره شرکت ها رو وادار به عقب نشینی از تولید کنند ازطرفی دیگه دولت ، سازمان حفاظت از محیط زیست ، پلیس راهور و سازمان استاندارد برای متوقف یا محدود کردن تولید این خودروها تولیدکننده ها رو تحت فشار بگذارند . در غیر این صورت به دلیل انحصاری بودن بازار ایران و عدم توان رقابت خودروهای جدید با خودروهای ازرده خارج به لحاظ قیمتی تا سال های سال شاهد تولید و فروش اینگونه خودروها در کشور خواهیم بود و از تولیدکنندگان هم می دانیم بخاری بلند نمیشه در کل کنار گذاشتن این خودروها احتیاج به یک عزم ملی داره والا باید شاهد عوارض و اثرات مخرب تردد اینگونه خودروها تا سالهای دور در کشور باشیم و دائماّ بر سر این گونه قضایا بحث و جدل های بی پایان و بی حاصل داشته باشیم
1395/8/22
بابا این کارشناسه نمیدونم خودشو یابو فرض کرده یا مردم تمام حرفش همینه که بگه بهتر از پراید هیچ جایی پیدا نمیکنی و همینه که هست خط تولیدش اونجور که بوش میاد حالا حالا جمع نمیشه خلاص شدو رفت
1395/8/22
شكر خورد گفت تو مملكتي كه همه دارن يه زري ميزنن منم يه زر بزنم از قافله جا نمينوم
1395/8/22
با سلام خدمت دوستان
باید بگم آقای مدیر عامل سایپا شکر خوردن
وسلام
1395/8/23
من به خودرو سازی وزارت دفاع امیدوارم . ورژن غیرنظامی خودروهای سبکی که واسه ارتش و سپاه و مرزبانی تولید میکنن رو بفروشن به ملت از نیسان وانت های مسخره خیلی بهتره . بودجه ی دفاعی هم تامین میشه .
1395/8/23
نظرات همه برای بنده محترمه اما نظر شخصی من این هست که تنها و تنها را حل اینکه خودرویی با قیمت پراید و کیفیتی بالاتر تولید نمیشه مگر با بها دادن و استفاده از دانشجویان و مهندسین داخلی! نه رنو کویید و نه هیچ ماشینی نمیتونه قیمت پراید رو با توجه به وضع فعلی داشته باشه. اینقدر طراح خوب داریم که هیچ کس بهشون بها نمیده.!. هم لابی هم منفعت طلبی بیش از حد سایپا و هم گمرک کمر شکن اجازه این کار رو نمیده که ما بتوانیم با 20 تومن ماشینی در حد النترا یا یاریس و... سوار شیم مگر حمایت از طراحان جدید نه حمایت از محصولات قدیمی و نا من 🚗
1395/8/23
سلام.
واسه کسی که از مدیریت چیزی سر در نمیاره زدن همچین حرفایی منطقی به نظر میاد ، اگه مسئولان و مدیران خودرو های داخلی افکارشون غیر از این بود که الان وضع خودرو سازی کشور این نبود .
دولت هم مگر میتونه از یکی از بزرگترین منابع درآمدیش دست بکشه ؟! حتی شده به قیمت جون همه مردم !
توی ایران خودرو ما یه زمانی مرسدس مونتاژ میشد و قدرت تولید ماشینش توی خاور میانه تک بود ، حالا با چنگ زدن آدم هایی که خودشون هم میدونن جایگاه الانشون حقشون نیست و بیشتر بدرد مدیریت گله میخورن ببینید کارمون به کجا رسیده .
اگه سرمایشو داشتم توی کشور های همسایه با استفاده از تیم جوان ایرانی خودرو سازی تاسیس میکردم که نه تنها مسئولین داخلی این حوزه حرفشون رو قورت بدن بلکه کل دنیا انگشت به دهان بمونه ...
به امید بهبود شرایط و انتخاب مدیران و مسئولان لایق و حلال خور .