موضوعات داغ

پانامرا هیبریدی چه تفاوتی با مدل بنزینی دارد؟

عکس مطلب اول
شهریورماه امسال پس از معرفی پانامرا 4S، پانامرا 4S دیزل و پانامرا توربو در قالب نسل دوم پورشه پانامرا، نسخه هیبریدی این ماشین هم با نام E-Hybrid رونمایی شد، حال شرکت خودروسازی پورشه برای اینکه محصولات بیشتری در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس داشته باشد، نسخه‌ای جدید از این خودرو، ولی با فاصله بین دو محور بیشتر معرفی کرده که جزییات آن در زیر آمده است.

پورشه پانامرا هیبرید

براساس اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت سازنده، تنها در این مدل شاهد افزایش فاصله بین دو محور هستیم، یعنی اینکه با افزایش حدودا 150 میلی متری، حالا فاصله بین دو محور پورشه پانامرا هیبریدی به 3100 میلی متر رسیده است تا فضای داخل کابین جادارتر و همچنین تعادل بیشتر و دایو کمتر دماغه‌ی خودرو در هنگام ترمزگیری و یا شتاب‌گیری داشته باشیم.

پورشه پانامرا هیبرید

درست مثل نسخه استاندارد، این مدل از پورشه پانامرا هیبریدی هم برای تولید نیرو محرکه خود از یک سیستم پلاگین هیبریدی، متشکل از یک موتور درون سوز 2.9 لیتری توربوشارژر V6 و یک موتور الکتریکی قدرتمند سود می‌برد که به طور جداگانه، موتور 2.9 لیتری شش سیلندر می‌تواند 330 اسب بخاری قدرت و گشتاوری 450 نیوتن متری تولید کند، در حالی که موتور الکتریکی این ماشین دارای قدرتی 136 اسب بخاری و گشتاوری 400 نیوتن متری است. به صورت ترکیبی هم موتور الکتریکی فشار کمتری بر روی خود می‌آورد تا در مجموع قدرتی 462 اسب بخاری و گشتاوری 700 نیوتن متری داشته باشیم.
در عمل، مجموع این قدرت و گشتاور زمانی که به چرخ‌های خودرو برسد تبدیل به شتاب صفر تا صد 4.6 ثانیه‌ و حداکثر سرعت 278 کیلومتر بر ساعت می‌شود. تنها با راه اندازی موتور الکتریکی که نیروی خود را از باتری‌های لیتیوم یونی مایع سرد می‌گیرد، هم می‌توانید به حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت برسید و هم می‌توانید تنها با یک بار شارژ کامل باتری‌ها و عدم استفاده از پیشرانه درون سوز، تا حداکثر مسافتی 50 کیلومتری از ماشین خود استفاده کنید، در حالی که نسل گذشته پورشه پانامرا هیبریدی می‌توانست 35 کیلومتر را در حالت الکتریکی طی کند.

پورشه پانامرا هیبرید

مصرف سوخت این ماشین در حالت ترکیبی هم تقریبا به 2.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می‌رسد، در حالی که نسل قبل حداقل 3.1 لیتر سوخت برای 100 کیلومتر نیاز داشت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/1
اوووووووووووووووووف