موضوعات داغ

اکتاویا RS فیس لیفت را بهتر بشناسید

عکس مطلب اول
بهمن ماه سال گذشته بود که در گیرودار توافق نامه هسته‌ای و شرکت‌هایی که اقدام به دریافت مجوز برای واردات خودروهای جدید می‌کردند، نام شرکتی جدید تحت عنوان "گروه ایده برنا" هم دیده شد که قصد داشت نسخه 1.8 لیتری خودروی اشکودا اکتاویا (Octavia) را در دستور کار خود برای واردات قرار دهد، خودرویی که با پیشرانه 1789 سی سی خود می‌تواند قدرتی 180 اسب بخاری در دور موتور 5000 دور بر دقیقه و همچنین حداکثر گشتاوری 350 نیوتن متری در دور موتور 1250 دور بر دقیقه تولید کند که آن را توسط جعبه دنده‌ای 7 سرعته از نوع DSG به خروجی منتقل می‌کند.
در این مقاله قصد نداریم صحبتی در رابطه با اشکودا اکتاویا داشته باشیم، ولی در عوض می‌خواهیم درمورد نسخه نسبتا اسپرت اشکودا اکتاویا RS صحبتی مختصر داشته باشیم که اخیرا فیس لیفت آن برای سال آینده میلادی رونمایی شده است.
اول از همه اگر از بخش فنی خودرو شروع کنیم، می‌توان گفت که اشکودا اکتاویا RS تقریبا از همان پیشرانه 2 لیتری TSI قدیم خود استفاده می‌کند که حالا با یکسری بروزرسانی‌های نرم افزاری، حداکثر میزان قدرت تولیدی آن از 220 اسب بخار به 230 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. در کنار این محصول پیشرانه‌ای دیزلی 2 لیتری از نوع TDI هم وجود دارد که می‌تواند حداکثر نیرویی 184 اسب بخاری تولید کند.

اشکودا اکتاویا RS

اگر نسخه دیزلی اشکودا اکتاویا RS را می‌خواهید، پیشرانه‌ای مقرون به صرفه با سوخت ارزان قیمت خواهید داشت که با افزایش 30 نیوتن متری گشتاور نسبت به قبل، می‌تواند شتاب صفر تا صد 7.9 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 232 کیلومتر برساعت داشته باشید، ولی در مقابل با سفارش نسخه بنزینی اشکودا اکتاویا RS، پیشرانه‌ای با حداکثر گشتاور 350 نیوتن متری نسیبتان خواهد شد که می‌تواند شتاب صفر تا صد را در عرض 6.7 ثانیه پر کند و حداکثر سرعتی معادل 250 کیلومتر بر ساعت هم برای شما داشته باشد که البته به صورت الکترونیکی محدود شده است.
این خودرو علاوه بر تغییرات سطحی ظاهری که بیشتر باعث نشاط چهره شده است، به لطف سیستم‌های تعلیق اسپرت حدود 15 میلی متر ارتفاع آن نسبت به زمین کمتر شده و همچنین به سیستم‌های ترمز جدید با کالیبراسون قرمز رنگ هم مجهز شده است که از پشت رینگ‌های 17 الی 19 اینچی ماشین به خوبی پیدا هستند. در کنار این‌ها نیز می‌توان به حالت‌های جدید رانندگی، سیستم بحث برانگیز کنترل دینامیکی شاسی و در نهایت یک سیستم فرمان بهبود یافته اشاره کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد