موضوعات داغ

رقابت داچیا داستر و بنتلی بنتایگا را تماشا کنید + فیلم

عکس مطلب اول
شاید در نگاه اول مقایسه بنتلی بنتایگا با یک دستگاه خودروی داچیا داستر مثل مقایسه دو فروند هواپیمای فوکر 100 و بوینگ 747 باشد که هر دو یک کار مشترک انجام می‌دهند، ولی در مقابل هرکدام برای گروه خاصی از مخاطبانشان طراحی و تولید شده‌اند، اما گویا خبرنگاران فرانسوی به صورت سهوی یا عمدی، تصمیم گرفته‌اند این دو خودروی هموطن را مقابل یکدیگر قرار دهند تا از نظر آفرودی یک مقایسه کوتاه میان این دو اتومبیل صورت گرفته باشد.
اسم این کار را نه رقابت می‌توان گذاشت و نه مقایسه، چون زمانی می‌توان این دو کلمه را بکار برد که هر دو اتومبیل دارای سطح امکانات و یا پیشرانه‌ای یکسان باشند که در این تست چنین چیزی شاهد نیستیم، پس بیشتر از یک رقابت و یا مقایسه تجهیزاتی جدی، می‌توان شاهد یک فیلم سرگرم کننده بود که در آن فاکتورهای بسیار سطحی و تامل برانگیزی مد نظر قرار داده می‌شود.
جهت یادآوری می‌توان گفت که بنتلی بنتایگا به عنوان یکی از مهره‌های اصلی این ویدیو، از یک پیشرانه دوازده سیلندر 6 لیتری استفاده می کند که با قدرتی 600 اسب بخاری و گشتاوری 900 نیوتن متری می‌تواند حداکثر شتابی 0 تا 96 کیلومتر بر ساعتی حدودا 4 ثانیه‌ای و حداکثر سرعته 301 کیلومتر بر ساعتی را با وجود شاسی بلند بودن خود به ثبت برساند و این یعنی هضم قدرت و عملکرد فنی در خودرویی تجملاتی و لوکس.
در مقابل هم داچیا داستر قرار گرفته است که در بازارهای بین المللی با نام و نشان رنو داستر فعالیت خود را دنبال می‌کند، حال سازندگان این خودرو برای تولید نیرو محرکه از دو پیشرانه متفاوت استفاده کرده‌اند که اولی شامل یک پیشرانه 1.6 لیتری 115 اسب بخاری متصل به یک جعبه دنده‌ای 5 سرعته دستی شده و موتور دومی هم شامل یک پیشرانه 2 لیتری 16 سوپاپ با دو خروجی متفاوت قدرتی 148 و 142 اسب بخاری و گشتاور 177.5 و 168 نیوتن متری می‌شود که به طور دلخواه به دو جعبه دنده 6 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک متصل می‌شود که به نظر می‌رسد داچیا داستر با پیشرانه 2 لیتری در مقابل بنتلی بنتایگا قرار گرفته است. در انتها شما را به دیدن ویدیوی جذاب رقابت این دو خودرو دعوت می کنیم.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/10/7
هموطن؟؟؟؟!!!!!!!
1395/10/7
تیپ رانندگان گویای شخصیت خودرویی آنهاست.
1395/10/8
این بیشتر شبیه مقایسه اسب و الاغه بنظرم
1395/10/8
مقایسه خودروهایی که قیمت و امکانات رفاهی یکیشون 4 برابر اون یکیه خیلی بی معنیه ماکه فرانسوی بلد نیستیم دست کمم زیرنویس میزاشتین
1395/10/9
4 برابر ؟ فک کنم حدود ده برابره
1395/10/8
داستر مثله دیفندره.
1395/10/9
والا هموطن نيستن يكي روماني فرانسه و اونيكي انگليس
1396/3/2
من فکر نمیکنم این فیلم برداری مربوط به فرانسه و صد البته شرکت رنو باشه . به دلیل این که رنو داستر در فرانسه یا ایران با برند رنو وارد بازار میشه ولی در کشورها رومانی با برند داچیا و نام داچیا داستر وارد بازار میشن . خب همون جور که در فیلم خیلی خیلی سطح پایین بالا مشخصه , اتومبیل داستر داخل فیلم توسط کمپانی داچیا ساخته شده و آرم اون کاملا دیده میشه .
1396/3/2
باید این رو اضافه کنم که صد در صد این فیلم توسط یک شرکت کوچیک فروش اتومبیل در رومانی (کشور سازنده داچیا داستر) ساخته شده و بنده مطمئن هستم که بنتلی ۲۰۰۰ کیلویی میتونست حتی در اون مسابقه ی سرعت که در جنگل برگذار شد , برنده بشه . به شخصه مسابقات زیادی رو از بنتلی دیدم و میدونم که این ماشین حتی در پیست های یخ زده و پوشیده از برف هم از رقبای خودش جلو میزنه و این اتومبیل لوکس فقط به خاطر اینکه زمین کمی گلی هستش , مسابقه رو نمیبازه .