موضوعات داغ

قایق فضایی لکسوس + فیلم

عکس مطلب اول
باتوجه به اتفاقات و تحرکات اخیر کمپانی‌های خودروسازی، به نظر می‌رسد برخی از آنان فعالیت اصلی خود که طراحی و تولید اتومبیل است را از دست داده و به تولید چیزهای دیگر نیز می‌پردازند. همین چند ماه پیش بود که شرکت خودروسازی تویوتا از یک قایق نسبتا بزرگ تفریحی و لوکس رونمایی کرد و قبل‌تر از آن هم شرکت‌های خودروسازی استون مارتین و بوگاتی به نوبه خود به طراحی و تولید قایق‌های لوکس و تندرو پرداخته بودند که در بدنه آنان از مواد فیبرکربنی و چوب استفاده شده بود، حال با توجه به این‌ها، اخیرا کمپانی لکسوس هم در سواحل فلوریدا به نمایش یک قایق جدید تندرو پرداخته است.
باتوجه به قایق‌های سایر شرکت‌های خودروسازی از جمله بوگاتی، استون مارتین و یا حتی تویوتا که پیش از این در رابطه با آنان صحبت کردیم، می‌توان گفت که قایق جدید لکسوس یک چیز کاملا خارق العاده و استثنایی است که طراحی ظاهری آن حتی از محصولات شرکت‌های بزرگ قایق سازی هم بهتر از آب درآمده تا باور آن برای مخاطبان سخت باشد!
طبق اطلاعات ارائه شده، بدنه این قایق با الگوبرداری از خودروی سوپر اسپرت این کمپانی یعنی LFA، از ترکیب مواد فیبرکربنی و پلاستیکی تحت عنوان "CFRP" ساخته و پرداخته شده است که در مقایسه با استفاده از فایبرگلاس در ساخت بدنه، باعث صرفه جویی یک تنی در وزن این قایق شده است!.
برای سُر خوردن این قایق 1 تنی لکسوس بر روی سطح دریا هم از دو پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر بنزینی استفاده شده است که هم اکنون در ماشین‌های RC F کوپه، لکسوس GS F و در نهایت لکسوس LC500 هم فعالیت می‌کند و می‌تواند با داشتن قدرتی 440 اسب بخاری، حداکثر سرعت این قایق اسپرت لکسوس را به 43 گره دریایی برساند که با تبدیل آن به واحدهای متداول تر، می‌شود چیزی حدود 49 مایل بر ساعت و یا 79 کیلومتر بر ساعت.



نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد