موضوعات داغ

گزارش خودروبانک از آخرین راند مسابقه درگ سال + فیلم

عکس نویسنده
محمد حسن رزاقی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول

جدال در 200 متر

مسابقات درگ یکی از رشته‌های اتومبیلرانی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. در این مسابقه رقابت بین دو خودروی همکلاس است که در مسیری مشخص و مستقیم با حداکثر سرعت حرکت می‌کنند. پیروز میدان خودرویی است که زمان کوتاه تری را برای رسیدن به خط پایان طی کند. در ایران نیز این مسابقه نزدیک به 10 سال است به طور رسمی توسط فدراسیون، سازمان‌ها و هیأت‌های ورزشی برگزار می‌شود. در سال 95 فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری نیز دوره جدید مسابقات درگ را برگزار کرد. این مسابقات در پنج راند در پیست مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.
پنجمین راند مسابقه درگ در 6 کلاس با حضور 90 شرکت کننده از 7استان برگزار شد. مسابقه ای که مسیر آن تنها 200 متر بود. آن هم بخاطر کوتاه بودن مسیر مستقیم پیست مجموعه ورزشی آزادی. البته مسابقات درگ شتاب 200 متر نیز در بسیاری از کشورهای دنیا طرفداران خاص خود را دارد.

مسابقه درگ

مسابقه درگ

فرزاد شاهرخی مسئول کمیته درگ فدراسیون اتومبیلرانی در خصوص جابجایی مسیر رفت و برگشت شرکت کنندگان گفت: در چهار راند گذشته مسیر درنظر گرفته شده از شرق به غرب پیست انجام می شد. اما با نظر تیم برگزاری تصمیم گرفتیم برای دید بیشتر تماشاچیان در آخرین راند مسابقات درگ این مسیر را تغییر دهیم. مسیری که از غرب به شرق پیست درنظر گرفته شده بود. به همین خاطر تماشاچیان به خوبی می توانستند خودرویی که زودتر از خط پایان عبور کرده را ببینند.
در این مسابقه محسن فرهمند با خودرو ب ام و خود توانست جایگاه اول کلاس آزاد را بدست آورد. خودرویی که بخاطر قدرت و سرعت بالای آن بخش انتهایی پیست که به پیت استاپ منتهی می شود را باز نگه داشتند تا خودرو مسیر کافی برای ترمزگیری و توقف پیدا کند. در پنجمین و آخرین راند مسابقات درگ سال شرکت کنندگان زیادی حضور داشتند. حضور یکی از راننده های باتجربه و پیشکسوت رشته اتومبیلرانی نیز در این مسابقه بسیار حائز اهمیت بود. سید علیرضا طباطبایی بعد از مدت‌ها دوری از مسابقات، در مسابقه درگ روز جمعه حضور داشت و توانست سوم کلاس 6سیلندرGT قرار بگیرد.



نفرات برتر کلاس‌ها نیز به شرح ذیل می باشد.
کلاس آزاد
محسن فرهمند
محمد جامعی زاده
سامان خنجری

کلاس۶ و ۸ سیلندر
سامان خنجری
امیر ضیايى
کارن مگردومیان

کلاس ۴ سیلندر توربو
محمد جامعی زاده
امیرحسین میرزایی
نوید یگانه پرست

کلاس ۲۰۶
شروین یگانه
آندره استپانی
رضا فرهادی

کلاس ٦سيلندر GT
محمد باقرزاده
مظاهر ابراهیمیان
سیدعلیرضا طباطبایی

کلاس ٤ سیلندر NA
علی دهقان
علیرضا(ميثم )امامقلی پور
امید حیدری

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/5
با تشکر اگر ممکنه تایم افراد رو هم اعلام کنید و یک گزارش کامل از ب ام و اقای محسن فرهمند هم بنویسید عالی میشه.