موضوعات داغ

زمانی برای دود کردن لاستیک‌ها، گزارش پنجمین راند مسابقات دریفت + فیلم

عکس نویسنده
محمد حسن رزاقی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
گزارش خودروبانک از پنجمین راند مسابقات دریفت کشور
هنوز یک راند دیگر باقی مانده تا قهرمان سال مسابقات دریفت مشخص شود. مسابقه ای که درآن حرف اول را مهارت راننده و کوک بودن خودرو می‌زند. راند پنجم مسابقات دریفت در 15 بهمن در پیست سرعت مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. مسابقه‌ای که در آن 13 شرکت کننده از استان‌های خوزستان، شیراز، تهران، البرز و هرمزگان حضور داشتند.
قبل از شروع مسابقه بخاطر تأخیر در باز شدن پارکینگ شماره 2مجموعه ورزشی آزادی، ترافیک قابل توجهی در بخش ورودی مجموعه ایجاد شده بود. ترافیکی که به خوبی نشان علاقه مندان به رشته دریفت را نشان می‌داد. مسابقه با کمی تأخیر در ساعت 11:15 برگزار شد. رفته رفته نیز بر تعداد تماشاچیان افزوده می‌شد. تماشاچیانی که بدون توجه به سرمای هوا برای دیدن مسابقه در روز تعطیل به پیست آمده بودند.

مسابقات دریفت قهرمانی کشور

مسابقات دریفت قهرمانی کشور

راند پنجم مسابقه دریفت با تغییراتی در بخش مسیر مسابقه همراه بود. در چند راند گذشته مسیر مسابقه تغییراتی داشته است. این تغییرات نیز در راند پنجم نیز صورت گرفته است. طوری که تمامی شرکت کنندگان از تغییر مسیر در هر راند ابراز رضایت داشته اند. مسیر این راند کمی طولانی‌تر و دارای پیچ‌های کوتاه تر بوده است. در این مسابقه رضا فهیم، پدرام حقیقی، شهاب پیشانیدار و رضا گله‌دار نمایش بسیار خوبی از خود نشان دادند. البته دیگر شرکت کنندگان نیز نسبت به مسابقه قبلی عملکرد بسیار خوبی داشتند.
پدرام حقیقی جوان‌ترین شرکت کننده و نفر اول این راند در خصوص مسابقه گفت: همه چیز عالی برگزار شد. سطح مسابقه نسبت به راند قبلی بسیار بالارفته بود از نظر داوری نیز شاهد یکی از بهترین قضاوت‌ها بودیم. ضمن آنکه پیگیری و تلاش‌های آقای فراهانی رئیس کمیته دریفت نیز ستودنی است. همچنین من تا الان از زمان خریداری نیسان آلتیما مورد نظر نزدیک به 200 میلیون تومان برای آن هزینه کرده‌ام. هزینه‌ای که امروز جواب آن را گرفتم. خودروی از نظر زیربندی دارای قطعات مشترکی با خودروی نیسان GTR و سیلویا است. دو خودرویی که در دنیا نیز برای دریفت گزینه‌های بسیار خوبی هستند. پیشرانه مورد استفاده در این خودرو نیز 1JZ توربو تویوتا با حجم 2.5 لیتر است.
رضا فهیم یکی از پیشکسوتان این رشته ورزشی نیز توانست جایگاه دوم را کسب کند. وی با توجه به ناراحتی قلبی در شب قبل از مسابقه و بستری شدن کوتاه مدت در بیمارستان، توانست نمایش بسیار خوبی از خود نشان دهد. وی که استاد پدرام حقیقی بوده در خصوص کسب مقام دوم این رقابت گفت: بسیار خوشحالم از اینکه شاگرد خوبم پدرام توانست در این مسابقه مقام اول را کسب کند. این جایگاه برازنده وی بود. زیرا تلاش‌های بسیار فراوانی برای این مسابقه کرده بود. با کسب این عنوان توسط پدارم حقیقی می‌توان به نوعی برروی نیروهای تازه نفس این رشته سرمایه گذاری کرد تا در مسابقات بین المللی خوش درخشند.

پنجمین راند مسابقات دریفت کشور

پنجمین راند مسابقات دریفت کشور

فهیم در ادامه گفت: سطح مسابقه از نظر رانندگان بسیار بالا بود، اما بنظر من مسیر انتخابی دارای اشکالاتی نیز بوده است که باید در راند بعدی آن را برطرف کنند.
نفر سوم این راند نیز شهاب پیشانیدار از استان خوزستان بود. وی با ب‌ام‌و E46 خود که چندماهی است آن را برای مسابقات دریفت و ریس آماده کرده، در این مسابقه حضور داشت. پیشانیدار نیز همانند دیگر شرکت کنندگان از سطح بالای مسابقه اظهار خرسندی کرد. وی در خصوص کسب مقام سوم در این مسابقه گفت: من فعلا به مسابقه قهرمانی سال فکر می‌کنم. خودروی من امروز بسیار سرحال بود. بعضی اوقات آدم عملکرد خوبی دارد و بعضی اوقات هم بد. اما مهم این است که برروی سکو قرار گرفتم.
مهم برای من، قهرمانی سال است به همین خاطر در مسابقه قبلی بیشتر از حد خودم میروندم ولی این مسابقه با توجه به اینکه بیشتر دنبال قهرمانی سال هستم، سعی کردم با احتیاط بیشتری رانندگی کنم. تا امتیازهایم جمع شود و آخر سال نتیجه اصلی رو بگیرم. اگر راند بعدی مسابقه برگزار شود، بسیار خوب است، زیرا مطمئناً عملکرد شرکت کنندگان بهتره و رقابت جذاب‌تر می‌شود. اگر هم راند ششم برگزار نشود، قهرمانی سال من از همین حالا مشخص شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه من در مسابقه ریس چند هفته پیش نیز شرکت داشتم، مجبور بودم تنظیمات زیربندی را تغییر دهم. خوشبختانه در مسابقه ریس نیز توانستم مقام اول را کسب کنم. بعد از مسابقه ریس زیر بندی خودرو را به حالت دریفت تنظیم کردم و کمی هم بوست توربو را بالا بردم. البته لاستیک‌های خودرو را نیز به جهت شرکت در مسابقه دریفت کاملا تعویض کردم.

سکوی پنجمین راند مسابقه دریفت کشور

سکوی پنجمین راند مسابقه دریفت کشور

پیشانیدار در خصوص تغییر مسیر مسابقه نیز گفت: من کاملا موافق این تغییر مسیر هستم، کسانی که دریفت رو حفظ کردن و کسانی دریفت رو یاد گرفتن مشخص می‌شوند. افرادی دریفت را به خوبی یاد گرفته باشند باید هر مسیری که برای آن درنظر گرفته می‌شود به راحتی و طبق اصول طی کنند. در این چند راند آخر نیز مسیر مسابقه توسط کمیته دریفت باز طراحی می‌شد و اکثر شرکت کنندگان از این تغییر مسیر ابراز رضایت داشته‌اند.
من سعی دارم از حاشیه ها به دور باشم و تمام فکر و ذهنم را معطوف مسابقه کنم. تمام رشته‌های اتومبیلرانی معطوف به یک مسابقه نیست، بلکه در طول سال چند مسابقه برگزار می‌شود که قهرمان سال با توجه به امتیازیاتی دریافت می‌کند، مشخص می‌شود. این قهرمانی سال برای همه‌ی شرکت کنندگان مهم است. خوشبختانه من با 109 امتیاز در سکوی اول این مسابقات قرار دارم.

نفرات اول تا سوم راند پنجم مسابقه دریفت
1: پدرام حقیقی
2: رضا فهیم
3: شهاب پیشانیدار

در زیر می توانید فیلم کوتاهی از این مسابقه جذاب را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/16
موتور 1JZ مال تویوتاس . . . لطفا اصلاح کنید
1395/11/16
سلام ، ممنون از گزارشتون
لطفا زمان مسابقات رو اطلاع رسانی کنید.