موضوعات داغ

برلیانس سری H200 از سایپا به شرکت پارس خودرو انتقال یافت

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
پارس خودرو از این پس تولید خودروی برلیانس H220 و H230 را انجام می‌دهد. این شرکت که سابقه طولانی در تولید خودروهای باکیفیت ژاپنی، فرانسوی و چینی دارد حالا اقدام به تولید سریH200 برلیانس کرده است. تولید برلیانس سری H200 که به تصمیم مدیریت ارشد گروه خودروسازی ساپیا صورت گرفته، در سالن شماره 5 شرکت پارس خودرو انجام می‌شود.
صبح امروز طی مراسمی با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران حوزه خودرو از جمله خودروبانک رونمایی خط تولید دو محصول جدید شرکت پارس خودرو برگزار شد. تا پیش از این شرکت سایپا تولید سری H200 را انجام می‌داد. حالا برای تمرکز در تولید و ارتقا کیفیت و مدیریت یکپارچه در فروش تمامی محصولات شرکت برلیانس توسط پارس خودرو تولید می‌شود. موضوعی که مهندس شهریار طهماسبی، معاون مهندسی پارس خودرو به آن اشاره کرد و گفت: برلیانس یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های خودروسازی چین است. شرکتی که در بسیاری از موارد به عنوان شریک تجاری ب ام و آلمان شناخته می‌شود. با توجه به سابقه خوب پارس خودرو در زمینه تولید و مونتاژ خودروهای با کیفیت محصولات برلیانس تولید شده در این شرکت توانسته‌اند 3ستاره کیفیت را دریافت کنند. این موضوع نشان می‌دهد که اهمیت کیفیت برای پارس خودرو بذاری حائز اهمیت است.

خط تولید برلیانس در پارس خودرو

خط تولید برلیانس در پارس خودرو

وی در جریان بازدید خبرنگاران از خط تولید محصولات برلیانس گفت: برلیانس بیش از 2 سال است که در بازار ایران حضور دارد با استقبال خوبی همراه شده است. ماهم درصدد ایجاد توسعه همکاری با شرکت برلیانس هستیم. طهماسبی در ادامه گفت: هم اکنون بخش قابل توجهی از قطعات برلیانس توسط تولیدکنندگان داخلی ساخته می‌شود.
پارس خودرو طبق برنامه کلی راه اندازی خط تولید محصولات سری H200 برلیانس، در نظر دارد تا پایان فروردین سال 96 این دو محصول را به تولید انبوه برساند و بعد از آن در ابتدای اردبیهشت همان سال مدل H230 را عرضه کند. همچنین برای عرضه نسخه H220 نیز اوایل تیرماه درنظر گرفته شده است.
برلیانس H220 محصول هاچ بک این شرکت است. این خودرو با دو جعبه دنده 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. برلیانس H220 دارای پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری با 103 اسب بخار قدرت در 3800 دور بردقیقه و حداکثر گشتاور 1380 نیوتن‌متر در 3800 دور بردقیقه است. سیستم تعلیق مورد استفاده در این مدل مک فرسون برای جلو و نیمه مستقل میل پیچشی برای عقب است. ترمز‌های جلو در این خودرو دیسکی خنک شونده و کاسه‌ای برای عقب است. نسخه گیربکس دستی H220 در هر 100 کیلومتر به طو میانگین 6.4 لیتر بنزین مصرف می‌کند. این عدد برای نسخه مجهز به جعبه دنده اتوماتیک 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. برلیانس H220 دارای طول 4170 میلی‌متر، عرض 1703 میلی‌متر و ارتفاع 1482 میلی متر است. فاصله بین دومحور جلو و عقب در این خودرو 2570 میلی‌متر است. H220 که دارای وزن خالص1184 کیلوگرم است.

برلیانس H230

برلیانس H230

دومین محصول تازه وارد برروی خط تولید H230 است. خودرویی سدان که برای خانواده‌های پرجمعیت گزینه خوبی است. H230 از نظر فنی هیچ تفاوتی با نسخه هاچ‌بک H220 ندارد. البته طول این خودرو 4390 میلی‌متر است. حدود220 میلی‌متر از نسخه H220 بلندتر است.
هردو خودرو توانسته‌اند از موسسه ایمنی CNCAP پنج ستاره ایمنی را دریافت کنند. برلیانس H220 و H230 دارای امکانات و تجهیزات مختلفی هستند که می‌توان به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ABS و EBD ، سیستم تهویه مطبوع، شیشه برقی، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، سیستم ضد سرقت موتور، سیستم الکترومغناطیسی بازکردن درب صندوق عقب و سیستم تاشو برای صندلی‌های عقب اشاره کرد. البته مشتریانی که نسخه‌های اتوماتیک این خودروها را خریداری کنند می‌توانند از تجهیزاتی نظیر سانروف برقی، سنسور دنده عقب و چراغ مه شکن جلو بهرمند شوند.
در زیر می توانید عکس های خط تولید برلیانس در شرکت پارس خودرو که توسط خودروبانک تهیه شده را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/16
تبریک ..از ماکسیما رسیدین به برلیانس آشغال چینی....با همین فرمون برین به سالن مونتاژ فرغون می رسین....تحریم ها به کامتون بوده مگه نه؟!!
1395/11/16
از کسانی که کت و شلوارو با کفش کتونی ست میکنن بیشتر از این انتخاب نمیشه انتظار داشت
1395/11/17
وای خدارو صد هزار مرتبه شکر !!! چه اتفاق شگرفی!!!! بنازم به این خودروی با اصالت ...
1395/11/17
واقعا پیشرفت به معنای واقعی کلمه !!! از ماکسیما و تینا رسیدین به برلیانس به امید روزی که شاهد تولید خودرو های با کیفیتی مثله پراید ، تیبا و ساینا در پارس خودرو باشیم با 3 ستاره بی کیفیتی خخخخخخ ، تازه یه نکته مهم هم نمیشه نادیده گرفت و یاد صحبت های آقای محمدرضا فیاض معاون توسعه مدیریت، منافع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت افتادم که احتمالا به زودی با تغییر خط تولید پراید از سایپا به پارس خودرو قصد استانداردسازی و کشش بازار را برای این محصول با کیفیت دارند و با نام پراید پلاس به علاقه مندان عرضه می کنند.
1395/11/17
گشتاور 1380 نیوتن متر؟ با این حساب با یه اس 65 ای ام جی با تیونینگ براباس طرفیم.
1395/11/18
سلام برلیانس با اینکه ماشین چینی هستش ولی خیلی کیفت خوبی نسبت به رقبا داره.
من خودم دارم و خیلی راضی ام.
1395/11/20
مدل دستی h230 از نظر کیفیت و ظاهر نیست به ۲۰۶ و L90 که تو این رنج قیمت هستن باارزش تره . و سه ستاره اروپارو هم داره . مدل کیرنکس اتوماتش ساخت المانه و چون شش دندش خیلی بهتر از اتوماتای موجود در بازاره
1396/6/21
سلام بنده میخوام بریانس 330 بخرم یا صفر یا کارکرده کسی سراغ داره راهنمایی کنه خیلی برام مهمه ممنون میشم کمک کنید
1397/3/10
ماشین خوبیه : از خودروهای وطنی تو این رنج قیمت بهتره ؛ ما ۴۰ سال در جا زدیم ؛ چینی ها پشرفت‌کردن تو‌خودرو . قبولش یه کم سخته ولی باید باور کرد برلیانس ماشین خوبیه البته من هاچ بکش رو دوست دارم مدل دنده ای که شتابش از ۲۰۶ . کلیه سمندها . کلیه پژو ها .رانا و انواع مدل های ال ۹۰ و حتی داستر اتومات مدل ۲۰۰۰ تست کردم بهتره .. ۱۰ ثانیه خودم تست کردم هر کی خواست مسابقه میدیم فیلمشو تو‌همین سایت میزاریم . حتی پژو پارس elx رو هم میگیره (موتور زانتیا جدید با موتور ۱۹۰۰ سی سی )