موضوعات داغ

گزارش خودروبانک از آخرین راند مسابقات موتور ریس سال + عکس

عکس نویسنده
محمد حسن رزاقی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
هیجان به سبک موتور سنگین
سیزدهمین روز از اسفندماه برای علاقه مندان به رشته اتومبیلرانی و موتورسواری روز خاصی بود. روزی که سه برنامه مختلف در سه نقطه از شهر برگزار شد. برنامه هایی که با محوریت خودرو برگزار شده بود. اما در میان این 3 برنامه یک مسابقه ویژه نیز برگزار شد. مسابقه ای که محوریت اصلی آن خودرو نبود. این مسابقه اخرین راند از مسابقات موتور ریس قهرمانی سال بود. در اصل قرار بود 6 راند برگزار شود اما راند پنجم این مسابقات به خاطر شرایط نامناسب جوی برگزار نشد.
هوا نسبتاً ابری بود و احتمال بارش باران نیز می رفت. اما با این حال مسابقه با کمی تأخیر برگزار شد. مسابقه ای که در آن 49 شرکت کننده از 6 استان در چهار کلاس با یکدیگر به رقابت پرداختند. در این مسابقه‌ 4 کلاس 125، 250، 600 و 1000 سی سی به همراه یک کلاس نمایشی با نام دریف تراک برگزار شد.
همه آماده بودند
آخرین راند مسابقه موتور ریس در حالی برگزار شد که تمامی 49 شرکت کننده از آمادگی و انگیزه بسیار بالایی برخوردار بودند. با توجه به تعطیلی روز 5شنبه، تایمگیری در روز چهارشنبه صورت گرفت. از نکات مثبتی که می توان در خصوص برگزاری مسابقات موتور ریس عنوان کرد، نظم برگزاری و تایم بندی دقیق توسط تیم برگزاری و کمیته موتور ریس است. البته طبق زمان بندی از پیش تعیین شده مسابقه با 15 الی 20 دقیقه تأخیر برگزار شد. تأخیری که نسبت به دیگر مسابقات چندان به چشم نمی ‌آید. قبل از شروع مسابقه تمامی شرکت کنندگان به همراه تیم داوری و اعضای کمیته موتور ریس و وارد پیست شدند تا مراسم شروع مسابقه آغاز شود. در این مراسم مجری به معرفی اعضای کمیته موتور ریس و شرکت کنندگان پرداخت و سپس تمامی شرکت کنندگان به پیت استاپ رفتند تا خود را برای شروع مسابقه آماده کنند.

کلاس 125 سی سی

کلاس 125 سی سی


125 های با انگیزه
در طول این چند سالی که مسابقات موتور ریس برگزار می شود، کلاس 125 سی سی برای بسیاری از علاقه مندان جذابیت خاصی به همراه ندارد. اما این موضوع به هیچ عنوان باعث دلسردی شرکت کنندگان در این کلاس نمی شود. شرکت کنندگانی که در هر مسابقه با انگیزه بیشتر و عملکرد بهتری ظاهر می شوند. به طوری که در این چند راند اخیر تیم‌های شرکت کننده به خوبی توانسته‌اند شرکت کنندگان مستعد خود را شناسایی کنند.
اولین کلاس 125 سی سی بود، در این کلاس 14 شرکت کننده حضور داشتند. حمید برقمدی توانست با عملکرد بسیار خوب از خود برسکوی اول این کلاس قرار بگیرد. بعد از وی حسین برومند و یاسین سینه سپهر توانستند جایگاه دوم و سوم را به ترتیب ازآن خود کنند. ضمن انکه حضور جواد جلیلوند از پیشکسوتان رشته موتور سواری در این کلاس به نوعی باعث افزایش انگیزه بین شرکت کنندگان بود.

کلاس، 600 سی سی

کلاس، 600 سی سی


600 سی سی، رقابتی تنگاتنگ
دومین کلاس، 600 سی سی بود. کلاسی که در آن13 شرکت کننده برروی خط استارت قرار داشتند. مهدی جابری برای چندمین بار در این کلاس حضور داشت، البته وی با موتور جدید خود در خط استارت قرار گرفت. کلاس 600 سی سی هیجان زیادی دارد. رقابت بین تیم‌های شرکت کننده بسیار بالاست. رقابتی که در برخی مواقع باعث بروز حادثه می شود. در این مسابقه علیرضا عباس جی باز هم با بدشانسی روبرو شد و در همان دورهای آغازین بخاطر بروز مشکل فنی در موتور از مسابقه خارج شد. مهدی جابری در طول مسابقه فاصله خود را با نفرات دوم و سوم به خوبی حفظ می کرد. در طول مسابقه نیز رقابت بسیار زیبایی بین مهدی نعیمی و سلمان عضایی شکل گرفت. اما نعیمی در یکی از پیچ‌های مسابقه با برخورد به انتهای موتور محمد رضا سلیمانی کنترل خود را از دست داد و به خارج پیست کشیده شد. البته خوشبختانه مشکل خاصی برای وی بوجود نیامد و او توانست به مسابقه ادامه دهد. در این کلاس مهدی جابری ، سلمان عضایی و علی شایگان به ترتیب توانستند عناوین اول تا سوم را کسب کنند.

کلاس 250 سی سی

کلاس 250 سی سی


250 و دریف تراک
بعد از 600 سی سی ها نوبت به ورود شرکت کنندگان کلاس 250 سی سی رسید. کلاسی که 10 شرکت کننده در آن حضور داشتند. در این کلاس حادثه خاصی رخ نداد و تنها مهدی غربی به خاطر بروز مشکل در موتور خود نتوانست به ادامه مسابقه بپردازد و با نظر تیم برگزاری و داوری از مسابقه خارج شد. در این کلاس سید علی هاشمی توانست با تجربه بالای خود در زودتر از دیگر رقبا از خط پایان عبور کند. پس از وی مصطفی کهنی و حسین برومند از خط پایان عبور کردند و جایگاه دوم و سوم این کلاس را به خود اختصاص دادند.

دریف تراک

دریف تراک


بعد از پایان کلاس 250 سی سی کلاس دیگر با نام دریف تراک برگزار شد. موتورهای کوچک سه چرخ دست سازی که از پیشرانه‌های تک سیلندر کم حجم برخوردار بودند. این موتورها تلفیقی از خودروهای کارتینگ و موتورسیکلت هستند که طبق گفته تیم برگزاری مسابقات موتور ریس، از سال آینده احتمالا کلاسی برای آنها درنظر گرفته خواهد شد. بعد از این کلاس نوبت به انجام حرکات نمایشی رسید. حرکاتی که توسط موتورسواران باتجربه انجام شد. البته کلاه و لباس ایمنی مهمترین موضوعی بود این موتورسواران در حین انجام حرکات نمایشی به آن توجه داشتند.

1000 سی سی

1000 سی سی


1000 سی سی با 14 دور
رقابت اصلی در این کلاس بود. جایی که مهدی جابری توانست در رقابتی نه چندان سخت پیروز میدان شود. رقابتی که در آن تنها 13 شرکت کننده حضور داشتند. ساسان اکبری به خاطر آسیب دیدگی از جایگاه سوم مسابقه را شروع کرد. البته وی در طول مسابقه عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. به طوری که رقابت وی با مهدی نعیمی بسیار سخت و جذاب شده بود. اما در یکی از پیچ های انتهای مسیر با برخورد به موتور نعیمی کنترل خود را از دست داد و از روی موتور به زمین افتاد. هر دو شرکت کننده وارد بخش سنگی پیست شدند اما ساسان اکبری با وجود آسیب دیدگی به ادامه مسابقه پرداخت. در این مسابقه مهدی جابری توانست رتبه اول را کسب کند. محسن مرگن و بردیا حیدری نیز توانستند پس از وی جایگاه دوم و سوم را کسب کنند. البته به علت شروع بارش باران و طبق نظر تیم برگزاری و داوران این کلاس تنها با 14 دور به پایان رسید.


نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/16
الان اون مازراتی نقش پوددوخ رو داشت یا خود نمایی میکرد :|
1395/12/17
باور کنید لذتی که تو موتور سواری هست تو هیچی نیست ♥
1396/5/30
کاملا موافقم
پر هیجان ترین ورزش موتور سواری هست
عاشقشم