موضوعات داغ

درگ بی ام و M3 قدیمی با لامبورگینی هوراکان + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
نه تنها بی ام و M3 قدیمی، بلکه تصور رقابت هر خودروی قدیمی دیگر حتی لامبورگینی دیابلو با یک خودروی سوپر اسپرت مدرنیته دور از انتظار است. ولی برخی از ماشین‌های قدیمی را نباید دست کم گرفت و همین حالا نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، درست مثل این خودروی بی ام و M3 قدیمی که در مقابل یک دستگاه لامبورگینی هوراکان قرار گرفته است تا به رقابت با آن بپردازد.
در نگاه اول شاید بی ام و M3 در مقابل لامبورگینی هوراکان از پیش بازنده تلقی شود، ولی وقتی بدانید که خودروی بی ام و M3 داستان ما مجهز به یک پیشرانه 10 سیلندر قدرتمند با حداکثر قدرتی حدودا 500 اسب بخاری در کنار گشتاور 520 نیوتن متری است، تمامی معادلات به هم می‌ریزد تا نتیجه را تنها یک مسابقه درگ مشخص کند. پیشرانه‌ای که در بین سال‌های 2005 الی 2010 میلادی بر روی مدل‌های مشخصی از M5 و M6 هم مورد استفاده قرار گرفت.
در مقابل بی ام و M3 هم ضعیف‌ترین مدل از لامبورگینی هوراکان، یعنی نسخه LP580-2 قرار گرفته است که حداکثر نیرویی تولیدی آن به 580 اسب بخار و همچنین حداکثر گشتاور آن هم به 540 نیوتن متر می‌رسد، ولی هرچه باشد یک لامبورگینی است و حدود 60 اسب بخار قدرت بیشتر.
باتوجه به قدرت تولیدی پیشرانه‌ها، باز هم لامبورگینی هوراکان برتری مطلق دارد، ولی از لحاظ وزنی لامبورگینی هوراکان حدود 1518 کیلوگرم وزن دارد که بسیار بالاتر از خودروی بی ام و M3 بوده و همین مورد می‌تواند یک برابری نسبی میان این دو خودرو ایجاد کند که نتیجه شگفت انگیز آن را می‌توان در فیلم زیر مشاهده کرد.



نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد