موضوعات داغ

تویوتا هایلوکس نسخه Tonka، اسباب بازی جذابی برای بزرگسالان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بازوی استرالیایی تویوتا با همکاری تیمی از شرکت "تونکا"، برمبنای خودروی پیکاپ تویوتا هایلوکس یک اسباب بازی غول پیکر مفهومی طراحی کردند تا متناسب با سن و سال بزرگسالان باشد. چرا اسباب بازی؟ دلیل را در زیر خواهیم گفت.
تویوتا را که دیگر همه می‌شناسند، ولی این وسط نام "تونکا" می‌تواند یکسری ابهام ایجا کند. اگر بخواهیم این برند را در چند خط توصیف کنیم، می‌توان گفت که شرکت "تونکا" یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده اسباب بازی در جهان با قدمتی حدودا 70 ساله است که دفتر مرکزی آن در شهر مینه سوتا / ایالات متحده آمریکا قرار داشته و بیشتر از همه با الگوبرداری از ماشین آلات صنعتی همچون لودر، بیل مکانیکی، وانت‌ها، ماشین‌های معدن و...، به تولید اسباب بازی ماشینی می‌پردازند. حال برای چندین بار دیده شده است که شرکت تونکا با همکاری دیگر شرکت‌های بزرگ خودروسازی، به طراحی و تولید ماشین‌های مفهومی می‌پردازد که آخرین پروژه آن مربوط به تویوتا هایلوکس تونکا با ظاهری کاملا متفاوت می‌شود.

تویوتا هایلوکس نسخه Tonka

تویوتا هایلوکس نسخه Tonka

اول از همه باتوجه به تصاویری که در گالری سایت هم قرار گرفته است، می‌توان یک چهره کاملا دگرگون شده برای تویوتا هایلوکس متصور شد، تاجایی که اگر سازندگان اشاره به هایلوکس بودن آن نمی‌کردند، بعید می‌دانستیم کسی تشخیص دهد که چنین ماشین جهش یافته‌ای همان تویوتا هایلوکس معروف باشد.

تویوتا هایلوکس نسخه Tonka

تویوتا هایلوکس نسخه Tonka

از مشخصات فنی هم به غیر از افزایش ارتفاع 150 میلی متری و استفاده از یک سیستم تعلیق پیشرفته‌تر، جزییات محدودی ارائه شده و تنها می‌دانیم پیشرانه‌ای 2.8 لیتری دیزلی برای آن برنامه ریزی شده است که انتظار می‌رود حداکثر نیرویی 174 اسب بخاری و گشتاوری 420 نیوتن متری از آن استخراج شود (تایید نشده).
در کل اگر بخواهیم تویوتا هایلوکس تونکا را توصیف کرد، به جرات می‌توان لقب یک خودروی کاملا جدید را به آن نسبت داد که تنها از یک پلتفرم مشترک با خودروی تویوتا هایلوکس سود می‌برد، در غیر این صورت به غیر از یک نام و یک سگمنت مشترک، نمی‌توان باور داشت که این خودرو همان خودروی تویوتا هایلوکس است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/25
پیکاپ قشنگتر از این دیده بودید . عکس هفتم توی گالری مایعی با شدت در حال ریختن از زیر ماشینه با توجه به خشک بودن نسبی لاستیکا معلومه از داخل آب عمیق رد نشده . فکر کنم یه بلایی سرش آوردن
1397/3/15
اين خار هست كه از بين سنگ بيرون امده آب نيست