موضوعات داغ

وقتی نیسان تبدیل به تانک می شود!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شاید خیلی‌ها برای اولین بار باشد که می‌بینند شرکت خودروسازی نیسان به طراحی و ساخت یک خودروی کانسپت با چرخ و تسمه، بجای رینگ و لاستیک‌های استاندارد پرداخته است و اگر جزو این دسته از افراد هستید، باید بدانید که سخت در اشتباه هستید و پیش از این هم نیسان برمبنای نیسان روگ و نیسان جوک به تولید چنین محصولاتی (کانسپت) پرداخته است. حال بار دیگر برای حضور در نمایشگاه بین المللی نیویورک 2017 نیز شرکت خودروسازی نیسان به طراحی و توسعه یک مدل جدید از نیسان روگ مشغول شده است که جزییات کار را در ادامه برایتان آورده‌ایم.
نیسان روگ واریور کانسپت، خودروی استاندارد روگ واریور (Rouge Warrior) نیسان است که حالا برای حرکت بهتر در مسیرهای برفی و شنی به پاهایش زنجیرهایی (ریل‌های فلزی و لاستیکی مثل تانک‌ها) بسته‌اند که در مجموع طول 1220 میلی متری، عرض 381 میلی متری و همچنین ارتفاع 762 میلی متری دارند. برای استفاده از این ریل‌های زنجیری هم از سیستم تعلیق سفارشی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک در کنار جعبه دنده‌ای اتوماتیک Xtronic استفاده کرده‌اند.
به لطف استفاده از این سیستم چرخ و انتقال قدرت هم ارتفاع کف خودرو تا سطح زمین به 584 میلی متر رسیده که می‌تواند با کمک گرفتن از پیشرانه‌ای 2.5 لیتری 170 اسب بخاری و ارسال آن به کمک جعبه دنده‌ای انتقال متداول CVT که در بخش قبل گفتیم دارای تکنولوژی Xtronic است، می‌تواند حداکثر سرعت این تانک نیسان را به 100 کیلومتر بر ساعت در برف برساند و از شیبی 45 درجه بالا برود که شگفت انگیز است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد