موضوعات داغ

بررسی نیسان ماکسیما و نکاتی که هنگام خرید باید به آن توجه کرد

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
نسل پنجم نیسان ماکسیما در سال ۱۹۹۹ به بازار جهانی معرفی شد و تا سال ۲۰۰۳ نیز بر روی خط تولید باقی ماند. زمانی که این خودرو به بازار معرفی شد بازار خودروهای لوکس کشورمان رونق چندانی نداشت اما پارس خودرو تصمیم گرفت با عرضه‌ی این خودرو در بازار ایران، سگمنت خودروهای لوکس را در اختیار خود بگیرد. ماکسیما جزو معدود خودروهایی بود که همزمان با بازار جهانی وارد بازار ایران نیز شد. این خودرو در زمان عرضه تقریبا هیچ گونه رقیبی نداشت و یکه تاز بازار بود اما بعدها با پیدا شدن سر و کله ی رقبایی چون تویوتا کمری گرند و هیوندای سوناتا نسل پنجم، ماکسیما بخش بزرگی از بازار خود را از دست داد. اما ماکسیمای نسل پنجم یک خودروی استثنایی در بازار کشورمان است به طوری که با وجود گذشت بیش از یک دهه از از حضور این خودرو در بازار اما همچنان این خودرو طرفداران خود را دارد و خرید فروش آن در بازار دست دوم رونق مناسبی دارد. ماکسیما بخشی از این موقعیت خوب در بازار را مدیون اسم و رسمی است که در سال های نخست حضور در بازار برای خود دست و پا کرد اما بخش دیگری از موفقیت خود را مدیون مهندسی برتر ژاپنی، کیفیت و قابلیت اطمینان خود است. قبلا در خودروبانک به تست و تجربه رانندگی نیسان ماکسیما پرداخته ایم و اینبار قصد داریم تا بیشتر به جزییات این خودرو وارد شویم، در ادامه همراه خودروبانک باشید تا نگاهی دقیق تر به این سدان خوش ساخت ژاپنی داشته باشیم.

نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما

نسل پنجم ماکسیما در دسامبر ۱۹۹۹ با کد اتاق A33 رونمایی شد. این خودرو یک سدان اندازه بزرگ دیفرانسیل جلو است که از یک موتور شش سیلندر بنزینی به همراه گیربکس دستی و یا اتوماتیک بهره مند است. مدلی که در بازار ایران عرضه شد البته مدل فیس لیفت شده ی نسل پنجم بود که در برخی بازارها با نام نیسان Cefiro شناخته می شود. طراحی این خودرو بسیار ساده اما شکیل است ولی امروزه دیگر نمی توان آن را زیبا و رقابتی دانست و کاملا طراحی مطابق با روزهای نخست قرن ۲۱ دارد. این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴.۹، ۱.۷۸ و ۱.۴۳ متر است و فاصله ی محوری آن نیز ۲۷۵۰ میلی متر است که فضای پای خوبی را برای سرنشینان عقب به ارمغان آورده است.

نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما

پیشرانه و بخش فنی
نیسان ماکسیما در نسل پنجم خود از چندین پیشرانه بهره مند بود که از ۲ لیتر تا ۳.۵ لیتر حجم داشتند که مدل عرضه شده در بازار ایران دارای موتور ۶ سیلندر وی شکل به حجم ۳ لیتر است که با کد VQ30DE شناخته می شود. این موتور تنفس طبیعی دارای بلوک و سرسیلندر تمام آلومینیومی است تا وزن کمتری داشته باشد. بخش‌های میل لنگ و میل سوپاپ این موتور با بالاترین دقت ممکن پرداخت شده اند تا بالاترین کیفیت را داشته باشند. شیم سوپاپ ها و پیستون های این موتور در نسخه ی VQ35DE نیز همگی با مولیبدن روکش شده اند تا مقاومت بالاتری را در مقایسه با قطعات متداول از خود نشان دهند. این موتور از نوع DOHC است و در هر سرسیلندر آن دو عدد میل سوپاپ قرار گرفته است. برای هر سیلندر نیز چهار سوپاپ در نظر گرفته شده است. این موتور همچنین به سیستم ورودی هوای متغیر (VIS) و کنترل دیجیتالی ناک مجهز است تا عملکرد بهتری را در دورهای بالا از خود نشان دهد. این موتور دارای ظریب تراکم ۱۰ به یک است و می توان به راحتی از بنزین معمولی بدون سرب در آن استفاده کرد. موتور VQ30DE می تواند ۲۲۷ اسب بخار قدرت را در ۶۴۰۰ دور بر دقیقه و ۲۹۱ نیوتون متر گشتاور را در ۳۶۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. جالب است بدانید که این موتور در بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۱ در لیست ۱۰ موتور برتر جهان قرار داشته است. منابع خارجی یکی از اصلی ترین مشخصه های این موتور را زنجیر تایم بسیار قابل اعتماد آن عنوان کرده اند که به ندرت پیش می آید مشکلی در آن ایجاد شود. نکته ای که مالکان نیسان ماکسیما باید به آن توجه کنند این است که سوپاپ های ماکسیما همانند خودروهای امروزی دارای تایپیت اتوماتیک نیستند و نیاز به شیم گیری دارند بنابراین برای کارکرد بهتر موتور لازم است هر ۱۰۰ هزار کیلومتر و یا ۶۰ هزار مایل اقدام به تنظیم سوپاپ ها کرد. در خصوص قابلیت اطمینان این موتور باید گفت در صورتی که از روغن موتور مناسب و با کیفیت در این خودرو استفاده شود و سرویس روغن آن به موقع انجام شود کارکرد ۲۵۰ هزار مایل یا ۴۰۰ هزار کیلومتر را بدون نیاز به تعمیر را می توان قابل دستیابی دانست، پس با موتور چندان نگران کننده ای روبرو نیستید. ژاپنی ها در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ که مانیفولد هوای متغییر را روی این موتور قرار دادند یک حرف K را نیز به انتهای ان افزودند که مخفف کایزن است که یک مکتب مدیریتی ژاپنی به معنای بهبود و پیشرفت است.
نیروی موتور ماکسیما طریق یک گیربکس ۴ دنده ی خودکار از نوع تورک کانورتور و یا یک گیربکس ۵ دنده ی دستی به چرخ های جلو انتقال پیدا می کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو با گیربکس دستی معادل ۷.۱ ثانیه و با گیربکس اتوماتیک معادل ۹.۱ ثانیه است (در برخی منابع به ۸.۸ ثانیه اشاره شده است). در جدول زیر می توانید مشخصات فنی این خودرو را مطالعه کنید.

مشخصات فنی
مدلنیسان ماکسیما
پيشرانه۶ سیلندر وی شکل تنفس طبیعی
حجم موتور2987 سی سی
حداکثر قدرت227 اسب بخار در 6400 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور291 نیوتون متر در 3600 دور بر دقیقه
شتاب رسمی9.1 ثانیه برای مدل اتوماتیک و 7.1 ثانیه برای مدل دستی
صرف سوخت ترکيبی9.8 لیتر در هر صد کيلومتر
وزن1505 کیلوگرم
قيمتحدود 60 الی 100 میلیون تومان

نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع چند اتصالی است که هندلینگ قابل قبولی را در قیاس با رقبا ارائه می کند که البته نباید انتظار زیادی از آن داشت. ترمزهای این خودرو در هر چهارچرخ دیسکی هستند و دارای ۲۸۰ میلیمتر قطر در جلو و ۲۷۹ میلیمتر قطر در عقب هستند. ضخامت دیسک های عقبی ۹ میلی متر است اما دیسک های جلویی این خودرو به دلیل خنک شونده بودن دارای ۲۶ میلی متر ضخامت هستند.

نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما

تجهیزات رفاهی و ایمنی
ماکسیما مجهز به دو ایربگ است که یکی برای راننده و دیگری برای سرنشین کناری تعبیه شده است. سیستم ترمز نیز به صورت استاندارد از نوع ضد قفل است تا توقف امن را برای سرنشینان خودرو تضمین کند. مدل هایی از ماکسیما در بازار جهانی وجود دارند که به ایربگ جانبی جلو و پشت سری های فعال جلو مجهز هستند. همچنین در مدل جهانی این خودرو گرم کن صندلی های جلو نیز موجود بوده که در مدل های موجود در ایران حذف شده اند اما می توان جای خالی آن ها را مشاهده کرد، هرچند خودروهای عرضه شده در ایران دارای روکش صندلی مخملی هستند و کمتر نیازی به تجهیزاتی چون گرم کن و سرد کن دارند. سانروف برقی نیز در مدل های موجود در بازار جهانی وجود دارد که نمونه های داخلی فاقد آن هستند. در تست تصادفی که موسسه ی IIHS آمریکا از این خودرو گرفته است ماکسیما توانسته است نمره ی قابل قبول را دریافت کند. در ویدئوی انتهای مطلب می توانید تست تصادف این خودرو را تماشا کنید. لازم به توضیح است که خودروی موجود در فیلم از نوع فیس لیفت نشده است و تفاوت ظاهری با مدل های موجود در بازار ایران دارد اما هر دو هم نسل هستند.

نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما

اگر ماکسیما می خرید ...
نیسان ماکسیما در کل خودرویی بسیار قابل اعتماد و با دوام است ولی با توجه به شش سیلندر بودن این خودرو و برخی تفاوت هایی که موتور آن با موتور خودروهایی چون تویوتا کمری و یا هوندا آکورد دارد باید در هنگام خرید یک ماکسیمای دست دوم خودرو را به دقت مورد کارشناسی قرار داد. در هنگام خرید یک ماکسیمای دست دوم اولین موردی که باید چک شود عدم وجود نشتی هرگونه مایعات از قبیل روغن ها و یا مایع خنک کننده است هر چند مایع خنک کننده در این خودرو معمولا دچار نشتی نمی شود. سیستم زنجیر تایم ماکسیما در صورتی که سرویس های خودرو به موقع انجام شده باشد بسیار قابل اعتماد و مطمئن است اما باید یک مکانیک این قسمت را برایتان چک کند و اطمینان حاصل کند که زنجیر تایم خودرو عملکردی کاملا بی صدا و عادی دارد چون اگر این بخش از خودرو مشکلی داشته باشد هزینه ی تعمیر آن گزاف خواهد بود. یک ماکسیمای سالم به محض استارت زدن باید فورا روشن شود و موتور آن در هنگام کارکرد درجا کاملا بدون لرزش باشد. اگر از اگزوز خودرو نیز دود خارج می شود بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید. سایش نامتقارن تایرهای جلو نیز می تواند نشانه ای از یک تصادف باشد. پیش از خرید نیسان ماکسیما حتما با آن رانندگی کنید و از تعویض دنده های نرم و بدون صدا نیز مطمئن شوید. تعویض شدن دیر هنگام دنده ها و یا ضربه داشتن در هنگام تعویض دنده می تواند نشانه ای از تعمیری بودن گیربکس باشد هر چند ممکن است سرویس روغن گیربکس نیز به موقع انجام نشده باشد و لزوما به معنای وجود ایراد نیست. اما سعی کنید تمامی دنده ها را رانده و شتاب گیری کرده و دوباره سرعت را کم کنید و از نرم بودن معکوس ها نیز مطمئن شوید. با ترمز گیری شدید نیز عملکرد سالم سیستم ABS را تست کنید، یکی از چرخ ها نباید زودتر از بقیه ی چرخ ها قفل شود و فرمان نیز نباید لرزشی داشته باشد. سیستم تعلیق ماکسیما نیز در هنگام مواجه با دست اندازها نباید هیچ صدایی داشته باشد. اگر از چک کردن موارد بالا توسط خودتان اطمینان ندارید خودرو را حتما به مکانیک نشان دهید. یک کارشناسی اصولی و فنی خوب حتی اگر قیمت بالایی نیز داشته باشد ارزش مالکیت یک ماکسیمای سالم را دارد. پس از خرید ماکسیما نیز در صورتی که سرویس های آن را به موقع انجام دهید خودرو سالهای سال برایتان بدون دردسر کار خواهد کرد. در پایان از آقای حسین ذبیحیان مالک خودرو که خودرویشان را جهت عکاسی در اختیار تیم خودروبانک قرار دادند تشکر می کنیم.

نظرات کاربران

80 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/13
این ماشین مدل 82 با موتور 3.5 لیتری هم با اسم اینفینیتی تو بازار به تعداد کمی موجوده. واقعا مهار نشدنیه
1396/2/13
تمام ماکسیما هایی که تو ایران هستن بالای 100 هزار کارکرد دارن و خریدن اون با دور ریختن پول زیاد فرقی نمیکنه. خودرو کم استهلاکی مثل کمری در بالای 100 هزار کارکرد خرید و فروشش اصلا مقرون به صرفه نیس جه برسه به نیسان.
در کل این خودرو در زمان خودش خوب بود ولی الان به لحاظ اقتصادی خرید خودرو چینی مقرون به صرفه است.
1396/2/13
همین که ماکسیما رو با ماشین چینی مقایسه کردی معلوم شد فهمت از ماشین چقدره. جنازه و ترکیده ماکسیما میارزه به تمام چینی های بازار
1396/2/13
هر کی صلیغه ای داره دیگه
شما هم که چینی دورست داری خوب
1396/2/13
ماكسيما قديمي و پر از ايراده ولي يه پيچش به كل اشغالاي بي اصالت كره اي و چيني مي ارزه
1396/2/13
مطمئنم شما بویی از خودرو نبرده اید
1396/2/13
معلوم میشه ماشین چینی خریدی اینجور نظر میدی این نگی چی بگی
1396/2/13
عزیزم من خودم یدونه مدل 90 دارم فقط 60 تا کار کرده ، و رانندگی اش هم بینظیره ( تورنج تا 120 تومن )
1396/2/14
استاد اینجوری که شما می فرمائید هیچ ماشین دست دومی رو نباید خرید چون ماشینهای تو ایران یر دو سه سال عموماً 100هزارتا کارکردن ضمناً کمری اگه دست راننده باشه تا 500هزار تا موتورش نیاز به تعمیر نداره
1396/10/15
داداش گلم ماشینهای چینی در مقابل ماکسیما مثل اینه که خر رو با اسب مقایسه کنی انشالله روزی پشتش میشینی و به اشتباهت پی میبری اونایی که پژو فروختن و قسطی چینی خریدن و حتی ۱ بار هم پشت ماکسیما ننشستن این نظر هارو دارن ماکسیما با کارکرد ۲۰۰ هزار از چینی صفر کم دردستر و کم اصطهلاکتر و که هزینه تره
1397/6/21
‌سلام همانطور که کارشناس هم نوشته بنظر من هم اگر روغن و آب رو مرتب چک کم بید تا ۴۰۰ هزار کیلومتر به تعمیرگاه مراجعه نمیکنی.این حرف شما شاید در مورد پراید و پژو صدق کنه ولی در مورد ماکسیما قطعا این طور نیست.
1398/8/17
از قدیم گفتن زوزه یه گرگ پیر می ارزه به دوله صد شغال امروزی
دوست عزیزم فقط کارت خودرو که توش نوشته ماکسیما به کل هیکل ماشین چینی ها می ارزه
بنده سالهاست ماکسیما دارم الان بالا ۳۵۰ هزار کارکرده هنوز غیر یه توپی چرخ عقب هیچ جاش دست نخورده و همچنین دوستان لطفا این نظرات مورد استفاده برا عزیزانی که قصد خرید دارن مورد توجه
پس اگه تجربه سواری این ماشین ندارین نظر ندیدن
برو چینی بخر هر اما عروس کشون رفتی دیر یکی با ماکسیما فلشر زده به هیچ وجه سمتش نرو و موقعی که برا لوازم ماشین تو نمایندگی خوابیده بودی مراقب باش حسرت این گرگ پیر تو ذهنت نیاد.
یه کلام بخر پشیمون نمیشی
1398/9/24
با این گرونی بنزین ماکسیما نمیصرفه اصلا
1399/7/2
واقعا خاک بر سرت
1400/3/6
ثابت کردی که اندازه نخود از ماشین سر در نمیاری! درک نمیکنی نظر نده
1400/5/7
چرت نگو
1396/2/13
مبل راحتی واقعا لایک داره
1396/2/13
جمع شدن ستون هاي جلو تو تصادف با سرعت تست، نزديك شدن داشتبورد به قفسه سينه و... متاسفانه امنيت اين خودرو خوب نيست
مهمترين مشكل فني ماكسيما محور عقب بك تكه هست كه بايد خيلي مراقب بود خوصا در سر پيچها و يا تغيير ناگهاني مسير
آپشنهاي كم يا مصرف بالا و استهلاك بالا هم به علت قديمي بودنش هست
1396/2/13
من که دست دوم این ماشین با اصالت ژاپنی رو حتی بدون آپشن و ظاهر قدیمیش خیلی ترجیح میدم به ماشین های صفر پر آپشن و کپی چینی...!! به نظر من که بهترین گزینه تا 100 میلیون تو بازار دست دوم ها همین ماشینه که فقط اگه با مصرف بنزین زیادش بتونیم کنار بیاییم خیلی خوبه...)))
1396/2/13
آقا بیژن همه چینی ها بد نیستند، من ماکزیما 87 اتومات داشتم با کارکرد 65هزار، دو سال دستم بود، بجز آن هم در هشت سال گذشته مگان اتومات، پارس elx و قشقائی داشتم و الان ده ماهی میشه که مصرف کننده لیفان820 هستم. باید بگم به نظر من زیر صد میلیون یک انتخاب خوب میتونه به حساب بیاد و من از هم از خریدش راضی هستم. با وجود آنکه میتونستم حتی تا 140 میلیون هم برای خرید خودرو هزینه کنم اما با وجود تردیدهایی که اولش نسبت به محصولات چینی داشتم اما الان به نسبت پولی که هزینه کردم راضی هستم ازش چه نسبت به سواری لیفان820 و چه خدمات بعد از فروش کرمان موتور، نمیگم با ماکزیما برابری میکنه اما اگر قرار باشه گزینش زیر 100 میلیون داشته باشیم من لیفان820 با 5سال گارانتی را به ماکزیمای چند سال کارکرده ترجیح میدم.
در پناه خدا
1396/2/13
ماکسیما دیگر به تاریخ پیوست.ابعاد بسیار بزرگ برای کلانشهرها و مصرف سوخت بالا از
معایب اصلی ان است.حداقل چهار تا خودروی جدید و کم مصرف تست کنید.
1396/10/13
دوست عزیز اطلاع از چیزی نداری نظر نده
1396/10/15
چند سال ماکسیما سوار شدی اینطور قاطع میگی به تاریخ پیوست!!اتفاقا با حضور ماشینهای جدید بی کیفیت تازه داره شکوفا میشه
1396/10/28
شما دوست عزیز فرمونشم تو دستت نگرفتی بنده تجربه ی سواری با مزدا ۳ با اذرا با کمری رو هم داشتم ولی این ماشین لذتی رو ک رانندگی باهاش بهت میده هیچ کدوم نمیده!
1396/2/13
پیر پیر بود گرچه شیر بود!

کار اینا دیگه تمومه؛ ارزش مقاله گذاشتن ندارن
1396/2/13
سلام

سال 82 ماکسیما داشتم واقعا عالی بود
84 یکی دیگه خریدم خوب بود
سال 90 یه صفر از اون مولتی مدیاها شرکتی صفر خریدم فقط می تونم بگم بد نبود

تنزل عالی به بد نبود بخاطر افت کیفیت نبود
اصلا
هر سه تاشون هم مثه هم صفر خریدم
ولی دیگه ساله 90 نشستن پشته فرمان ماشین های بروز مثه آریون آزرا سونتا مزدا و...ثابت کرد بهم ماکسیما به موزه رفت
1396/4/4
دارندگی و برازندگی
مزدا 4 تا چراغش پول یه پرایده ، داری بسم ا...
1400/4/31
حاجی اصلا آزرا هنوزم پیش ماکسیما یه دله هست، لطفا تا ماکسیما سوار نشدین ، رنگ و لعاب ماشینای دیگه رو بهش ترجیح ندین ،تنها گزینه ای که میتونه آدما از خرید این غول منصرف کنه خرید آریونه وگرن ماکسیما هنوزم یکی از بی رقیب تریناس تو رنج قیمت خودش
1396/2/13
خیلی خوب بود و هست . حیف که مدلهای جدیدترش نمیان ایران. به خصوص ماکسیما 2017 خیلی خوبه.
1396/2/13
فک کن من به عنوان یه ادم وسواسی رو ماشین اجازه بدم طرف قبل خریدن ماشینم دنده ها و ترمز و اینارو این مدلی تست کنه ! کلا وسط راه پیاده اش میکنم خخ
1396/2/13
سلام .
من ماکسیما مدل 85 دارم. و تا الان حدودا 250 هزار کیلومتر باهاش رفتم.
از نظر امکانات درسته مثل ماشینهای کره ای نیست اما تفاوت سواریش رو وقتی متوجه میشید که از ماکسیما پیاده شید و سوار یک خودروی دیگه بشین.
واقعا جادار و راحته برای 5 نفر حتی با قد بالای 190. دید راننده به اطراف عالیه . تنها ضعفش فقط نداشتن آپشنه که اونم سلیقه ایه
تنها ضعفی که من در این ماشین دیدم اینکه موتور این ماشین سنگینه و با توجه به آسفالت و سطوح ناهموار فراوان شهرها جلوبندی زودصدا میوفته.
یکبار توی کیلوتر 220 هزار به بعد احساس کردم که روغن ریزی داره و ترجیح دادم به جای تعویض موتور تعمیر اساسی کنم که تقریبا دوبار بیشتر هزینه شد ولی دوباره مثل روز اول شد.
خلاصه اینکه واقعا ماشین خوبیه . و بخوام ماشین رو عوض کنم میرم ماکسیمای چند مدل بالاتر با یک رنگ دیگه میگیرم.
1396/2/13
دوستانی که میگن عقب ماکسیما تو سرعت بالا در میره
با ماکسی مدل ۹۰ چندتا پیچ با سرعت ۱۵۰ پیچیدیم عقب اصلا در نرفت
کسانی که میگن کارکرد پایین گیر نمیاد همینو مدل ۹۰ با کارکرد ۶۹ هزارتا گرفتیم
شتابش عالی
راحتی عالی
هندلینگ خوب
واقعا مبل راحتی متحرکه
مصرف سوخت با کروز ۱۲۰ تا دقیقا ۸.۳ لیتره چندین بار هم تست شده
واقعا خوبه
۶ سیلندر خوب با قیمت عالی
ولی آگه کسی پول داره سمت اریون بره که دیگه خیلی عالیه
1396/2/14
تو تمام چیزایی که بالا گفتی باهات موافقم . من خودم یه مدل 89 دنده گیربکس دستی دارم که واقعر ازش راضی ام و با اینکه الان 105 هزار کیلومتر کار کرده فقط یه پمپ بنزینش خراب شد که تعویض شد . تو شتاب و قدرت موتور و هندلینگ و سالن و راحتی تو مسافرت به هیچ عنوان کم نمیاره و با اینکه الان یه تویوتا اف جی کروز هم دارم بازم دلم نمیاد بفروشمش و گذاشتمش برای سفر های دور و بین استانی که قصد آفرود کردن ندارم . اما این ماشین تنها ایرادش در برف و یخ زدگیه سطح جاده است و اینکه در سرعت های بالا یا حرکات تغییر مسیر ناگهانی ممکنه ته ماشین در بره که برای خودمم پیش اومده . اینم بخاطر عدم توازن وزن عقب و جلوی ماشینه . موتور ماکسیما سنگینه و وزن عقب ماشین از جلو کمتره ... سر پیچ ها ماشین حتی با 150 کیلومتر سرعت هم در نمیره اگه درست بپیچین اما اگه تغییر مسیر ناگهانی بدین مثل لایی بازی اونم تو سرعت بالا احتمال در رفتنش بالا میره . برای همین هم توصیه من اینه که لاستیک های عقب رو پهن تر از جلو بگیرین و وقتی دو نفر پشت نشستن براحتی گازشو بگیرین و فرمون بدین . چون وزن عقب ماشین زیاد تر میشه و متعادل میشه با جلو .
1396/3/11
با حرفت کاملا موفقم،اینایی که میگن در میره و سوختش بالاست و... اصلا تا حالا پشت این ماشین نشستن
1396/2/13
سالمش گیرت بیاد خیلی خوبه
در ضمن مطلب راجع به ماکسیما بود که نمیشه بون پیام رد شد.
ماشین خوبی بودو اگه وارد بشه خوب هست
1396/2/14
به جرات می تونم بگم دوره طلایی خودروسازی ایران در اوایل دهه هشتاد بود
ایران شروع به مونتاژ خودرو های به روز کرد و پروژه ی سمند رو بعد از پیکان کلید زد که به جرات میشه گفت هنوز هم از برکت مدیرت اون موقع ایرانخودرو هنرنمایی می کنه و سمند رو به شکل های عجیب و غریب در میاره
مونتاژ با اون تیراژ مرسدس بنز رو هم نمیشه فراموش کرد
اما حیف که بعد از این دوره طلایی ایران با بحرانی روبرو شد که خودروسازای چینی صنعت ایران رو گرفتند و کمپانی های کره ای ؛امریکایی تبار بازار لوکس ایران رو تصرف کردن
باز خداشکر تو چهار سال گذشته با برجام و گشایش اقتصادی و جلوگیری از افزایش قیمت هم کیفیت ماشینا بالا رفته و هم محصولات جدید مث کپچر و ساندرو و اگه خدا بخواد و بذارن جور واجور ماشین اصیل وارد بازار میشه
1396/2/14
ماشین های چینی حتی صفر کیلومترشون که پلاستیک صندلی کنده نشده مشکلاتت مونتاژ مشکلات ecu دارن
چه برسه به اینکه 100 هزار تا کار کنن

هرکسی که میگه ماشین چینی از کارکرده ژاپنی بهتره تا دیروز پشت کوه سوار قاطر میشده
بعدش گله گوسفندهاشو فروخته اول پراید خریده بعدش پژو و سمند بعدش ماشین چینی مثل لیفان

1396/3/11
کاملا موافقم من لیفان داشتم ماشین با پنج هزارتا کارکرد یک ماه تو تعمیرگاه خوابید تا قطعه بیاد و درست بشه،بعد از اون سیستم گیربکس cvt بهم خورد واقعا ناراحت کننده بود،برید پول به چینی ندید،ماکسیما حتی در قیاس ماشینای جدید هم فوق العادست
1396/12/11
ای بابا.
اقا شاید ینفر بنسبت وضع مالیش پژو سمند سوار میشه چرا توهین آمیز صحبت میکنین.
شما خودتونم قبلانم پژو ام سوارم بودین سمند سوارم.
1396/2/14
اگه یه ماکسیما سالم ومخضوضا" گیربکس سالم گیرت بیاد بهتر از چند تا از این خودروهای چینی و حتی کره ای!


منتظر لایکم
اخه خوب اومدم
1396/2/15
حیف این سلطان بی رقیب که داره کم کم از یاد و خاطره ها میره.امروزه با وجود ماشین های همرده ولی پر آپشن انتخاب بین ماکسیما و رقبای سرسختی مثل کمری و هوندا سیویک و ... واقعا سخته.
موتور هیولای این ماشین ، کلاس سواری و اسم و رسم و کیفیت قابل اعتماد صنعت نیسان ژاپن در مقابل آپشن های کاربردی و جذاب و طراحی بروزتر واقعا انتخاب رو سخت میکنه.من خودم بشخصه بعد از 3 سال ماکسیما سواری هوندا سیویک 2015 خریدم ولی دلم برای غرش های این هیولا همیشه تنگ خواهد بود
1396/2/15
مصرف ترکیبی 9.8!!!!صفر تا صد دنده 7.1 اتوماتیک -8.8-9.1 !!!!اینکه شما تست کردین اتومات هستو شتابش در بهترین حالت 9.6 ثانیه همون زمان خود پارس خودرو اعلام کرده بودش که نهایتن اگه بتونه 10 میزنه(در حالت دنده ای 8.4 ثبت شده که حدود 9 ثانیه میزنه در بهترین حالت) و مصرف سوختش برایه اتومات در بهترین حالت و رانندگی عادی با دور موتور پایین 16.8 اعلام شده که اگر خیلی ملاحضه کنین 17 کمتر نمیسوزونه ولی بیشتر میسوزونه....شما که فقط از این ماشین تعریف کردین حداقل ارقام ثبت شده رو هم درست میزدین!!!!خوبه خودتون تویه همین سایت درگ بین تینا و ماکسیما رو گذاشتین و نشون دادین چقدر ماکسیما عقب افتاد پس این اعداد رو از گجا اوردین و اینکه وزنش 1410کیلو در حالت اتوماتیک و 1430 کیلو در حالت دنده ای هستش نه 1505 و نیوتن متر 288 نه 291....!!!!به نظرم ماکسیما یکی از بهترین خودرو هایه داخلی یا حتی بهترین خودروی داخل بودش فقط خاستم امارشو اصلاح کنم!!!!
1396/2/16
موندم اون پرفسوری که کامنت گذاشته ماشین کره ای و چینی تو رده میدونه قیافش چه شکلیه چقدر سواد داره چند سالشه و از پشت کدوم کوه کامنت گذاشته!!!!!!!!!!!!!
1396/7/24
کاش خودرو بانک یه فیلم از این ماکسیما تهیه می کرد. تا نظرات دوستانی که هنوز صندلی این ماشین رو حس نکردند و نظر میدن رو .......
سنسور مف ماکسیمای من سوخت قیمتش 180 هست
قیمت سنسور اکسیژن پژو چنده!!!!!!!
قیمت چراغ این ماشین 350 فکر کنم
قیمت چراغ لیفان 820 چنده؟
قیمت چراغ مزدا چنده؟
به نظر من اگه حساب همه چیز رو بکنه صد در صد میره سراغ ماکسیما نه خودرویی دیگه
یه چیز دیگه بنزینش اصلا این طور نیست که دوستان میگن
یا لاقل مال من اینطور نیستولی بستگی به گاز زیر پاتون داره البته همه ماشین ها وقتی تند باهاش رانندگی کنید مصرفشون بالاست
ولی این لعنتی جنس گازش فرق میکنه
مصرف ماشین من اگه 120 ثابت برم 9 هست
ولی اگه نه خوب !!!!!!!
1396/10/8
واقعا به نظرم اين ماشين بينظيره ،گازدادنش روح رو نوازش ميده،قيافه اش رو هم دوس دارم
1396/10/15
دقیقا مصرف همونی هست که گفتین من ۲ ساله مدل ۸۸ اتومات دارم اگه کل باک رو داخل شهر با ترافیک کلان شهری مثل کرج طی کنی دقیقا ۱۳.۷ و در جاده با سرعت ۱۲۰ صدی ۹ می سوزونه با کولر روشن هم صدی ۱۰ اگه بالای ۱۴۰ بری بری نهایتا صدی ۱۱ می سوزونه که با موتور ۳۰۰۰ سی سی واقعا ایده ال البته ناگفته نماند اگر هم بیشتر هم می سوزوند نوشششش جونش با ۱ گاز پول ۱ باک بنزینش در می اید من از جمله کسایی هستم که سالی ۳ بار ماشین عوض می کنم زود برام تکراری میشه ولی ماکسیما رو هر روز که سوار میشم برام تازگی داره فکر تبدیل به بالاترش هم برام سخته می دونم اگه بفروشم پشیمون میشم تو این رنج قیمت که سهله تا ماشینهای ۱۵۰ میلیونی همچین سواری نرم و راحتی رو نمی تونین پیدا کنید کسی که به خریدش شک کنه ماشین باز نیست
1396/11/11
اون دوستي كه ميگي به تاريخ پيوست شما برو همون ماشين چينيو بخر اتفاقا با وجود ماشين هايه چينيه بي هويت و بي كيفيت در كشور بازار ماشين هايي مثه ماكسيما دوباره راه مي افته ماكسيما هيچ وقت قديمي نميشه
1397/3/24
ااقا بهترین ماشین سواری به نظر من ماکسیما هست
من خودم مدل ۸۹ اتومات دارم قبل از این ماشین سانتافه نیو فول داشتم ولی ماکسیما چیز دیگست اگه روزی خواستم بفروشم فقط تویوتا اریون میخرم
1396/11/13
واقعا ظلمه که میگن مصرف ماکسیما بالاست.....پژو وسمند های قدیمی که تو شهر 12 تا 13 میسوزونن با نصف قدرت ماکسیما......ماکسیما بی همتاست..هنوز بیوک بنزین نزدین
1397/7/4
عالیه ماکسیما من بیوک هم دارم دقیقا غرشی ک بیوک داره تو ماکسیما میشه احساس کرد هرکه هم میگه ماکسیما ال ماکسیما بل هنوز بودجه خریدشو ندارن چون این ماشین ها مرد میخواد سوارش بشه ن این بچه سوسولایی ک مو رنگ میکنن و ابرو برمیدارن و شلوار تنگ میپوشن ..... یا علی
1396/12/14
ماکسیما اسطوره ی تکرار نشدنی فقط همین،،،،
1397/2/16
بیخودی بادش نکنین این فسیل رو تو رنج قیمتش انگشت کوچیکه کیا اپیروس هم نمیشه
1400/6/12
سلام دوستان ماکسیما واقعا ماشین دوست داشنتی هست اگه قسمت بشه میخوام بخرم
1397/3/19
سلام جناب ریاحی
یه سوال ازتون داشتم
آیا ظاخر ماکسیما 81 با مدل 91 فرقی داره
و اینکه این ماکسیمای نقره ای داخل تصویر مال چه سالی هستش ؟
1397/3/20
رفیق بی کلک ماکسیما ♡
1402/1/3
ماشین فقط فقط ماکسیما دنده
1397/5/18
تا چندسال پیش مدام ماشین عوض میکردم میشه گفت تورنج کیا وهیوندا چند مورد خریدم واستفاده کردم دوسال پیش سر یه اتفاق یه ماکسیما خریدم نتیجه وکیفیتش برام باور کردنی نبود واقعا راست میگفتن سلطان جاده هاست فقط محض اطلاع دوستانی که تودوراهی خرید موندن بگم چش بسته یدونه سالمشو پیدا کنن بخرند چون تجربه ای هست که تکراری نداره.
1397/5/20
درود بر دوستان ماكسيما سوار. با نظرت موافقم. اون عزيزي كه ميگه ماكسيما فسيل شده . معلومه هنوز پشتش ننشسته بهتره بره همون قوطي حلبي ها چيني بخره . يه چرخ ماكسيما رو با اين آشغالهاي چيني عوض نميكنم.
1397/6/11
بیشتر ماشین های مدل بالا رو سوارش شدم ولی ماکسیما یه چیز دیگه اس تنها ضعفش تو بارون وبرف پشت ماشین درمیره خیلی عقبش سبکه 2بار برام حادثه ساز بوده ولی توجغرافیای خشک وبی بارش بی رقیبه امنیت واسوگی خاطری که داره هیچ ماشینی نداره البته این ماشین روبرای کشورهای عربی ساختن بامشخصات جغرافی اونا یعنی درحالی که تو دوبی که کلکسیون بهترین ماشین های دنیاست این ماشین خواهان داره واستفاده میشه
1397/7/3
خب تو بارون یواشتر برو مگه مجبوری تند بری تا در بره؟
1397/10/7
ماکسیما ی من مدلش 90 وتا الان موتورش خرجی در نیاورده تو اتوبان راحت240 رو در میاد آو نایی که خوششون نمیاد سوار نشدن
1397/12/28
سلام, من عاشق ماکسيما هستم يکسال مدل ٨۴ داشتم که مجبور شدم بخاطر مشکل مالي بفروشم , الان هم جک s3 دارم و خيلي هم راضيم , دوستاني که ميگن ماشيناي چيني اشغالن , همشون اينطور نيستن خدايي برندهايي مثل جک انصافا ماشيناي بدي نيستن هر چند به پاي ماشناي ژاپن نميرسن
1398/6/11
داداش همون جک اس 3 که میگی موتورش میتسوبیشیه واس همین میگی خوبه
1398/3/19
با سلام
من برخی از کامنتهای پایین رو خوندم. واقعاً متعجب شدم که کسانی که ماکسیما ندارند خیلی راحت راجع بهش اظهار نظر میکنن. من الن 5 ساله که دارمش، واقعاً بی نظریه، راحتی یی که داره، شتاب و قدرتی که همیشه زیر پاته، کولر و بزرگی ماشین، مصرف معقول، ... با صلابت و ابهت، هنوز که هنوزه توچشمه. تا الانم یک با نشده که منو اذیت بکنه. قیمت خریدش هم همین الان که قیمتها بالا رفته بازم خوبه.
1398/5/16
من ۳ سال c200 2010 داشتم و الان یه ماکسیما مدل ۸۸ گرفتم، فکر میکردم یه ماشین که قیمتش ۳۰۰ میلیون کمتره قابل مقایسه نباشه، ولی الان بعد یک ماه استفاده فهمیدم ژاپن توی خودرو سازی حرف اول رو میزنه، ماکسیما بهترین ماشینی هست که تا حالا دیدم، سواری فوق العاده نرم و راحت، اتاق بی صدا،شتاب فوق و العاده، لوازم یدکی ارزون و قابل دسترس،اصلا خرابی نداره، واقعا رانندگی باهاش لذت بخشه
یه زمانی میگفتم ماشین فقط بنز، ولی الان به نظرم باید از مهندس های ژاپنی ماکسیما تقدیر کرد به خاطر شاهکارشون، فقط به نظرم یک عیب داره و اون فرمون پذیریشه که با توجه به تکنولوژی قدیمیش قابل قبوله، مصرفشم که میگن زیاده واقعا واسه یه ماشین با حجم ۳ لیتر زیاد نیس و به نظرم نوش جونش، بیشتر هم بود من ۱۰۰٪ ماکسیما رو به عنوان یه ماشین که همیشه باید داشته باشی، قبول دارم، بعد تعجب میکنم بعضی از دوستان این شاهکار رو دارن با آشغالای چینی مقایسه میکنن؟!!!!!!!!
باهاش ۱۶۰ تا بری انگار داری ۷۰ تا میری، فوق العاده رانندگی باهاش لذت بخشه
1398/5/17
سلام علی من تابحال تجربه سوای با ماکسیما را نداشتم دنبال یه مدل اتومات با کارکرد زیرصدهزارهستم گیرمیاد بنظرت الان؟.آیا کیلومترشو طرف میتونه دستکاری کنه پایین بیاره از کجا میشه متوجه شد؟
1398/7/1
شما یبار پشت دنده ایش بشین اونوقت سواری و شتابشو مقایسه کن با بقیه ماشینا.مدل ۸۵ رو دارم با کارکرد ۳۴۰ هزارتا.انصافا ماهی یبار میرم یزد رقیب نداره تو جاده.هرکی هم کل کل میکنه تا ۲۶۰ باهاش انداختم روشو کم کردم.الحق و الانصاف ترکیده شم می ارزه به ماشینای ۴ سیلندر کره ای و چینی.۶سیلندر جنبه و شعور میخاد هرکسی ظرفیتشو نداره عزیزان
1398/11/10
واقعا حرف نداره
1398/7/2
باید ماشین بلد باشی تا بفهمی ماکسیما چیه
ماشینی با اصالت پر ابوهت و البته قدرتمند
کسی که ماکسیما میخره عاشقشه و اصلا مصرف سوختش مهم نیست اینقد لذت بخشه
1398/8/19
زانتیا ۲۰۰۰ مدل ۸۸ با کارکرد ۱۳۰.۰۰۰ دارم و میخوام بفروشم ولی لامصب پولم نمیرسه که یه ماکسیما بخرم. واقعا ماشین عالی هستش من شتاب و قدرتشو تست کردم واقعا با صلابت و عالیه
1398/11/24
مهمترين ملاك در ايران براي خريد خودرو قيمت ماشينه
اگه كسي بخواد تا ٥٠٠ هزينه كنه به جرات ميتونم بگم ماكسيماي تميز كم كار بهترين گزينست كه پيدا كردنش واقعا سخته اما اگه كسي فكر اينه چشم بسته بخره و بعد روش هزينه كنه به نظرم اصلا كار درستي نيست و بهتره ماشين ديگه اي انتخاب كنه
من خودم يه ٩١ رو چند ماهه خريدم ولي چون مالك قبلي با وسواس نگهداري نكرده و من روي ماشين حساسم اذيت شدم ولي هر وقت فكر فروشش رو ميكنم ميبينم كه حتي با ١٠٠ تومن بيشتر هم نميشه ماشين خوبي پيدا كرد براي همين روش هزينه كردم
قبل از اين ماشين ويتارا ٩٠ و مگان ٩١ و سانتافه نيو و بي ام و ٥٢٨ مدل ٢٠١٣ داشتم كه به نظرم با هيچ كدوم از سه تاي اول قابل قياس نيست و تنها ماشينيه كه با اين بودجه ميتونه جاي ٥٢٨ رو بگيره
1398/12/26
ماشین بی نظیریه حرف نداره پیشنهاد میکنم دنده ایش رو بخرید چون شتاب بیشتری داره. یا علی
1399/1/16
من اول ماكسيما خريدم بعد تويتا كمري ولي ماكسيما يه چيزه ديگس هنوز اولين باري كه سوارش شودم حسش بامنه مزدا سراتو bmwخيلي ماشين سوار شودم ولي ماكسيما تنهايي وحشيه شير مرده زندش به قيمته اينمم بگم پولمو خوردن الان ١١١ سوارم لعنت به اؤن زندگي و روزگار
1399/3/2
سلام داداش حامد من خودم ماكسيما ٨٣ دارم كه دنده اي هستش و الان ٤٥٠٠٠٠ تا كار كرده واقعاً عاليه و خوبه هنوز كپ صفره هر چي باشه ژاپنيه و اميد وارم داداش حامد شما هم پولت زنده شه و باز ژاپني سوار شي و يه ماكسيما بخري و لذتشو ببري✌️
1399/7/5
سلام، ظاهرا خیلیا ماکسیمارو ماشین فوق العاده ای میبینن، ولی این ماشین فقط چهار چیز ارزنده داره، شتاب، جاداری، کولر فوق العاده و استهلاک پایین، که اونم به مشکلاتو دردسراش نمی ارزه، بزرگترین مشکل ماکسیما تو سیستم تعلیق این ماشینه، به راحتی کنترل ماشین از دستت در میره حتی با تایر ۲۲۵ داخل خروجی های گرد اتوبانا هم میتونی این در رفتنو تو سرعتای ۳۰ کیلومتر احساس کنی، مشکل کوبیدن کمکاش چون اتاق ساکتی داره خیلی میتونه به چشم بیاد، من دوبار کل کمکو سر کمکو حتی فنر لول رو هم عوض کردم نشد، هر کاری بگین روش انجام دادم ولی تا حالا نشده، از تعویص لاستیک تا ضربه گیر فنر لول، دومین مشکل ماکسیما گیربکس اتومات این ماشینه، دقیقا یه دنده بین ۱ و ۲ کم داره، اونایی که داشتن میفهمن چی میگم، سومین مشکل لوازم یدکی خیلی گرون قیمت این ماشینه که خیلی از لوازماش از بنز c هم گرونتره, چهارمین مشکل نبود آپشن رو این ماشینه، این ماشین بشتر به درد جاده میخوره تاشهر ولی حتی یه کروز کنترل ساده یا تریپ کامپیوتر هم روش نیست، این تجربه ۷ سال داشتن این ماشین بوده هنوزم دارم ولی تو این آشفته بازار واقعا تعویض ماشین غیر ممکنه.
1399/9/14
جنازه ماکسیما هر چی بنز و BMW رو قورت میده.
من یه ماکسیما دنده ای دارم با هیچ ماشینی عوضش نمیکنم. تو تصادف هم تمام ماشین ها رو له میکنه. تو شتاب و سرعت با تمام ماشین ها رقابت میکنه. خوراک مسافرت. امنیت بالا، مصرف سوخت عالی. درسته آپشن نداره ولی هنوز یه ماشین سلطنتی و با کلاسه 👌👊💪
1400/5/20
دوستان عزیزی که میگن لوازم ماکسیما گرونه و ماشین چینی رو بهش ترجیح میدن مثه لیفان ۸۲۰ یه سر تا لوازم یدکی بزنن و موتور گیربکس این ماشین رو یه قیمت بگیرن
اونایی که میگن مصرفش بالاست تا حالا یه ماکسیما رو از نزدیک ندیدن ،معمولی ازش سواری بگیری اندازه پارس مصرف میکنه ولی اگه پاتو تو موتور کنی طبیعتا مصرفش میره بالا و لذتشو میبری و میگی نوش جونت حداقل این آپشن رو داره شما هر ماشین دیگه رو پاتو تو موتور کنی بلاخص خودروهای کشور دوست و برادر چین موتورش میخواد بترکه و درجا میزنه دنده ها رو قاطی میکنه باید بهش تقلب برسونی بگی پسرم الان دنده دویه اگه صلاح میدونی برو سه که موتور داره میزنه تو سرش بعد که گفتی یه دک میزنه و دنده رو عوض میکنه فلاشرا روشن میشه و باید زنگ بزنی جرثقیل بیاد ببرتش درمانگاه بدیشم اینه که هر درمانگاهی که یه بار موتور گیربکس چینی باز کرده قبولش نمیکنه
1401/2/8
اگه با ابعادش مشکلی ندارید بخرید من مدل ۸۵ دنده دارم ۲۹۰ تا هم باهش راه رفتم غیر مصرفی ها وعینکی مشکلی نداشته صندلی های بسیار خوبی هم داره انگار روی مبل نشستی باهاش ولی ابعادش برای ترافیک مناسب نیست
1402/2/28
بهترین ماشین با جرات میگم حتی تا 3 میلیارد
عملکرد فنی کاملا مناسب شتاب محشر چه در دنده چه در اتومات
سگ جون بودن موتور ( نصف فشاری که من به ماکسیمای خودم میارم رو به تیگو ۸ پرومکس و... بقیه چیناها بیاری ۱ سال نشده باید موتور رو تعویض کنی
کیفیت فوقلاده قطعات ماشین بنده مدل 84 هستش دنده هم هستش 235 تا کار هم کرده ولی همیشه بهش به موقع رسیدم
خرجش خیلی پایینه شما این قدرت رو توی ماشینای بالای 3 میلیارد میبینید
واقعا راضی هستم بین اینو سراتو شک داشتم که خدارو شکر اینو خریدم
دنده 1 55 60 تا میره
دنده 2 تا 110
دنده 3 175 تا
دنده 4 230
دنده 5 260 270
البته ماشین من هدرز کیت مکش و استرس بار شمع سوزنی هستش و ریمپم شده ( خودم کردم )
موتور ماشینم با جلوبندی کاملا سالمه ( 2 ماه پیش 60 میلیون همه رو سرویس یا نو یا تعویض کردم )
شتابی که من باهاش زدم 7.2 ثانیه بوده که به طور دقیق باید با دستگاه درگی تست بشه به اینم توجه کنید که ماشین من کمی لوازم داره
1402/11/7
با سلام و عرض ارادت خدمت كارشناسان و متخصصان ماكسيما . من خيلي دوست دارم ماكسيما بگيرم ولي چون براي مدلا بالا و سالم ش پول كافي ندارم . موندم بين مدل پايين ماكيسما ؟ يا مدل بالاي تمام رنگ؟ ميشه راهنماييم كنيد . ممنون