موضوعات داغ

تویوتا به طور جدی به دنبال تکنولوژی خودروهای خودران است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید و از قطعات کامپیوتری سر در می‌آورید، بدون شک نام "انویدیا" برایتان آشنا خواهد بود، زیرا قدرتمندترین کارت گرافیک‌های موجود در جهان را این شرکت تولید می‌کند و عموما بهترین گزینه برای بازی‌های کامپیوتری هستند، تاجایی که با تولید و توسعه تراشه‌های قدرتمند، باعث جلب توجه شرکت‌های بزرگ خودروسازی شده است تا با استفاده از تراشه‌های "انویدیا" در راستای تولید ماشین‌های خودران تلاش کنند.
امروزه شرکت‌های مختلفی در صنعت خودروسازی وجود دارد که به دنبال توسعه و ساخت ماشین‌های خودران هستند و یا حتی غول‌های بزرگ تکنولوژی جهان از جمله اپل، سامسونگ و گوگل هم به دنبال ساخت ماشین‌های خودران و یا توسعه این تکنولوژی هستند. حال در این میان کمپانی خودروسازی تویوتا هم فعالیت خود را برای ساخت ماشین‌های خودران بیشتر کرده است تا در آخرین تحرکات خود برای توسعه فناوری ماشین‌های خودران، دست به دامن "درایورهای PX انویدیا" شده است تا در تکمیل فرآیند پروژه نقش آفرین باشد.

خودروی خودران تویوتا

خودروی خودران تویوتا

در فن آوری رانندگی خودکار، بیش از 20 سال می‌شود که کمپانی خودروسازی تویوتا در حال تلاش برای طراحی و توسعه سیستم‌های مربوطه همچون کروز کنترل، سیستم‌های ترمز خودکار و... در جهت کاهش تلفات جاده‌ای است و این هدف زمانی نهایی می‌شود که یک ماشین خودران در سطح 4 و یا سطح 5 خلق شود، به همین دلیل کمپانی خودروسازی تویوتا توسعه ماشین‌های خودران را به سختی دنبال می‌کند که یکی از گام‌های موثر آن درست همانند آئودی، مرسدس بنز، بی ام و، تسلا موتورز و یا ولوو، استفاده از تکنولوژی‌های قدرتمند "انویدیا" است تا شاید بعد از سال 2020 میلادی شاهد معرفی و تولید اولین ماشین خودران تویوتا باشیم، هرچند تحقق این هدف تا سال 2020 میلادی محتمل توصیف شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد