موضوعات داغ

10 شاسی بلند کم مصرف بازار را بشناسید - بخش اول

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
برای رسیدن به قدرت مطلوب و در عوض داشتن مصرف سوخت، آلایندگی و حجم کمتر، موتورهای توربوشارژر بهترین گزینه محسوب می‌شوند و در این چند سال اخیر گسترش چشمگیری میان خودروسازان داشته‌اند و تا حدی پیش رفته‌اند که خبرهای ضد و نقیضی از کنار گذاشتن موتورهای تنفس طبیعی به گوش می‌رسد که اگر سوخت‌های مناسب و استاندارد برای آنان در دسترس باشد، می‌تواند بهترین گزینه در میان موتورهای درون سوز تلقی شوند، حال در ادامه لیستی از 10 خودروی شاسی بلند و کراس اوور کم مصرف جهان برای شما آماده کرده‌ایم که بیشتر آنان از یک پیشرانه درون سوز توربوشارژر بنزینی با کمترین میزان مصرف سوخت سود می‌برند.

سوبارو فارستر

سوبارو فارستر

10- سوبارو فارستر
سوبارو فارستر، شاسی بلندی ژاپنی‌ها که توسط "سیف خودرو" در بازار کشور هم عرضه می‌شود، یکی از شاسی بلندهای مقرون به صرفه جهان با مصرف سوخت پایین خواهد بود که بر روی مدل‌های پایه آن پیشرانه‌ای 2.5 لیتری چهار سیلندر نصب می‌شود، اما در کنار این پیشرانه یک موتور 2 لیتری توربوشارژر هم وجود دارد که نیروی تولیدی آن به حداکثر 150 اسب بخار و گشتاور آن هم به عدد 240 نیوتن متر می‌رسد که همگی این‌ها با مصرف سوخت 10 لیتر در شهر و 8.7 لیتر در بزرگراه بدست آمده است.

هیوندای توسان

هیوندای توسان

9- هیوندای توسان Eco
خودروی محبوب و پرفروش هیوندای توسان در بازارهای جهانی هم با پیشرانه‌های مختلف عرضه می‌شود، ولی پیشرانه‌ای که باعث شده خودروی شاسی بلند هیوندای توسان در جایگاه نهم لیست کم مصرف‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان قرار گیرد، یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژر است که مصرف سوخت آن در شهر به 9.4 لیتر و در بزرگراه به عدد 7.8 لیتر می‌رسد.

سوبارو Crosstrek

سوبارو Crosstrek

8- سوبارو Crosstrek
خودروی کراس اوور Crosstrek هم یکی دیگر از محصولات سوبارو در میان کم مصرف‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان است که بیشتر می‌توان آن را یک خودروی سوبارو ایمپرزا هاچ بک با فاصله‌ای بیشتر از سطح زمین توصیف کرد که باعث شده در سگمنت خودروهای کراس اوور قرار گیرد. گفتنی است که دلیل اصلی این خودرو برای قرار گرفتن در میان کم مصرف‌ترین ماشین‌های شاسی بلند و کراس اوور جهان، استفاده از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر است که مصرف سوخت 9 لیتری در شهر و همچنین مصرف سوخت 7.1 لیتری در بزرگراه دارد.

نیسان روگ

نیسان روگ

7- نیسان روگ
با استفاده از یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر متصل به یک جعبه دنده اتوماتیک، خودروی شاسی بلند نیسان روگ موفق به حضور در لیست کم مصرف‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان شده است که برای فعالیت مطلوب خود بر روی این خودرو، تنها 9 لیتر سوخت در مسیرهای شهری و همچنین 7.1 لیتر سوخت در مسیرهای برون شهری از باک طلب می‌کند.

جگوار F-Pace

جگوار F-Pace

6- جگوار F-Pace
با توجه به اولین تجربه جگوار در ساخت یک ماشین شاسی بلند، این خودرو توانست از همان لحظه ورود خود به بازار توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند و تاثیر بسیار زیادی در آمار فروش این کمپانی خودروسازی بگذارد. حال علاوه بر انتخاب جگوار F-Pace به عنوان بهترین خودروی جهان در ماه‌های اخیر، این ماشین در لیست کم مصرف‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان هم قرار گرفته است که پیشرانه 2 لیتری توربودیزل آن می‌تواند با مصرف سوخت 9 لیتری در شهر و 7.1 لیتری در بزرگراه، وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/30
باز هم نام هیوندای میدرخشه و البته طراحی توسان هم حرف نداره کاش نسخه توربو هم وارد میکردن تو ایران
1396/2/30
البته نام نیسان بهتر میدرخشه!
1396/2/31
هیچی نمیگم واقعععععععععععا هیچی نمیگم
مرد حسابی از بین جگوار و نیسان والبته سوبارو تو میگی هیوندای دارهععععععععععععع میدرخشه
1396/2/30
الان اینا شدن 10 تا؟
1396/2/30
فیلم بررسی نمیزارید؟؟؟؟؟
1396/2/30
با سلام خدمت نویسنده محترم. فکر کنم ۱۰ تا خودرو نشد!؟؟
1396/2/30
متاسفم که توی یه کشوری زندگی میکنیم که از شاسی بلند های معروف کم مصرف دنیا فقط یه مدل به نام توسان یافت میشه که اونم تازه یه قشر خاصی توانایی خرید اون رو دارن...!!
1396/2/31
نیسان روگ (ایکس تریل) تو خیابون ندیدی تا حالا؟؟!!
1396/2/31
نيسان روگ همون نيسان xtrail
1396/2/31
اینهای که معرفی کردید شدند 5 تا !!! نکنه 5 تای بقیه بد آموزی داشتند سانسورشون کردید؟؟؟ :))
یه جوریایی حساب و کتاب نویسنده محترم مطلب مثل مبصر 5 ساله کلاس شد که برای جمع اعداد 5 و 5 از عدد10با شمردن انگشت شروع میکرد به کم کردن و نتیجه در نهایت عدد یازده میشد...
1397/1/5
اول مطلب نوشته قسمت اول
هرچند یه سالی گذشته و قسمت دومش نیومده روی سایت