موضوعات داغ

پژو 2008 مدل 2017 را بشناسید

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
پژو 2008 مدل ۲۰۱۷ توانسته به لطف مشخصات فنی مناسب و امکانات ایمنی و رفاهی مختلفی که ارایه می‌دهد، موقعیت مناسبی را در بازار پیدا کند. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به این کراس‌اوور خوش ساخت فرانسوی خواهیم داشت.
پژو 2008 نخستین بار در سال ۲۰۱۳ به بازار معرفی شد و از همان زمان نیز عملکرد موفقی را در بازار فروش و در جلب نظر خریداران تجربه کرده است. اما پژو از آن زمان تغییراتی را در این خودرو اعمال کرده است. به خصوص اینکه اکثر این تغییرات در زیر کاپوت این خودرو اتفاق افتاده‌اند و هم‌اکنون امکان سفارش این خودرو با موتور ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر پژو که یکی از بهترین موتورهای این کمپانی است، وجود دارد. در ادامه بررسی کاملی از پژو 2008 مدل 2017 را خواهید خواند که در بازارهای مختلفی از جمله استرالیا عرضه شده و جدای از پیشرانه، شباهت کاملی با مدلی که قرار است به زودی توسط ایران خودرو در بازار ما عرضه شود، دارد. در ادامه این مقاله از خودروبانک به نقاط قوت و ضعف پژو 2008 از دید سایت کارادوایس اشاره می‌کنیم.
این موتور ۱.۲ لیتری توربوی ۳ سیلندر جایگزین موتور بنزینی ۱.۶ لیتری قبلی خواهد شد که با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک بر روی پژو 2008 عرضه می‌شد. این در حالی است که حالا موتور ۳ سیلندر در کنار یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک عرضه می‌شود که ساخت کمپانی صاحب نام آیسن ژاپن است. این گیربکس پیش از این در مدل‌های ۲۰۸ و ۳۰۸ نیز مورد استفاده قرار گرفته بود و توانسته است نظر مثبت کارشناسان و خریداران را به خود جلب کند. همچنین با این موتور فعلاً جعبه دنده دستی را نمی‌توان سفارش داد و دلیل آن عدم تمایل بازار به جعبه دنده‌های دستی است.
پژو 2008

پژو 2008

بازار جهانی در این سگمنت بسیار رقابتی است و رقبایی چون مزدا CX-3، میتسوبیشی ASX و هوندا HR-V حضور دارند. مزدا در این کلاس هم در مدل دیفرانسیل جلو و هم در مدل چهار چرخ محرک و با موتورهای دیزلی و بنزینی مختلفی عرضه می‌شود این در حالی است که هوندا تنها به صورت دیفرانسیل جلو قابل خریداری است که پژو نیز اینگونه بوده و خبری از مدل چهار چرخ محرک نیست. البته در این میان موردی که پژو 2008 را تبدیل به یک خودروی خاص کرده است استفاده از موتور ۳ سیلندر در این خودرو است چون تمامی رقبا دارای موتورهای ۴ سیلندر هستند.
موتور ۳ سیلندر جدید قدرتی معادل ۱۱۰ اسب بخار دارد که در مقایسه با قدرت ۱۱۹ اسبی موتور ۱.۶ لیتری قبلی کمتر است اما در عوض شاهد افزایش چشمگیر گشتاور تولیدی موتور هستیم به طوری که گشتاور ۱۶۰ نیوتون متری موتور ۴ سیلندر حالا در این موتور ۳ سیلندر به عدد ۲۰۵ نیوتون متر رسیده است. این یعنی افزایش ۲۸ درصدی گشتاور در مدل جدید. لازم به ذکر است که پژو 2008 در ایران قرار است فعلاً تنها با موتور 1.6 لیتری توربوشارژ عرضه شود و قدرت این موتور 163 اسب بخار و 240 نیوتن متر است و روی آن گیربکس 6 سرعته خودکار نصب شده است.
نکته مثبت دیگر این موتور جدید سه سیلندری پژو 2008 این است که این گشتاور در بازه وسیعی از دور موتور در اختیار راننده است و برای دستیابی به حداکثر گشتاور نیازی نیست تا دور موتور را خیلی افزایش دهید.
پژو 2008

پژو 2008

حداکثر گشتاور پژو 2008 در دور موتور حدود ۲۵۰۰ دور بر دقیقه در دسترس است و مهمترین تغییر در رفتار این خودرو را نیز در همین نکته باید جستجو کرد به طوری که نیروی موتور در دور پایینی بوده و نیازی به گاز دادن بیش از اندازه وحود ندارد و به این ترتیب رفتار خودرو کاملاً نسبت به قبل تغییر کرده است. شتاب‌گیری با پژو 2008 در بزرگراه‌ها کاملاً لذت‌بخش است و جعبه دنده نیز دقیقاً می‌داند در چه دنده‌ای قرار داشته باشد و در هر شرایطی همواره بهترین دنده را انتخاب می‌کند. البته یک مورد منفی در این بخش این است که در هنگام شروع کار خودرو و زمانی که موتور سرد باشد کمی عملکرد موتور با سر و صدا بوده و گیربکس نیز تعویض‌هایی همراه با ضربه دارد اما با گرم شدن موتور این مشکل حل می‌شود.
عملکرد و سرعت پاسخگویی پدال گاز نیز رضایت‌بخش است و تاخیر چندان محسوسی در سیستم توربوشارژر مشاهده نمی‌شود اما باید اعتراف کرد که تاخیر کوچکی در عملکرد سیستم استاپ/استارت وجود دارد. همچنین زمانی که درست بعد از ترمز گرفتن پای خود را روی پدال گاز فشار دهید یک مکث کوچک را شاهد هستیم. از طرفی ارتفاع نسبتاً زیاد پدال ترمز نیز ممکن است برای برخی از افراد آزاردهنده باشد.
پژو 2008

پژو 2008

در خصوص مصرف سوخت نیز، موتور ۱.۶ لیتری قبلی مصرفی معادل ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر داشت که در مدل جدید این ‌مصرف به ۴.۸ لیتر کاهش پیدا کرده است. البته در تست‌های انجام شده مصرف متوسط این خودرو ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر گزارش شده است.
در خصوص کیفیت سواری نیز باید گفت که همانند گذشته خوب است و به حق پژو 2008 را باید یکی از بهترین‌های این کلاس از نظر راحتی سواری دانست.
سیستم کنترل چسبندگی با نام GripControl نیز در مدل‌های GT-Line این خودرو وجود دارند‌ که کمی قابلیت خارج جاده ای را نیز به ۲۰۰۸ اعطا می کند. این سیستم می تواند عملکرد سیستم کنترل پایداری را برای مسیرهای شنی، گل و برف تغییر دهد. لازم به ذکر است که مدل‌های بالاتر این خودرو که دارای رینگ‌های ۱۷ اینچی هستند دارای سواری کوبنده تر و خشک‌تر از مدل‌های عادی‌اند و اگر با دست‌اندازهای بزرگ مواجه شوید سرنشینان عقبی وضعیت مناسبی نخواهند داشت. اما در کل عملکرد سیستم تعلیق را باید یکی از برگ‌های برنده پژو 2008 دانست.
طراحی صندلی‌ها نیز خوب و راحت است و حفاظت خوبی را نیز سر پیچ‌ها ارایه می‌دهند و دارای روکش چرمی نیز هستند.
پژو 2008

پژو 2008

در پژو 2008 برای اینکه دید بهتری نیز به آمپرها داشته باشید ضخامت غربیلک فرمان کمی کاهش یافته است. نکات منفی کابین نیز یکی بزرگ بودن کلیدهای کروزکنترل و دیگری عدم وجود جالیوانی در داخل دربها هستند و جالیوانی‌هایی هم که در کنار اهرم دنده قرار دارند کوچک بوده و نمی‌توان بطری های بزرگ را در داخل آنها قرارداد.
سایز صفحه نمایشگر نیز همانند قبل است اما به اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز شده است. دوربین دید عقب نیز در پژو 2008 وجود دارد که البته عملکرد آن باکمی تاخیر همراه است. در تیپ‌های بالاتر سیستم رهیاب ماهواره‌ای نیز موجود است.
فضلی داخل کابین نیز چه از نظر فضای پا و چه فضای بالای سر مناسب است و حتی در مدل‌های مجهز به سانروف نیز همچنان افرادی با قد ۱۸۰ در ردیف عقب راحت خواهند بود. دید اطراف نیز چه برای راننده و چه برای سرنشینان مناسب و خوب است.
صندلی‌های عقبی از نوع ایزو فیکس هستند اما برای سرنشینان عقبی خروجی هوای سیستم تهویه موجود نیست. از نظر تجهیزات ایمنی هم پژو 2008 دارای ۶ عدد ایربگ است. مدل‌های جی‌تی لاین نیز دارای سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم اتوپارک هستند.
فضای صندوق بار نیز ۴۱۰ لیتر است که پژو 2008 را تبدیل به یکی از کاربردی‌ترین خودروهای این کلاس می‌کند.
این خودرو با گارانتی۳ ساله بدون‌ محدودیت کیلومتر و یا ۵ ساله ی ۱۰۰ هزار کیلومتری عرضه می‌شود.
در انتها باید پژو 2008 را خودروی مناسبی در این کلاس دانست که موفقیت سابق خود را همچنان ادامه خواهد داد و با ورود آن به بازار داخلی نیز در صورتی که قیمت مناسبی داشته باشد می‌تواند به خوبی رقبای خود را تهدید کند. اگر قیمت پژو 2008 زیر 100 میلیون تومان در بازار ایران باقی بماند، می تواند حریفی جدی برای بسیاری از خودروها از جمله رنو کپچر و یا حتی بعضی شاسی بلندهای چینی این رده قیمتی باشد و اگرچه پیشرانه 1.6 لیتری توربو پژو 2008 ایران خودرو از رقبای هم قیمتی اش کوچک تر است اما برند معتبرتر و پشتوانه خدماتی گسترده ایران خودرو می تواند این خودرو را به موفقیت برساند.

نظرات کاربران

16 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/3/12
گویا قراره با قیمت 98 میلیون تومن وارد بازار بشه
1396/3/12
۹۸.۹۰۰.۰۰۰ تومن اونم در هاله ای از ابهام به نظر من که با متریال ایران خودرو اصلا نمی ارزه
1396/3/12
وانتش کی میاد؟
1396/3/12
وانت? برو سایپا نیسان ابی رنگ تحویل ۱ روزه داره
1396/3/12
کاش با کیفیت ۲۰۶ های اورجینال که زمانی ایرانخودرو مونتاژ میکرد باشه
1396/3/12
<<برند معتبرتر و پشتوانه خدماتی گسترده ایران خودرو می تواند این خودرو را به موفقیت برساند>>
همین یک جمله اعتبار کل مقاله که چه عرض کنم کل سایت رو می بره زیر سوال!!!
1396/3/12
نمیخوام بشناسم .
1396/3/12
دوستان گفتن این مدل مونتاژ از tcs گرفته تا سانروف از رو ماشین برداشتن تازه گفتن موتور tu5 به جای بهترین موتور اروپا استفاده شده
یعنی وقتی اقای روحانی گفت تکنولوژی آوردیم یعنی جلو پنجره و چراغ led با قیمت 100 میلیون
فقط یه تبلیغ سیاسی
و فقط دوباره مردم ضرر میکنن
1396/3/13
لطفا حرفهای غیر کارشناسی نزنید. اگر می خواستند موتور TU5 را روی خودرو بزارند، ساخت داخل خودرو نمی شد 15 درصد. آخه چرا حرف الکی می زنید. این 15 درصد فقط داخلی سازی مونتاژ، رنگ و شاید صندلی خودرو است. حتی شیشه ها و لاستیک ها هم که مرحله بعدی داخلی سازی هستند در این سری از خودروها وارداتی است. پس لطفا حرف بی مورد نزنید. ممکن است برخی امکانات مثل سانروف و سنسورهای جلو و عقب رو برداشته باشند اما موتور و گیربکس دست نخورده
1396/3/13
از تبلیغ سیاسی چی حالیته ارد و نبات تبلیغ سیاسی به حساب نمیاد ااین به حساب میاد سانروف هم داره ضمنا موتورش هم tu5 نیست توربو شارژ پژو اول بخون بعد حرف بزن گیربکسش هم 6 سرعتس اتوپارک و ترمز اظطراری هم که نمیبینی چون متعصب و تندرویی بیش نیستی خوبه باز نوشته داری باز حرف میزنی
1396/3/13
ramtin@
آخه جوگیر چی به تو می ماسه که اینقدر سنگ این و اون می زنی دیوانه.
اول برو ماشین رو ببین و چشمات رو باز کن ببین چه بلایی سرش در آوردن بعد بپر وسط چرند بباف.
اینجا سایت ماشینه با این چرندیات مسموش نکنید.

1396/3/12
حيف پول
1396/3/13
واقعا باعث ننگه ماشین 69 میلیونی نسخه فول رو اینجا میارن با کم کردن آپشن 98900 هزار تومان میدن به مردم تازه وارداتی هم نیست که !! این لگن سازها خون مردم رو کردن تو شیشه . تنها جواب برای این ظالمین و توپاچه کن ها نخریدن است و بس تا زمانی که قیمت گذاری خودرو اصولی انجام بشه و بفهمن جواب گرون فروشی ورشکستیه و هرطور دلشون میخواد نمیتونن با مردم رفتار کنن و جیبهای تمومی ناپذیرشون رو از پول مردم زحمت کش پرکنن.
1396/3/13
این از ضعیف ترین مقاله های خودرو بانک تا به امروز بود و به هیچ کدوم از نقاط ضعف خودرو در قیاس با رقبا(چه در ایران و چه در جهان) اشاره نکرده بود.
1-کیفیت قطعات به کار رفته در کابین پایین تر از رقباست و از پلاستیک خشک نامرغوب میباشد(حتی پایین تر از بعضی رقبای چینی!!!!)
2-برچسب قیمتی بالای 23 هزار و 590 یورویی در مدل gt-line اونهم با موتور 3 سیلندر 130 اسب بخاری که در قیاس با رقبایی مثل تیوولی و جوک و ... چندان توجیه پذیر نیست.
3-ارتفاع نشیمن صندلی نه چندان بالا (همچون 208) که کراس اور بودن اونو توجیه نمیکنه(پشت فرمان حس نشتن یه شاسی بلند را نمیدهد)
4-مهمترین عیب:سیستم فنربندی سفت خودرو که کوچکترین ناهمواری های سطح جاده رو همراه با کوبش و صدا به اتاق انتقال میدهد.(این وضعیت در ردیف عقب بدتر هم میباشد)
5-صدای زیاد پیشرانه ی 3 سیلندر که حتی در مقام مقایسه با دیگر موتورهای 3 سیلندر غیر عادی به نظر میرسد(البته این نمونه در ایران عرضه نمیشه)
منبع مطالب هم مجله ماشین خرداد 96 هست و برای مطالعه بیشتر میتونید اونو از مجله دنبال کنید
1396/3/17
۱- کیفیت قطعات به کار رفته داخل کابین برای این رنج قیمت بین ماشینای بازار ایران بی‌نظیره. ظاهراٌ دوستان مجله ماشین اصلاٌ داخل این ماشین رو ندیدن.
۲- توی ایران که با موتور بهتر ارزونتر از تیوولی و جوک قراره فروخته بشه.
۳- کلاٌ از هیچ نظر حس شاسی بلند نداره. حتی در حد لیفان ایکس پنجاه هم حس شاسی بلند نداره. نباید اینطوری تبلیغ کنن که این شاسی بلنده.
۴- به این مورد توی نقدهای خارجی توی هیچ سایت معتبری اشاره نشده. توی ایران هم که هنوز تست نشده.
۵- موتور و گیربکسی که توی ایران روی این ماشین گذاشتن موتوری هست که روی محصولات ‌DS و پژو ۳۰۰۸ (بهترین خودروی سال اروپا) استفاده شده و توی این کلاس قیمت نقد خاصی بهش وارد نیست.
- در ضمن چیزی که دوستان مجله ماشین ننوشتن اینه که احتمال بسیار زیاد این ماشین رکورد دار شتاب صفر تا صد بین ماشین‌های زیر صد میلیون (شایدم زیر ۱۵۰ میلیون) توی بازار ایران خواهد بود. به نظر من مهمترین ایراد این ماشین برای ما آپشن‌هایی هست که حذف شدن. به خصوص سقف پانوراما.
1396/8/6
من یه هفته‌اس که این ماشین رو تحویل گرفتم و باید بگم که از همه نظر عالیه. شتاب ماشین بسیار زیاده و وقتی پا رو میذاری روی گاز، کاملا می‌چسبی به صندلی. گیربکس واقعا محشره و عوض‌شدن دنده‌ها به‌قدری روان انجام میشه که اگه به شماره دنده روی صفحه کیلومتر نگاه نکنی، اصلا متوجه نمی‌شی دنده عوض شده (اینو در مقایسه با ماشین‌هایی مثل توسان میگم نه دنده اتومات‌های ارزون‌قیمت). مصرف بنزین هم از 206 کمتر نباشه، بیشتر نیست.