موضوعات داغ

تحویل اولین سری تویوتا CHR زودتر از موعد توسط ایرتویا

عکس مطلب اول
تویوتا CHR کراس‌اوور جمع و جور جدید تویوتا است که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و همزمان با بازار جهانی در بازار داخلی ایران نیز عرضه خواهد شد. این خودرو را شرکت ایرتویا به زودی و با قیمتی در حدود 180 الی 215 میلیون تومان روانه بازار داخلی خواهد کرد. تویوتا CHR در بازار جهانی با چندین موتور مختلف عرضه می‌شود که برای بازار ایران فعلاً مدل توربو و هیبریدی در نظر گرفته شده است.
دیروز ایرتویا طی مراسمی اولین سری تویوتا CHR را به چهار مشتری منتخب تحویل داد که در حقیقت این تحویل زودتر از موعد مقرر بوده است. طی گفته شرکت ایرتویا، این خودروها طی روزهای آتی پلاک ملی نیز دریافت خواهند کرد.

تویوتا CHR

تویوتا CHR

مدل توربو که به زودی به بازار می‌آید مجهز به یک موتور چهارسیلندر خطی است که ۱۱۹۷ سی‌سی حجم داشته و می‌تواند ۱۱۶ اسب بخار قدرت در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و ۱۸۵ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. این موتور از نوع دو میل سوپاپ در بالا و مجهز به سامانه‌های تزریق مستقیم سوخت و زمانبندی متغییر سوپاپ‌ها است. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۱۳۷۵ کیلوگرمی ۱۰.۹ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن تنها ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است. ضمن اینکه توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت را نیز دارد.

تحویل اولین سری تویوتا CHR

تحویل اولین سری تویوتا CHR

مدل هیبریدی C-HR اما به قوای فنی مشترک با تویوتا پریوس مجهز شده است که شامل دو موتور برقی و یک موتور بنزینی ۱.۸ لیتری می‌شود. این مدل ۱۴۶۰ کیلوگرم وزن دارد. تویوتا CHR هیبریدی به موتور بنزینی به قدرت ۹۹ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متر و موتور برقی به قدرت ۸۲ اسب بخار و ۱۶۳ نیوتون متر مجهز است که این خودرو را قادر می سازد تا در عرض ۱۱ ثانیه خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. مصرف سوخت این مدل ۳.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

تویوتا CHR نسخه 2018

تویوتا CHR نسخه 2018

در خصوص ابعاد خارجی تویوتا CHR دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۳۶۰، ۱۷۹۵ و ۱۵۵۵ میلی متر است و فاصله محوری آن نیز ۲۶۴۰ میلی متر است که از نظر ابعاد این خودرو را در کلاس مدل‌هایی چون نیسان جوک و رنو کپچر قرار می‌دهد. از امکانات این خودرو نیز می‌توان به گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، اتوپارک، چراغ‌های روشنایی در روز، دوربین دید عقب، نمایشگر رنگی ۸ اینچی داخل کابین، تهویه خودکار دوگانه، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، ترمز ضد قفل، سیستم کنترل نوسانات تریلر، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، سیستم فرود از تپه، اتوهلد، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم شناسایی موانع عقب خودرو، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم تشخیص علایم جاده، سیستم هشدار فشار باد لاستیک، فرمان برقی، بلوتوث و نویگیشن اشاره کرد.

عبدالرضا فهیمی، مدیرعامل ایرتویا

عبدالرضا فهیمی، مدیرعامل ایرتویا

در این مراسم دکتر عبدالرضا فهیمی، مدیرعامل شرکت ایرتویا گفت: تحویل خودروهای C-HR پایان مأموریت ایرتویا نیست، بلکه آغاز بخش جدیدی از فعالیت های این شرکت در خصوص تعهد به مشتریان است و خوشبختانه تعداد قابل توجهی از C-HRها جهت تحویل زودتر از موعد به مشتریان، آماده است که به زودی آنها را تحویل خواهیم داد و تمامی اقدامات لازم جهت شماره گذاری این خودروها صورت گرفته و طی هفته آینده این خودروها پلاک گذاری می شوند.

تحویل تویوتا CHR

تحویل تویوتا CHR

همانطورکه اشاره کردیم تویوتا CHR در دو مدل هیبریدی و توربو و در رنج قیمتی 180 تا 215 میلیون تومان عرضه می‌شود. تنها یک مدل از نسخه توربو به سیستم AWD مجهز هستند و باقی مدل‌ها تک دیفرانسیل هستند. حال باید ببینیم که تویوتا CHR که یکی از جدیدترین محصولات تویوتا است و از تکنولوژی مدرنی برخوردار است، چه عملکردی در بازار ایران و در این بازه قیمتی خواهد داشت.

نظرات کاربران

19 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/3
با اينكه ماشين خيلي خوبيه ولي با اين قيمت نمي ارزه.
1396/5/3
خيلي كوچيكه ، شاسي بلند اگه بود ميرزيد اين قيمت ، سايزش اندازه ٢٠٦ هست
1396/5/3
تویوتا عالیه مبارک صاحبش.منتهاش مثل همه چیز خیلی تو ایران گرونه
1396/5/3
وای خدا موتور ۱۲۰۰ سی سی به قیمت فولش ۲۱۵ میلیوووون ایرتویا سلام خسته نباشی این ماشین اگه بین ۱۷۰ تا ۱۸۵ قیمت میزاشتین سلطانی میکرد ( به معنا واقعی نابود شد ) اخه اونی که بالا ۲۰۰ داشته باشه اوتلندر کولیوس سانتافه و توسان اسپورتیج میخره که قدرتمندتر و بزرگتر و حتی کولیوس قشنگتر و به روز هم هست
1396/5/3
يكي از رقيباي اين ماشين تيووليه ... درست ژاپنيا يه اختلاف قيمت دارن ولي ديگه نه تا اين حد مطمئنن تيوولي با شرايط ايران بهترين گزينه است .... تيوولي ماشين كمي نيست بالاخره كانديداي خودروي سال اروپا شده....كسي كه كيفيت تويوتا رو ميخواد با اين قيمت حتما راو٤ ميگيره
1396/5/3
با این موتور ضعیف خیلی گرونه.
1396/5/3
200 تومن بابت این ؟
1396/5/3
خاک بر سرما ک باید اینجوری حقارتو تحمل کنیم.
ماشینای تویوتا معروفن به قیمت مناسب و استهلاک پایین و خرج کم ولی تو ایران کرولا ک 150 تومنه اینم ک 190 راو 4 هم ک 235 تومنه. واقعا متاسفم واسه شرکتایی مثل ایرتویا که فقط دنبال سود خودشون هستند و میدونند ایران چجوریه بدترین قیمت گذاری رو میکنند
1396/5/4
پول رو زودتر از مردم می گیرن و با همون پول واردات رو انجام می دن و چند ماه بعد به دو برابر قیمت هم می فروشن. حالا چند روز که زودتر تحویل بدن مراسم گل افشانی راه می اندازن که بیا و ببین ...
حالم بده ...
1396/5/4
با این قیمت راستش اصلا" ارزش خرید نداره!!خییییلی گرونه
خب آدم اون لندر میخره !!!!
1396/5/4
واقعا جای تاسف داره
1396/5/4
و این است تاوان جوگیری یه سری از دوستان که هی ژاپن ژاپن میکنن حالا برین بخرین
1396/5/4
تو برو انتافتو سوارشو حرف زیادی هم نزن.
1396/5/6
شما برو سوار ماشین قلابیت بشو (البته اگه داری) نمیخواد ژاپن رو تحلیل کنی
1396/5/5
مملکت که دست دزد بیفته بیش از این توقعی نمیشه داشت. اونایی که خریدن زیر یکسال متوجه کلاهی که سرشون رفته میشن.
1396/5/5
از این میترسم فردا ی دوچرخه بیاد توی سری محصولات شرکت تویوتا فی بخوره 100 میلیون ! و یه سری ها بگن تویوتاست دیگه ژاپنه اووووف ..بابا چه خبره!!!
1396/5/6
شك ندارم كه اين ماشين از بهترين ها در بازار كشورمون تبديل ميشه!!!
1396/5/6
خودروی 1200 سی سی انهم ساخت ترکیه که در بازار جهانی زیر 25000 دلار قیمت
دارد در کشور ما 220 میلیون تومان قیمت دارد تا مشخص شود متولیان مملکت چقدر
کشور را گران اداره می کنند!!
1396/5/21
توی این کلاس الان تیوولی و نیسان جوک و این ماشین رو داریم . تو خوب بودن تویوتا حرفی نیست ولی واقعن این اختلاف قیمت تو کیفیت تیوولی با chr وجود داره . ب نظر ژاپنی ها فعلن فقط پوله برند میگیرن . برین اختلاف قیمت جهانی ماشینی مثه تیوولی رو با این یا نیسان جوک نگاه کنید بعد نظر بدیم