موضوعات داغ

شش‌گانه عجیب‌ترین محصولات فراری‌ که در مزایده آمریکا فروخته خواهند شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در مزایدات آخر هفته مونته‌ری کالیفرنیا، مجموعه‌ای از محصولات کلاسیک فراری به ارزش 18 میلیون دلار به فروش خواهد رسید، اما در بین آنان 6 خودروی بسیار جالب و عجیب دیده می‌شود که هریک از آنان بین سال‌های 1950 الی 2003 میلادی تولید شده‌اند، حال در ادامه قصد داریم مروری بر روی این 6 خودروی جالب و عجیب فراری داشته باشیم که در بین آنان حتی یک خودروی "شوتینگ بریک" هم دیده می‌شود که بیشتر شبیه به ماشین‌های استیشن از آب درآمده است!!.

- فراری 166 MM/212
شاید باور این خودرو و واقعی بودن آن کمی سخت باشد، اما این خودرو کاملا واقعی است و در مدل‌های صادراتی خود با نام "تخم مرغ" شناخته می‌شود که توسط فردی به نام "فرانکو رجیانی" در سال 1950 میلادی طراحی شده و سپس شرکت خودروسازی فراری آن را به مرحله تولید رسانده است. در ادامه گفتنی است که این خودرو با شماره شاسی 024 در تاریخ 2 فوریه سال 1950 میلادی تولید و به مشتری خود تحویل داده شده است که در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه 1.56 لیتری با حداکثر قدرت 186 اسب بخار سود می‌برد که تنها یک کارکرد 550 کیلومتری در طول حیات خود داشته است. حال این خودرو برای فروش در مزایده آماده شده و کارشناسان شرکت RM ساتبی پیش بینی می‌کنند که ارزش آن به 7 میلیون دلار برسد.

- فراری 330 GT 2+ شوتینگ بریک
خودروی شوتینگ بریک فراری که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، در سال 1965 میلادی تحت عنوان " 330 GT 2+" ساخته شده است که در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه 4 لیتری دوازده سیلندر تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 300 اسب بخار سود می‌برد که در خصوص قیمت گذاری آن پیش بینی می‌شود که ارزش آن به 900 هزار دلار هم برسد. در ادامه گفتنی است که تولید یک خودروی شوتینگ بریک توسط فراری عجیب نیست و تنها در خودروی 330 GT2+ خلاصه نمی‌شود، زیرا هم اکنون فراری F12 برلینتا و یا حتی خودروی جدید فراری GTC4 لوسو در قامت یک خودروی شوتینگ بریک در بازار مصرف عرض اندام کرده‌اند، اما نقطه ضعف بزرگ " 330 GT 2+" این است که ظاهر آن بیشتر به خودروهای استیشن شبیه شده است تا اینکه یک خودروی شوتینگ بریک اسپرت با ظاهری خشن و جنگنده باشد.

- فراری 365 GTB/4دایتونا
این خودرو یک فراری اصیل نیست و در واقع متعلق به کلکسیونر معروف اهل ایالات متحده آمریکا، یعنی آقای "بیل هارک" است که تغییرات و ایده‌های ذهنی خود را با کمک شرکت‌های فعال در این زمینه بر روی این ماشین پیاده کرده و همچنان دست نخورده باقی مانده است. گفته می‌شود که این خودرو در سال 1971 میلادی پس از دریافت تغییرات ظاهری و باطنی، با نام جدید "Harrah Hot Rod" معرفی شد و پس از آن در مرکز خدمات "فرانسیسکو میر" واقع در سانتا مونیکا/ کالیفرنیا به رینگ‌های جدید، لاستیک‌های ضخیم‌تر، جزییات ظاهری بیشتر و همچنین یک موتور قوی‌تر مجهز شده است که پیش بینی می‌شود به قیمت 1 میلیون دلار توسط شرکت RM ساتبی فروخته شود.
علاوه بر این، گفته می شود که خودروی فراری 365 GTB/4 دایتونا در سال‌های اخیر به طور کامل بازسازی شده، از سیستم تعلیق جدید سود می‌برد، بدنه آن از نو رنگ آمیزی شده و همچنین پیشرانه اتومبیل هم به قطعات جدید مجهز شده است تا قدرت آن بر روی 386 اسب بخار باقی بماند.

- فراری 250 GT Coupe طراحی پینین فارنا
اگرچه نام این خودرو شبیه به گران قیمت‌ترین خودروی تاریخ فراری، یعنی خودروی فراری 250 GTO است، اما این خودروی در سال 1959 میلادی توسط استودیو "پینین فارنا" طراحی شده است و در طراحی ظاهری خود شباهت بسیار کمی با برادر بزرگ‌تر خود، یعنی خودروی فراری 250 GTO دارد که تاریخ تولید آن به سال 1953 میلادی باز می‌گردد و هم اکنون به عنوان گران قیمت‌ترین خودروی فراری و همچنین گران قیمت ترین خودروی جهان شناخته می شود. به هرحال این خودرو با طراحی جالب و روکش‌های چرم داخل کابین و همچنین کارکرد 13 هزار و 330 کیلومتر، برای فروش در آخر هفته مونته‌ری کالیفرنیا به دستان RM ساتبی سپرده شده است که برای آن یک قیمت 700 الی 900 هزار دلار پیش بینی می‌شود.

- فراری تستاروسا
اصل فراری تستاروسا یک خودروی ویژه نیست، زیرا این خودرو به مدت 12 سال توسط فراری تولید شد و در طول حیات چندی ساله خود، موفق به فروش بیش از 10 هزار دستگاه در سراسر جهان شده است، اما خودرویی که برای فروش آماده شده است و در تصویر شاهد آن هستید، مدل‌های مخصوص و انحصاری فراری برای بازار ایالات متحده آمریکا خواهد بود که از یک سبک طراحی متفاوت پیروی کرده و تنها یک آینه جانبی بر روی ستون اول خود دارد، اما از همه مهم‌تر، این موضوع خواهد بود که خودروی فراری تستاروسا که در خودروبانک شاهد آن هستید، پیش از این متعلق به کارگردان، فیلمنامه نویش و تهیه کننده معروف آمریکایی، یعنی "مایکل مان" است که پیش بینی می‌شود به قیمت 150 الی 200 هزار دلار توسط شرکت RM ساتبی فروخته شود که در ظاهر چندان گران قیمت نخواهد بود.

- فراری انزو (استیو وین)
همانند تستاروسا، خودروی فراری انزو هم به تنهایی یک خودروی منحصربه فرد نیست، اما تاریخچه منحصر به فرد محصولی که در تصویر می‌بینید، باعث می‌شود تا مسیر زندگی آن تغییر کند، زیرا این خودرو پیش از این متعلق به ثروتمند معروف آمریکایی یعنی "استیو وین" بوده است که دارای لوکس ترین هتل‌ها کازینوها در ایالات متحده آمریکا بوده و همچنین اولین نمایندگی محصولات فراری را خودش در نوادا راه اندازی کرده است.
باتوجه به اطلاعات منابع خبری، گفته می‌شود که این خودرو در سال 2003 میلادی تولید شده و یکی از 12 خودروی منحصربه فرد فراری با فیبرکربن‌های بیشتر به شمار می‌رود که حالا یکی از آنان با کارکرد 27 هزار و 844 کیلومتر که متعلق به "استیو وین" بوده است، گویا در اختیار شرکت RM ساتبی قرار گرفته و خود را برای فروش در مزایده آخر هفته "مونته‌ری کالیفرنیا" آماده می‌کند که پیش بینی می شود قیمت آن به مرز 2.5 میلیون دلار هم برسد، هرچند افزایش این قیمت طبق پیش بینی های کارشناسان RM ساتبی دور از انتظار نخواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد