موضوعات داغ

نگاهی بر خاص‌ترین خودروهای مات کشور

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
این روزها با کمی گشت و گذار در خیابان‌های شهر انواع و اقسام ماشین‌های مدل بالا و لوکس را می‌توانید ببینید. برخی از آن‌ها اسپرت و جذاب و برخی لوکس و تجملاتی هستند. اما مالکان برخی از خودروها به ظاهر استاندارد خودروی خود، هرچند که زیبا و جذاب باشد بسنده نمی‌کنند و اقدام به ایجاد تغییراتی در ظاهر و حتی پیشرانه خودروی خود می‌کنند تا علاوه بر اینکه خودشان از خودروی شخصی‌شان لذت ببرند، دیگران هم با دیدن آن به وجد آیند و از تماشای آن لذت ببرند. اما اتفاقی که این روزها بسیار رایج شده، تغییر رنگ اصلی خودرو به رنگی مشابه اما مات است که گاها توسط برچسب یا استیکر صورت می‌گیرد. اما برخی دیگر نیز به‌وسیله رنگ‌های قابل شستشو اقدام به مات کردن خودروی خود می‌کنند. نکته قابل توجه در این رنگ‌ها قابلیت پاک شدن توسط حلال مخصوص است. در این مقاله به معرفی برخی از خاص ترین خودروهای کشور که با رنگ مات خود توجه بسیاری را به خود جلب می‌کنند می‌پردازیم.

لامبورگینی گالاردو با رنگ مشکی مات
سال گذشته یک دستگاه لامبورگینی گالاردو اسپایدر به‌صورت گذرموقت از کشور ترکیه وارد کشور شد، که در همان روزهای ابتدایی ورودش در یکی از مراکز خدماتی شهر تهران به‌وسیله رنگ به‌صورت مشکی مات درآمد. این سوپراسپرت ایتالیایی لقب ماشین بتمن را به دوش می‌کشید، زیرا با تردد در شهر تداعی‌گر خودروی عجیب و غریب بتمن در فیلم شوالیه تاریکی بود.

نیزه‌دار ایتالیایی با لباس مشکی مات
مازراتی گرن‌کابریو مشکی مات یکی دیگر از سوپراسپرت‌های ایتالیایی است که با رنگ مشکی مات، یکی از خاص‌ترین‌ خودروهای پایتخت و کشور به‌شمار می‌آید. این خودرو نیزهمانند گالاردو اسپایدر توسط رنگ به این صورت در آمده است. گرن‌کابریو باتوجه به نوع طراحی و صدای گوش‌نوازی که دارد علاقه‌مندان بسیاری را به‌سوی خود می‌کشاند.

مرسدس بنز Eکلاس مات‌فکتوری
یکی از جدیدترین خودروهای وارد شده به کشور مرسدس بنز Eکلاس 2017 بوده که با قیمتی نجومی خرید و فروش می‌شود. اما اخیرا در جزیره کیش یک نمونه خاکستری مات از این خودرو که به‌صورت فابریک در کارخانه با این رنگ تولید شده، مشاهده شده است. این خودرو دارای رینگ‌های آلومینیومی اسپرت مشکی رنگ بوده که از ظاهری زیبا و جذاب بهره‌مند است.

پورشه کاین قهوه‌ای مات
پورشه کاین یکی از لوکس‌ترین شاسی‌بلندهای موجود در بازار است که به دلیل حجم موتور بالا دیگر اجازه ورود به کشور را ندارد. اخیرا یکی از نمونه‌های موجود در کشور که از رنگ قهوه‌ای متالیک بهره‌مند بوده، اقدام به تغییر رنگ به قهوه‌ای متالیک مات کرده است. این شاسی‌بلند لوکس اشتوتگارتی با تردد در خیابان نگاه‌ها را به خود خیره می‌کند.

ولوو C70 قرمز مات
ولوو C70 یکی از خودروهای خوب و باکیفیتی است که به دلیل عدم معرفی خوب و خدمات پس از فروش ضعیف، نتوانست آمار فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کند. با این حال مالک یکی از نمونه‌های موجود از این خودروی اسپرت کانورتیبل، اقدام به رنگ‌آمیزی خودروی خود به رنگ قرمز مات با سقف مشکی مات کرده است. این خودرو دارای ظاهری زیبا و جوان‌پسند است.

X1 نارنجی مات
یکی از زیباترین خودروهای مات کشور، ب‌ام‌و X1 نسل اول است که به‌وسیله استیکر نارنجی مات کاور شده است. این خودرو که مربوط به شهر مشهد بوده، در یکی از مراکز خدماتی شهر تهران کاور شده است. از مزیت‌های استیکر‌ مات می‌تواند به قابلیت کنده شدن و برگشتن به حالت استاندارد اشاره کرد.

مرسدس بنز S350 با کیت بدنه و رنگ مشکی مات
یکی از خودروهای لوکس و خاص شهر تهران، مرسدس بنز S350 با کیت بدنه ASMA بوده که به‌وسیله استیکر مشکی مات کاور شده است. این خودرو به نهنگ سیاه مشهور بوده، از آن جایی که کیت بدنه ASMA ظاهری غیر آشنا را برای آن پدید آورده، بسیاری از مردم در نگاه اول ممکن است دچار سردرگمی شوند و مدل آن را تشخیص ندهند.

‌ب‌ام‌و 630i، با ظارهری زیبا و جذاب
ب ام‌و 630i یکی خودروهایی است که در آینده به نسخه‌ای کلاسیک و ارزشمند تبدیل می‌شود. اخیرا یک دستگاه از این خودرو در تهران با رینگ‌های اسپرت آلومینیومی ووسن و کیت بدنه اسپرت با رنگ خاکستری مات دیده شده است. این مدل در دو نوع کوپه و کانورتیبل طی سال‌های متمادی جوانان زیادی را شیفته خود کرد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/5/6
واقعا فوق العاده هست بی نظیر هستن
1396/5/6
منم مات زیبایی این خودروها شدم.
1396/5/7
از نظر من،يك سري از خودرو ها خاص اند ولي زيبا نيستند و يك سري از خودروها زيباهستند ولي خاص نيستند.ولي اين سبك از خودروها((با رنگ مات)) هم خاص هستند هم زيبا خب قطعااين كار هزينه بر،خواهد بود ولي به نظر بنده كسي كه ماشين فوق گرون قيمت سوار ميشه،ايده ي عالي هست كه ماشينشو با اين روش به يك ماشين لوكس تر تبديل كنه.واگر كمپاني هاي معتبر خودرو سازي اين ابشن انتخابي رو رو روي ماشين هاشون بزارن و به صورت كارخونه اي اين رنگ روي ماشين باشه قطعا فروش بهتري خواهند داشت.البته يك سري از كميپاني ها مثل تويوتا اين ابشن رو روي برخي از ماشي هاشون مثل Gt86قرار دادند.مرسي از خودرو بانك.
1396/5/7
هیچ کدوم اس 500 نمیشه ...
1396/5/7
دلم خواست
1396/5/7
اون X1 خیلی چشم نواز بود
1396/5/7
سلام
من نمیدونم چرا ایرانیا از رنگ مشکی و سفید حتی تویه نسخه مات هم استفاده میکنن !
میری بیرون هم اکثر ماشینا سفید مشکی سفید مشکی