موضوعات داغ

نیسان جوک و نیسان ایکس تریل در غرفه جهان‌نوین‌آریا در مشهد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
نماینده رسمی نیسان در بازار کشور برای حضور در نمایشگاه اتومبیل مشهد، دو محصول شاسی‌بلند نیسان را از جمله نیسان "ایکس تریل" و خودروی کراس‌اوور "جوک" در دو تیپ معمولی و اسپرت به این نمایشگاه آورد تا در معرض دید علاقمندان قرار گیرد که تصاویر آن را می‌توانید در گالری تصاویر خودروبانک شاهد باشید، اما در ادامه مروری کوتاه بر روی غرفه "جهان‌نوین‌آریا" در نمایشگاه خودروی مشهد خواهیم داشت.

نیسان جوک
محصول خوش فروش نیسان در بازارهای جهانی، یعنی خودروی کراس‌اوور نیسان جوک با دو مدل استاندارد و اسپرت وارد بازار کشور شده است که در بخش اول به مدل‌های استاندارد این خودرو اشاره خواهیم داشت.

نیسان جوک

نیسان جوک

در این خصوص گفتنی است که بر روی مدل‌های استاندارد نیسان جوک در بازار کشور، از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری استفاده شده است که در دور موتور 6000 قادر به تولید 117 اسب بخار قدرت و همچنین در دور موتور 4000 قادر به تولید حداکثر 158 نیوتن متر گشتاور تنها با مصرف سوخت ترکیبی 6 لیتر خواهد بود که در ادامه با کمک گرفتن از یک جعبه دنده اتوماتیک CVT می‌تواند این قدرت و گشتاور را تبدیل به شتاب 11.5 ثانیه و حداکثر سرعت 171 کیلومتر بر ساعت کند.

نیسان جوک اسپرت
با همان طول 4135 میلی متر، عرض 1765 میلی متر، ارتفاع 1565 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2530 میلی متری که در نسخه‌های استاندارد شاهد هستیم، نسخه اسپرت نیسان جوک هم ساخته شده است.

نیسان جوک اسپرت

نیسان جوک اسپرت

اما در ادامه می‌توان گفت که این خودروی کراس اوور ژاپنی حدود 200 کیلوگرم سنگین‌تر بوده و در نسخه اسپرت با یک پیشرانه 1618 سی سی چهار سیلندر توربوشارژر وارد بازار کشور شده است که در دور موتور 5600 قادر به تولید 190 اسب بخار قدرت و همچنین در دور موتور 2000 می‌تواند گشتاور 240 نیوتن متر داشته باشد که توسط جعبه دنده اتوماتیک CVT دریافت شده و به چرخ‌های اتومبیل ارسال می‌شود که حاصل آن در خروجی، بدست آمدن حداقل شتاب صفر تا صد 8.4 ثانیه و حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت بوده است.

نیسان ایکس تریل
در آخر هم به خودروی شاسی بلند نیسان ایکس تریل در نمایشگاه اتومبیل مشهد خواهیم رسید که بعد از نیسان جوک توسط شرکت جهان‌نوین‌آریا به ایران آورده شده است. گفتنی است که خودروی شاسی بلند نیسان ایکس تریل دارای طول 4640 میلی متر، عرض 1820 میلی متر، ارتفاع 1715 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2705 میلی متر است که امکان نصب 3 ردیف صندلی در داخل کابین را فراهم ساخته است.

نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل

در زیر کاپوت این خودروی شاسی بلند هم شرکت نیسان از یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر استفاده کرده است که مجهز به یک جعبه دنده اتومات CVT بوده و می‌تواند با تولید قدرت 171 اسب بخار در دور موتور 6000 و گشتاور 233 نیوتن متر در 4000، به حداقل شتاب صفر تا صد 10.5 ثانیه و حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، درحالی که مصرف سوخت این پیشرانه در مسیرهای شهری معادل 11.3 لیتر و برای مسیرهای برون شهری حدود 6.6 لیتر اعلام شده است تا در مجموع مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی به عدد 8.3 لیتر به ازای کارکرد 100 کیلومتر برسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد