موضوعات داغ

دانگ فنگ و رنو به دنبال ساخت خودروی ارزان قیمت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همکاری گروه خودروسازی "رنو نیسان" با گروه خودروسازی "دانگ فنگ" برای راه اندازی یک شرکت مشترک، تولید یک خودروی کراس اوور تمام الکتریکی را به همراه خواهد داشت که در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم کرد.
براساس آخرین اطلاعات بدست آمده از رسانه‌های بین المللی، کمپانی خودروسازی "رنو نیسان" با گروه خودروسازی "دانگ فنگ" چین یک اتحاد تشکیل داده‌اند تا با تمرکز سرمایه مشترک خود برای راه اندازی یک شرکت جدید، به تولید خودروهای کاملا الکتریکی بپردازند که فعلا پروژه مشترک آنان "eGT New Energy Automotive" نام گذاری شده و قرار است که اولین محصول مشترک آنان یک خودروی "کراس اوور کاملا الکتریکی" بر روی پلتفرم شاسی بلندهای کمپانی خودروسازی "رنو نیسان" باشد که در برنامه ریزی‌های این دو کمپانی خودروسازی گنجانده شده است، هرچند تجربه کمپانی خودروسازی رنو نیسان در تولید ماشین‌های الکتریکی همچون "نیسان لیف" و "رنو Zoe" می‌تواند به توسعه سریع‌تر محصولات جدید کمک کند.
در این سرمایه گذاری مشترک، کمپانی خودروسازی "رنو نیسان" هر کدام دارای 25 درصد سهام در شرکت جدید eGT هستند، درحالی که 50 درصد باقیمانده متعلق به گروه خودروسازی "دانگ فنگ" خواهد بود. در ادامه گفتنی است که این کارخانه جدید در شهر "شییان" چین مستقر خواهد شد که کار خود را در سال 2019 میلادی آغاز کرده و سالیانه ظرفیت تولید 120 هزار اتومبیل را خواهد داشت.
در پایان هم مدیرعامل گروه خودروسازی "رنو نیسان" اضافه کرد: ایجاد سرمایه گذاری جدید با گروه خودروسازی "دانگ فنگ"، تایید تعهد مشترک ما برای توسعه وسایل نقلیه الکتریکی رقابتی برای بازار چین خواهد بود و اطمینان داریم که محصولات جدید ما انتظارات مشتریان چینی را برآورده خواهد کرد و همچنین موقعیت جهانی ما را تقویت خواهد کرد.

توجه: عکس صرفا جنبه تزیینی دارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد