موضوعات داغ

کار Uber به FBI هم رسید! تحقیقات جدید علیه این شرکت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمتر از 3 سال پیش از آنکه "تراویس کالانیک" مدیر ارشد سابق اوبر از سمت خود استعفا داده است، این شرکت دچار یک رسوایی بزرگ شده بود و آن هم تجاوز یکی از رانندگان اوبر به مسافر زن خود بود که در این اتفاق مدیرعامل سابق شرکت اوبر اطلاعات پزشکی زن قربانی را در اختیار "تراویس کالانیک" قرار داده است که همین موضوع پس از چند سال کشمکش باعث شد تا مدیرعامل اوبر به همراه چند تن از همراهان خود استعفا دهد. حتی خود تراویس کالانیک به «مدیریت ظالمانه و ماشینی» متهم شده و رفتار و شیوه مدیریت او و مدیرانش بارها منجربه عذرخواهی پی در پی شرکت شده است. هرچند دزدین اطلاعات محرمانه ماشین‌های خودران گوگل، اخراج 20 کارمند به خاطر بیش از 200 پرونده آزار جنسی رانندگان و سواستفاده از قدرت اداری در رفتار با کارمندان و یا حتی تبعیض جنسی هیئت مدیره شرکت اوبر با کارمندان خود می‌تواند بخش دیگری از رسوایی‌های شرکت اوبر باشد که تاکنون حاشیه‌های زیادی برای این شرکت ایجاد کرده است.
این تمام ماجرا نیست، زیرا یکی دیگر از رسوای‌های جدید به بار آمده برای اوبر پس از رسوایی‌های قبلی که تنها بخشی از آن را مورد بررسی قرار دادیم، استفاده از نرم افزارهای غیرقانونی برای افزایش سهم بازار برای کمپانی "اوبر" بوده است که در حال حاضر مدیرعامل جدید این شرکت یعنی "دارا خسروشاهی" را با یک مشکل جدید روبرو کرده و آن هم آغاز تحقیقات FBI است.
به گزارش "رویترز" و به نقل از خودروبانک، سازمان FBI به دنبال این موضوع است که آیا کمپانی "اوبر" از برنامه‌های غیرقانونی "Hell" برای تخریب رقیب خود در بازار استفاده کرده است یا خیر. به طور دقیق‌تر می‌توان گفت که برنامه "Hell" یا "جهنم"، بوجود آورنده حساب‌های دروغین در شبکه " Lyft" است که گفته می‌شود شرکت "اوبر" برای شناسایی رانندگان شرکت رقیب خود از آن استفاده کرده است تا رانندگان رقیب را گمراه کرده و به سوی هدف‌های دروغین هدایت کند. از طرفی دیگر هم اوبر در صورت استفاده از این برنامه، قادر به جمع آوری داده‌های شرکت رقیب و رانندگان آن خواهد بود که هر دوی آنان یک کار مشترک دارند و این موضوع می‌توانست به رانندگان شرکت رقیب فشار وارد کرده و آن را از ادامه همکاری با Lyft منصرف سازد که نتیجه آن جذب مشتریان Lyft به سمت شرکت "اوبر" بوده است.
این شرکت ادعا می‌کند که از این برنامه استفاده نکرده و در حال حاضر هیچگونه استفاده‌ای از این برنامه نمی‌شود، اما تحقیقات در رابطه با این موضوع متوقف نشده و حالا FBI وارد تحقیقات شده است که اگر تصمیم به بازرسی کامپیوترهای شرکت "اوبر" بگیرد، این موضوع می‌تواند شرکت "اوبر" را در معرض یک خطر جدی قرار دهد که در صورت اثبات این موضوع می‌تواند به خاطر استفاده از برنامه "جهنم"، یک جهنم واقعی برای اوبر ایجاد کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد