موضوعات داغ

رونمایی از شاسی‌بلند سرسخت رضوانی، دو رگه ایرانی-آمریکایی + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر شما دوست ندارید که مسیرهای آفرودی را با خودروهای جیپ رانگلر معمولی و یا تویوتا لندکروزر پشت سر بگذارید، خودروی جدید رضوانی می‌تواند به شما کمک کند. یک شاسی بلند بزرگ و قدرتمند که پس از انتشار تصاویر پیش نمایش متعدد، در نهایت به طور رسمی از سوی شرکت رضوانی موتور رونمایی شد، اما جالب اینجاست که آقای رضوانی برای ماشین جدید خود از نام "تانک" استفاده کرده است که دلیل اصلی آن می‌تواند استفاده از مواد مستحکم و ضدگلوله در این اتومبیل باشد، ولی بدون هیچگونه سلاح و مهمات با قدرت آتش.

رضوانی

رضوانی

با رونمایی رسمی از خودروی شاسی بلند جدید رضوانی، حالا می‌دانیم که این تانک استاندارد جاده‌ای به یک پیشرانه 6.4 لیتری هشت سیلندر مجهز شده است که حداکثر خروجی قدرت آن به مرز 500 اسب بخار و همچنین گشتاور خروجی پیشرانه هم به عدد 583 نیوتن متر خواهد رسید که برخلاف انتظارات، مشخص شد که این پیشرانه از سوخت بنزینی برای تولید نیرو محرکه خود استفاده می‌کند. این تمام ماجرا نیست، زیرا رضوانی اگر مجوز استفاده از سلاح و مهمات بر روی شاسی بلند خود را نداشته باشد، بجای آن از پوشش زرهی بالستیک و همچنین دوربین‌های حرارتی و دید در شب استفاده کرده است که هم می‌تواند در حفظ جان سرنشینان اتومبیل مسمرثمر واقع شود و هم می‌تواند میدان دید بهتری از محیط اطراف در شب به راننده دهد، بویژه در مسیرهای آفرودی که قطعا مورد نیاز یک اتومبیل خواهد بود.

رضوانی

رضوانی

باوجود طراحی بیرون عجیب و بیشتر غیرمتعارف، فضای داخل کابین این اتومبیل می‌تواند بسیار لوکس تلقی شود، زیرا رضوانی تجهیزات استاندارد و قابل سفارش بسیار زیادی برای این اتومبیل در نظر گرفته است که بخشی از آنان می‌تواند شامل روکش‌های چرمی در قسمت‌های مختلف کابین، صفحه نمایشگر 7.9 اینچی سیستم سرگرمی با پشتیبانی از گوگل مپ، پاندورا، رادیو استیچر و دیگر برنامه‌های یک سیستم سرگرمی می‌شود، هرچند دوربین‌های دید در شب و دوربین‌های حرارتی نیز به نظر می‌رسد که اطلاعات خود را در این صفحه نمایشگر به نمایش می‌گذارند.
رضوانی برای شاسی بلند جدید خود، دو بسته آفرودی را ارائه می‌دهد تا توانایی‌های این خودروی شاسی بلند در مسیرهای ناهموار افزایش پیدا کند. در بسته اول شما افزایش ارتفاع 6 اینچی سیستم تعلیق به همراه شوکرهای 2.5 اینچی سیستم تعلیق از شرکت معروف "Fox" را خواهد داشت و همچنین اکسل‌های Dynatrac ProRock 44/60 مجهز به قفل کننده‌های الکترونیکی را خواهید داشت، هرچند اگر نیاز به افزایش بیشتر ارتفاع اتومبیل دارید، می‌توانید از رینگ‌های 37 اینچی مخصوص آفرود رضوانی بر روی این خودروی شاسی بلند استفاده کنید.

رضوانی

رضوانی

در بسته دوم نیز شما اکسل‌های Dynatrac ProRock XD60/80 خواهد داشت که مجهز به قفل کننده‌های پنوماتیکی بوده و همچنین از یک کمپرسور هوای اضافه بر روی خود سود می‌برد، این درحالیست که از یک سیستم ترمز قوی‌تر و همچنین از کمک فنرهای 2.5 اینچی "فاکس" استفاده می‌کند.
اگر ایمنی اتومبیل برای شما اهمیت بالایی دارد، بدنه زره پوش این خودرو و همچنین ویژگی‌های قابل سفارش آن می‌تواند تا حدودی ترس شما را از ایمنی اتومبیل کاهش دهد، زیرا این ویژگی‌ها شامل بدنه ساخته شده از کولار، شیشه‌های مقاوم در برابر گلوله و همچنین شامل مخزن سوخت، رادیاتور و کفپوش‌های ساخته شده از کولار می‌شود که معمولا از این نوع فلز در ساخت جلیقه‌های ضدگلوله استفاده می‌شود.
در پایان هم لازم به ذکر است که رضوانی با قیمت پایه 178 هزار و 500 دلار عرضه می‌شود و مشتریان می‌توانند از همین حالا نسبت به ثبت نام این خودرو اقدام کنند، اما اولین موعد تحویل این اتومبیل به مشتریان از پایان سال جاری خواهد بود.

نظرات کاربران

25 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/7/13
واقعا هنر نزد ایرانیان است یه همچین چیزی شاهکاره طراحیش عالیو تکه ایران خودرو و سایپا یکم یاد بگیرن
1396/7/16
سلام دوست عزیز شما میفرمایید هنر نزد ایرانیان است بعد میگید ایران خودرو و سایپا.خب ماشینای این دو کارخونرم ایرانیا میسازن دیگه:)
کلا ما نمیدونم چرا عادت کردیم موفقیت هر ایرانی تو هر جای دنیارو سریع بچسبونیم به خودمون.اگه ایشون تو ایران بود شاید الان داشت داشبورد جدید واسه 405 یا پرشیا طراحی می کرد.البته قصد جسارت به شما رو ندارم یموقع برداشت بد نکنید.
1396/7/13
akhe ki be in 200000 dolar pool mide.be nazaer man hameye mashenhash mozakhraf va man darovordi hastesh . har gerdi gerdoo nemishe
1396/7/13
شما پراید هاچبکتو سوار شو 😂
1396/7/14
خریدارای این ماشین اینجور فکر نمی کنن. کلا تو بند صغری و کبری منطقی واسه لذت بردن نیستن
1396/7/14
نظر شما زیاد مهم نیس نظر اون که میخره مهمه
اگه قرار بود اون نثل من و خیلیای دیگه فکر کنه الان خودرو ساز نبود
1396/7/13
جالبه تمام شرکت رضوانی و تشکیلاتش فقط 6 نفر هستن توو کالیفرنیا!
موتور روی این غول هم ماله داج و از سری SRT هست!!!
1396/7/13
درضمن داخلش به هیچوجه لوکس نیست و مثل همین جیب ها و خودروهای آفرود میمونه در مقایسه با بنز G63 6*6! داخلش در حد اف جی کروزر هست!
1396/7/13
چیه این اخه
1396/7/14
تانکه داداش. تانک!
فک کن حتی رادیاتورش هم ضد گلوله اس!
1396/7/14
داداش تو مثل اینکه خیلی ناراحتی
اولا که اصلا توی ایران نمیاد که بخوای بخریش
دومن من به شخصه این خودرو و طراحیشو بشدت تحسین میکنم چون توی دنیا تکه

مشکل داری با پیشرفت ایرانیا
1396/7/13
فقط میشه تاسف خورد واسه سایپا و ایران خودرو .....
1396/7/15
این خصوصیه ایران خودرو و سایپا دولتین یعنی خصوصی مصادره شده توسط دولتن. فرقش همینه. دولتی یعنی صاحاب نداره یعنی كسی نیست كه پولش از بین بره و دلش بسوزه و بخواد برنامه داشته باشه یا رقابت كنه یا اصلا اقتصادی باشه.
1396/7/13
اشكم در اومد فقط همين ! اي خدااااااااا چثدر خوبه
1396/7/13
تو متن گفته ظاهر نامتعارف ولی به نظر من که ظاهرش عالیه واقعا عالیه
از این ماشین به این زیبایی باید بفمیم که ایرانی هام می تونن ماشین خوب درست کنن ولی بعضیا نمی زارن
1396/7/15
نا متعارف حرف بدی نیست که شما در جوابش میگی "ولی به نظر من که ظاهرش عالیه"
نامتعارف یعنی ظاهری که عرف و معمول نیست یعنی هرروز تو خیابون نمیبینی و واقعا هم ظاهر نامتعارف ، جدید و خاصی داره
1396/7/14
شاید به خیلیا بربخوره ولی خیلی مسخرست که میگید دورگه ایرانی آمریکایی!
نقش ایران این وسط چیه بصرف تبار مدیرعامل که نمیشه !
بسیاری از شرکت ها مدیرعاملش از ملیت دیگست ولی هیچکدوم دورگه نامیده نمیشن
کیا نیسان و... پس هرچی تولید میکنن باید دورگه + ملیت مدیرعامل خوانده بشه...
1396/7/15
داداش دقت نكردی. فقط مدیر عامل نیست. مدیر عامل موسس و صاحب شركته. مدیر عاملی تنها بله یه شغله كه استخدام میكنن و یروز دیگه هم اخراج میكنن
1396/7/15
در ضمن رضوانی خودش طراح اماشین هم هست
1396/7/14
آقا جون من اینقدر ایرانی ایرانی نکنین. یارو اگر ایران مونده بود الان ماه به ماه چشم انتظار یارانه اش بود. کجای این ایرانی میشه آخه.
1396/7/14
180 هزار دلار برای کیت بدنه و چند تا آپشن اضافه؟؟؟؟
پول مفت می خواد Toyota 4Runner TRD و WRANGLER UNLIMITED RUBICON HARD ROCK زیر 50 هزار دلار ول کنن اینو بخرن.
1396/7/15
حال میكنم همچین اسم ایران و ایرانی میاد همه اعتماد به نفسا میره بالا و منتقد میشن و كارشناس. آخه ماشین های دویست هزار دلاری كجا تویوتا فوررانرر كجا.
1396/7/15
اون كالیفرنیانیی پولدار كه دویست هزار دلار پول ماشین میده فكر میكنی بكشنش سوار تویوتا میشه؟رد شدن از كنار تویوتا هم براش افته.اونا ماشینو برا خاص و لوكس بودنش میخرن نه اینكه كدوم ارزونتره یا به صرفه تره یا بهتر از كوه میره بالا
1396/7/17
درست خوندم؟! آقای نویسنده مهندس کولار فلز نیست! کولار از ساختار شیمیایی و فرآیند تولید پیچیده ای داره و به صورت رشته به هم بافته می شه، و در صنعت کامپوزیت نقش مهمی داره. حداقل کلمه فلز رو بردارین با تشکر
در مورد خودرو هم واقعا شاهکاره اگه بتونه مشتری هاشو جمع کنه خیلی خوبه
1396/8/6
بعضیا که اینجا میان نظر مزخرف میدن میگن به قیمتش نمی ارزه یا بد ریخته ، شماها برین از ۲۵ مدل پرایدتون یکیو انتخاب کنید ،یا نهایتأ اون سایناتونو سوار بشید ، شماهارو چه به نظر ، برید با قوطی حلبیاتون حال کنید ،کف خوابش کنیدو ۴تا هم دورش ازین فوما بچسبونید که خودش یه آپشن حساب میشه