موضوعات داغ

شکستن رکورد سرعت جهان توسط کونیگزیگ آگرا RS + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
روز گذشته کمپانی کونیگزگ ویدیویی را منتشر کرد که در آن ویدیو راننده ی این کارخانه یعنی نیکولاس لیلجا اقدام به شکستن رکورد سرعت با خودروی آگرا RS ۱۳۶۰ اسب بخاری می کند. این رکوردگیری در جاده شماره ۱۶۰ مابین پارامپ و لاس وگاس در ایالت نوادای آمریکا انجام شد و به این ترتیب سریع ترین رکورد سرعت در جاده توسط یک خودروی مجاز برای حرکت در جاده شکسته شد. در این رکوردگیری خودروی آگرا RS موفق شد به سرعت ۴۴۴.۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و به این ترتیب رکورد قبلی را که متعلق به بوگاتی ویرون سوپر اسپرت بود را شکست بوگاتی ویرون سوپر اسپرت در ماه ژوئن سال ۲۰۱۰ موفق شده بود حداکثر سرعت ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت را در پیست Ehra-Lessien متعلق به گروه فولکس واگن به ثبت برساند.

آنچه در این ویدیو می توان مشاهده کرد این است که در رکوردگیری نخست می تواند به حداکثر سرعت ۴۳۷.۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و در مسیر برگشت نیز به سرعت ۴۵۷.۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، سپس با استفاده از دستگاه V-BO اقدام به محاسبه میانگین سرعت این خودرو کردند که عدد ۴۴۴.۶ کیلومتر بر ساعت به دست آمد.
جالب است بدانید که حتی کمپانی ان ای سی نیز شکستن رکورد سرعت را به تبریک گفته است. البته هنسی به تازگی از خودروی ونوم F5 رونمایی کرده و ادعا کرده است که این خودرو به راحتی می‌تواند به سرعت ۴۸۴ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، بنابراین انتظار می رود که به زودی رکورد سرعت توسط هنسی ونوم F5 شکسته شود. این خودرو همچنین تایرهای میشلن پایلوت اسپرت Cup 2 استفاده می‌کرد که تایرهایی کاملا استاندارد برای خودروهای تولید انبوه و جاده ای هستند. در حقیقت باید گفت که در سال‌های اخیر میشلن اصلی ترین تامین کننده تایر برای خودروهای فوق سریع بوده است.

بوگاتی هم که به تازگی مدل ۲۰۱۸ شیرون را روانه بازار کرده تخمین می‌زند که این خودرو با تایرهای استاندارد بتواند به سرعت ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. اما بوگاتی گفته است که این خودرو با موتور ۱۶ سیلندر خود در صورتی که به تایرهای مسابقه مجهز شود می‌تواند سرعت خود را به ۳۰۰ مایل بر ساعت یا ۴۸۳ کیلومتر در ساعت برساند. در ادامه پیشنهاد میکنیم ویدیوی رکوردگیری زیر را از دست ندهید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/15
ایول دمشون گرم
چه هیجان لذت بخشیه برای گروه طراحیش و موفقیت بعدش
1396/8/15
یا خدا، تو 280 دنده سبک کرد و تو 370 تا هم یه دنده دیگه! شتابش از 80-370 به بعد اعجاب آوره