موضوعات داغ

بررسی اولیه هیوندای اکسنت 2018، خوش چهره اقتصادی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر شما قصد دارید 14 هزار الی 18 هزار دلار را صرف خرید یک وسیله نقلیه شخصی کنید، بدون شک می‌توانید انتخاب‌های بسیار زیادی در بازار خودرو داشته باشید که حتی یک اتومبیل 400 اسب بخاری هم در گزینه‌های انتخابی شما وجود خواهد داشت، اما بسیاری از مردم به احتمال زیاد با هزینه‌های نگهداری، سیستم‌های سرگرمی پایدار و همچنین با میزان کارکرد خودروهای دست دوم آشنایی ندارند، به همین دلیل کمپانی خودروسازی هیوندای با طراحی و ساخت هیوندای اکسنت و رونمایی از جدیدترین مدل‌های آن، دوست ندارد که مشتریان هزینه‌های بسیار بالایی صرف نگهداری اتومبیل خود کنند و یا سرمایه خود را برای خرید یک اتومبیل دست دوم هدر دهند.

هیوندای اکسنت 2018

هیوندای اکسنت 2018

همانطور که می‌دانید، هیوندای اکسنت در مدل‌های 2018 خود به امکانات بیشتری مجهز شده است و همچنین می‌تواند یک وزن کمتر، ویژگی‌های استاندارد بیشتر و همچنین یک فضای مطلوب برای سرنشینان داخل کابین داشته باشد. در رابطه با این خودرو گفتنی است که شرکت خودروسازی هیوندای در چند ماه گذشته نسل پنجم هیوندای اکسنت را رونمایی کرده است که به نوعی پیشرفته‌ترین و سریع‌ترین خودروی هیوندای اکنست از ابتدا تاکنون به شمار می‌رود. ویژگی‌های منحصربه فرد این اتومبیل شامل چراغ‌های LED در قسمت جلو و عقب اتومبیل، رینگ‌های 17 اینچی اسپرت، یک طراحی ظاهری به شدت بهبود یافته به همراه تجهیزات بیشتر می‌شود که برای فراهم کردن فضای بیشتر برای سرنشینان، شاهد افزایش ابعاد خودرو در مدل‌های 2018 هستیم که در این خصوص می‌توان به افزایش طول 15 میلی متر، افزایش عرض 30 میلی متر و همچنین افزایش ارتفاع 10 میلی متری اتومبیل نسبت به نسل قبل هیوندای اکسنت اشاره داشت که باعث شده حداکثر فضای کابین اتومبیل به حجم 2942 لیتر برسد که نسبت به دیگر خودروهای موجود در بازارهای جهانی، یک عملکرد بهتر از خود به نمایش گذاشته است، زیرا برخی از رقبای این خودرو همچون فورد فیستا دارای فضای کابین 2772 لیتر و همچنین خودروی تویوتا یاریس iA دارای حجم کابین 2814 لیتر است، اما خودروی سدان نیسان ورسا به عنوان یکی دیگر از رقبای این خودرو در بازارهای جهانی، می‌تواند دارای حجم کابین بیشتر از هیوندای اکسنت قلم داد شود که حداکثر فضای آن برای سرنشینان به عدد 2976 لیتر می‌رسد.
فراتر از حجم کابین، طراحی داخلی کابین است که بسیار ساده و کاربردی طراحی شده است. مهم نیست که شما 80 سال سن دارید یا به تازگی در سن 18 سالگی موفق به دریافت گواهینامه رانندگی خود شده‌اید، زیرا طراحی کاربردی داخل کابین همچون کلیدهای تعبیه شده در کنسول مرکزی برای سیستم تهویه مطبوع کابین، کلیدهای نصب شده بر روی غربیلک فرمان، امکان تنظیم سیستم صوتی بوسیله کلیدهای فیزیکی و... باعث شده است تا از پیچیدگی داخل کابین کاسته شده و استفاده آن برای هرشخصی با هر سن و سالی مناسب باشد، هرچند این موضوع بدان معنا نخواهد بود که طراحی داخل کابین هیوندای اکسنت مورد بی مهری قرار گرفته و اصلا زیبا طراحی نشده است، بلکه با رعایت زیبایی شناسی، یک طراحی کاربردی در داخل کابین هیوندای اکسنت 2018 پیاده شده است تا استفاده از آن برای همه راحت باشد که از امکانات ویژه و مهم آن می‌توان به یک صفحه نمایشگر 5 اینچی لمسی یا صفحه نمایشگر 7 اینچی قابل سفارش، دوربین دید عقب، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان، چراغ‌های اتوماتیک جلو، ترمزهای دیسکی عقب در مدل‌های فول آپشن و یا ترمزهای کاسه‌ای در مدل‌های پایه SE، قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و همچنین تلفن‌های آندرویدی اشاره داشت.

هیوندای اکسنت 2018

هیوندای اکسنت 2018

امکانات ویژه این اتومبیل در کنار گرمکن‌های صندلی، استارت دکمه‌ای، روکش‌های چرمی فرمان، سانروف و...، برای یک اتومبیل حدودا 14 هزار دلاری بسیار قابل قبول هستند، اما کمپانی خودروسازی هیوندای با استفاده از تجهیزات پیشرفته صنعت خودروسازی از جمله سیستم هشدار برخورد از جلو، ترمزهای اتوماتیک در صورت تشخیص خطر، باز شدن اتوماتیک درب‌ها هنگام وقوع حادثه پس از 3 ثانیه و...، امیدوار است که محصول سدان خود را از رقبا جدا کرده و یک برنامه فروش قدرتمند داشته باشد.
با کمی فاصله گرفتن از تجهیزات رفاهی و ایمنی، به اصلی‌ترین بخش اتومبیل خواهیم رسید که شرکت خودروسازی هیوندای از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری برای تولید نیرو محرکه این خودرو برای حرکت استفاده کرده است. این پیشرانه مجهز به یک جعبه دنده 6 سرعته اتومات است و می‌تواند در حداکثر کارایی خود، چیزی حدود 130 اسب بخار قدرت و 161 نیوتن متر گشتاور تولید کند که تمامی این نیرو به راحتی در اختیار راننده قرار خواهد گرفت.

هیوندای اکسنت 2018

هیوندای اکسنت 2018

طبق ادعای منابع خبری، نسخه‌های 2018 از هیوندای اکسنت تنها به همراه یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در دسترس خواهند بود که بر روی سیستم کلاچ آن تغییراتی ایجاد شده تا یک انتقال نیروی بهتر داشته باشد. علاوه بر این، سیستم فرمان اتومبیل به خوبی ساخته شده است و می‌تواند یک عکس العمل سریع داشته باشد، اما برای بار اول با راننده ارتباط خوبی برقرار نخواهد کرد.
قدرت و گشتاور تولید شده توسط این خودرو در تمامی مدل‌ها، همانطور که انتظار می‌رفت تنها به چرخ‌های جلو اتومبیل ارسال می‌شود که نسبت به خودروهای محور عقب، یک کشش بهتر و مانورپذیری سریع‌تر دارد، ولی خب برای شرایط سخت بویژه روزهای سرد سال و مسیرهای برفی و یخ زده هیچگونه حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

هیوندای اکسنت 2018

هیوندای اکسنت 2018

مصرف سوخت این اتومبیل برای مسیرهای شهری حدود 8.4 لیتر و همچنین برای جاده‌های برون شهری و بزرگراه، چیزی حدود 6.1 لیتر اعلام شده است که باعث شده حداقل مصرف سوخت ترکیبی این اتومبیل به ازای کارکرد 100 کیلومتر اتومبیل در شرایط کاملا استاندارد، به عدد 7.3 لیتر برسد که قطعا مصرف سوخت اتومبیل در واقعیت بالاتر از این اعداد خواهد بود.
یک نکته بسیار جالب در رابطه با این خودرو، عایق بندی بسیار خوب آن است که حتی در رانندگی با سرعت بالا، یک محیط نسبتا آرام برای سرنشینان داخل کابین فراهم می‌کند که در رقبای این خودرو حتی خودروهای گران‌تر شاهد چنین چیزی نیستیم و می‌تواند یک نقطه قوت تاثیرگذار برای این اتومبیل باشد.

هیوندای اکسنت 2018

هیوندای اکسنت 2018

در پایان لازم به ذکر است که شرکت خودروسازی هیوندای عرضه این محصول را از اوایل ماه جاری میلادی با قیمت پایه 14 هزار دلار آغاز کرده است، درحالی که رقبای اصلی این خودرو همچون "نیسان ورسا" با قیمت پایه 11 هزار و 990 دلار به مشتریان عرضه می‌شود، اما نباید این موضوع را فراموش کرد که امکانات بکار رفته در هیوندای اکسنت 2018 به هیچ وجه قابل مقایسه با امکانات نیسان ورسا نخواهد بود.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/23
سگش شرف داره به هر چی ماشینه ایرانی
1396/8/23
با این قیمت تو ایران میشه آریو 300 خرید!
1396/8/25
سلام . حرفت مثل اینه که بگی چلوکباب و سوپ رقیق ، قیمت شون شبیه همه یا بگی با پول چلوکباب میشه سوپ رقیق هم خرید . و از کسی که اولی رو انتخاب کرده ایراد بگیری . پس اول یک حداقل مطالعه و شناخت از اکسنت ۲۰۱۸ و آریو s300 به دست بیار تا این اظهار نظر آبکی و مضحک رو نکنی...
آخه اکسنت با آریو؟(الاغ چینی)...
1396/8/23
حالا اگر این قبل از چری آریزو۵ میومد، میگفتن پشتش رو از اکسنت کپی کردن. اما الان کسی نمیگه پشت اکسنت ۲۰۱۸ شبیه چری اریزو۵ هست!
1396/8/24
عمو جان خوبی ؟؟؟ ولی دمت گرم کلی خندیدم
1396/8/24
ماشین خوبیه ولی این هیوندای هم دیگه شورشو در آورده!!!!! همشون یه شکلن! آدم گیج میشه تا بفهمه کدومشون سوناتا هست النترانست اکسنته همشون یه شکلن یه کم هم تنوع ظاهری بدنیست!