موضوعات داغ

پیکاپ جدید گروه بهمن با چهره آمریکایی در نمایشگاه خودرو تهران + فیلم

عکس مطلب اول
گروه بهمن خودرو در نمایشگاه خودروی تهران امسال از یک وانت چهار چرخ محرک جدید رونمایی کرده است. وانت با نام Terralord محصولی از خودروسازی Zhongxing در کشور چین است. از دیگر نکات مثبت این وانت طراحی زیبا اسپرت و بروز آن است به طوری که بسیار به وانت های بزرگ تویوتا که در بازار آمریکا عرضه می‌شوند شباهت دارد و به خصوص این شباهت را می توان در طراحی چراغ های جلو و جلو پنجره مشاهده کرد.
در داخل کابین این وانت نیز شاهد طراحی مناسب هستیم و شاید بتوان گفت از نظر طراحی داخلی این خودرو از زیباترین وانت های موجود در بازار خواهد بود ضمن اینکه کابین آن نیز کیفیت بدی ندارد و شاهد استفاده از تودوزی چرم، فرمان چرمی و داشبورد دو رنگ در این خودرو هستیم.

نمونه ای که در نمایشگاه خودرو به نمایش درآمده بود دارای تودوزی قهوه ای مشکی بود که ظاهری بسیار لوکس و خوب نیز داشت، شاید تنها ایرادی که بتوان از این وانت گرفت عدم وجود ترمز پارک برقی است.
در خصوص مشخصات فنی Terralord باید اشاره کنیم که این خودرو با دو نوع موتور موجود است که یکی دیزلی و دیگری بنزینی است و مدل بنزینی آن در بازار ایران عرضه خواهد شد. در مدل دیزلی، موتور این خودرو توسط کمپانی ایسوزو تامین می‌شود و یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی است که از نوع دیزلی بوده و دارای ۱۶ سوپاپ است.
این موتور توانایی تولید ۱۳۶ اسب بخار قدرت را در ۳۸۰۰ دور بر دقیقه و ۳۴۰ نیوتون متر گشتاور را در ۲۰۰۰ دور بر دقیقه دارد. موتور این خودرو از نوع DOHC است که به معنای وجود دو میل سوپاپ در بالای سر سیلندر است. همچنین از تسمه تایم در این موتور استفاده شده است که البته این یکی را باید نکته منفی دارد چون اکثر خودروهای دیزلی یا از زنجیر تایم و یا دنده تایم استفاده می کنند. ضریب تراکم این موتور نیز ۱۷.۵ به ۱ است.

انتقال نیرو در این وانت با استفاده از یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی به هر چهار چرخ خودرو انجام می شود. یکی از نکات مثبت این وانت را باید وجود سیستم چهار چرخ محرک با کنترل الکتریکی دانست به طوری که دنده های کمکی آن تنها با فشار یک کلید درگیر می شود.
اما مدل بنزینی که توسط گروه بهمن در ایران عرضه خواهد شد به یک موتور ۲.۴ لیتری توربو مجهز است که می تواند ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند که عدد بسیار خوبی است.
در مورد ابعاد خارجی ایران نیز با ابعادی نزدیک به تویوتای هایلوکس جدید مواجه هستیم. این وانت دارای طول ۵۳۴۱، عرض ۱۸۸۵ و ارتفاع ۱۸۴۵ میلیمتر است.
از امکانات این خودرو می توان به چهار شیشه برقی، تودوزی چرم، فرمان چرمی، تهویه دستی، خروجی برق ۱۲ ولت، ورودی USB، سنسور پارک جلو، سیستم کنترل پایداری، آینه های جانبی برقی، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو و سیستم مالتی مدیا با مانیتور لمسی را نام برد.

قیمت و زمان عرضه ی وانت Terralord فعلا به طور دقیق مشخص نشده است اما قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان خواهد داشت و می توان قیمت ۹۰ میلیون تومان را برای آن متصور بود. در ادامه می توانید ویدیو و تصاویر تهیه شده از این خودرو در نمایشگاه خودروی تهران را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/10
سلام ، در مورد موتور ظاهراً شما به وبسایت های چینی مراجعه کردید . درحالی که موتور این پیکاپ در ایران دیزل نیست و ۱.۸ توربوشارژ با ۱۶۰ اسب قدرت و ساخت میتسوبیشی میباشد.
1396/9/11
سلام دوست عزیز. تا جایی که من یادمه مشخصات موتورش رو یه موتور بنزینی 2400 سی سی توربوشارژ دار تحت لیسانس میتسوبیشی با توان 160 کیلووات معادل 214 اسب بخار در دور موتور 5600 دور بر دقیقه با گشتاور 320-350 نیوتن متر در دور موتور 2000 دور بر دقیقه اعلام کردن. البته من از مشخصات فنی خودرو در نمایشگاه عکس گرفتم و از روی اون براتون نوشتم.
1396/9/10
غول زرد از خواب بیدار شده بد جوریم داره نعره میزنه ....
1396/9/11
ژانگ ژینگ خخخخ
1396/9/11
خوب یا بد
بدتون بیاد یا نیاد
بازار دست دومش خوب باشه یا نباشه
پاش به ایران برسه و قیمتشم همون 90 باشه من جز نفرات اولم برا خریدش
حالا هی بیایئ بهم بگید بدبخت عقده ایه پیکاپ ندیده
1396/9/15
خوب گفتی آقا وحید بعضی ها همچین مسخره می کنن انگاری خودشون چه ماشینی سوار میشن ، به خدا قسم ما ملت ایران خیلی بدبختیم تو دنیای واقعی هیچی برا گفتن نداریم و تمام ضعف هامون رو میاییم تو دنیای مجازی جبران می کنیم کی به کیه من از نزدیک این ماشینو دیدم اگه قیمتش 90 باشه ارزش خرید داره منم می خرم
1396/11/24
خیلی ماشین خوبی داش وحید بخر مبارکت باشه
1397/3/24
د بیا.......
من یک ماه پیش تازه از وجود پیکاپ آمیکو با خبر شدم کل دنیا رو واسش بهم ریختم که آی ملت این ماشین بعدی منه.حالا اینو دیدم موندم کودومو بگیرم. البته الان پیکاپ شرکت آمیکو 170 تومن قیمت خورده اینو میگن زیر 100 تومن....اون هیکلش آمریکایی تره ولی این لوکس تره و اپشناش بهتر و بیشتره.دوستان علاقه مند یه مقایسه همه جانبه بکنند این دوتا ماشین رو.
1396/12/11
با سلام خدمت دوستان
باید قبول کرد چینی ها بسیار خوب دارند مسیر پیشرفت را طی میکنند ، دقیقا همان راهی که کره ای ها رفتند بایک تفاوت اونم اینکه راهی که کره ای ها در 20 سال رفتند را چینی ها 7 ساله طی کردند ، همین امروز شرکت هایی همانند چری دارند برند خاص برای حضور در بازار اروپا ، استرالیا و حتی امریکای مرکزی و جنوبی طراحی میکنند ، من خودم تا زمانی که سک ام وی ام x33s نخریده بودم تفکرم و ذهنم راجع به ماشین چینی خیلی بد بود ، اما حالا به دلیل اینکه توان پرداخت پول ماشین ژاپنی و کره ای و ... را ندارم با اطمینان ماشین چینی میخرم ، چون ورای تصور من بود ، بیشتر از مبلغ پرداختی کیفیت و .... از خودرو دریافت خواهید کرد ، من بیش از 30000 کیلومتر بیشترین فشارهای ممکن را روی خودرویم آورده ام
خیلی خیلی از ماشین های ایرانی بهتر هستند
اگر بخواهم پیکاپ بخرم در خریدش شک نمیکنم و میخرمش
1397/2/14
اگه کیفیتش مثل عکساش باشه که خوبه
1397/2/30
سلام
دوستان حالا معلوم نيست كه به بازار مياد؟؟!؟
1397/5/11
تا اونجا که من علمشو دارم رخ تویوتا توندرا قدیمی ویا تویوتا سکویا نه ماشین امریکایی!
1398/9/4
با احترام به همه ی دوستان وقتی پراید۴۵ تومنه چطورتوقع دارید ۹۰تومن این پیکاپ استاندارد روبهتون بدن،والا بیاید برایبار هم که شده خودمونوگول نزنیم کم کم ۱۵۰تومنه
1401/5/31
عموجان قیمت 90 تومن و کامنتایی که شما خوندی مال سال 96 و قبل از تحریم هاست.البته خودتم سه سال پیش از من کامنت دادی خخخخخ خلاصه یاد باد آن روزها یاد باااد..... الان وانت کاپرا معمولیمون شده 600 میلیون و نسل جدید تر از این ماشین داره میاد بنام G9 و خودرویی مه تو این پست هستش هیچ وقت عرضه نشد بخاطر اتفاقات تحریمی.............هعییییی