موضوعات داغ

نسل جدید سوناتا هیبریدی توسط پاکرو در نمایشگاه خودرو رونمایی شد + فیلم

عکس مطلب اول
شرکت پاکرو از نسل جدید هیوندای سوناتا هیبرید رونمایی کرده است. آخرین نسل سوناتا با نام LF از سال ۲۰۱۴ در بازار ایران حضور دارد و در بازار ایران در یک نسخه معمولی با موتور بنزینی ۲.۴ لیتری و مدل هیبریدی با پیشرانه ۲ لیتری عرضه می‌شود می‌شود. نسخه فیس لیفت شده این خودرو که تحت عنوان مدل ۲۰۱۸ رونمایی شده است نیز به زودی وارد بازار کشور خواهد شد و مدل هیبریدی این خودرو اخیراً به دلیل مشخصات خوبی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است و حالا برای فروش بهتر این خودرو، شرکت پاکرو نیز آن را وارد بازار خواهد کرد.

نسل جدید سوناتا هیبریدی

نسل جدید سوناتا هیبریدی

این خودرو تنها از نظر ظاهری با مدل فعلی موجود در بازار تفاوت دارد و بخش های فنی آن های یکسان است.
هیوندای سوناتای هیبرید جدید از نظر فنی تفاوتی با مدل قبلی ندارد و تنها ظاهر آن به روز شده است در بخش فنی این خودرو شاهد استفاده از یک موتور ۴ سیلندر خطی با حجم ۲ لیتر هستیم که از نوع تنفس طبیعی بوده اما به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است. این موتور بنزینی می تواند ۱۵۶ اسب بخار قدرت را در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور را در ۵۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. در کنار این موتور بنزینی هیوندای از یک موتور برقی با قدرت ۵۲ اسب بخار و گشتاور ۲۰۴ نیوتن متر استفاده کرده است. به این ترتیب قدرت کلی ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۳۲۲ نیوتن متر از طریق گیربکس شش دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلوی این خودرو انتقال پیدا می کند.این خودرو با وزن ۱۵۹۲ کیلوگرم می توانند در ۹.۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت است.

نسل جدید سوناتا هیبریدی

نسل جدید سوناتا هیبریدی

همچنین سوناتای هیبرید دارای مصرف سوخت شهری ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، مصرف جاده ای آن نیز ۳.۷ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن ۴.۷ لیتر است.
این خودرو امکاناتی نظیر سیستم های ترمز و پایداری ABS, EBD, ESC, VSM ، ترمز پارک برقی بهمراه سیستم اتوهلد، ایربگ های جلو/جانبی/پرده ای، آینه های جانبی برقی همراه با سیستم تاشو، سامانه ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما با سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوال بهمراه دریچه مجزا برای سرنشینان عقبی، گرمکن تمامی صندلی ها و سیستم تهویه صندلی های جلو، بلوتوث، صندوق عقب هوشمند، گرمکن فرمان، رادار نقطه کور، نمایشگر لمسی مرکزی، امکان انتخاب حالت های رانندگی Sport، Eco و Normal، پرده پشت سر برقی و پرده های جانبی دستی، صندلی های جلو برقی بهمراه 2 عدد حافظه برای تنظیمات راننده، چراغشوی، دوربین دنده عقب و سنسورهای پارک کامل و... را دارد و واقعا خودروی کاملی از این نظر محسوب می شود.

نسل جدید سوناتا هیبریدی

نسل جدید سوناتا هیبریدی

سوناتای هیبریدی جدید با قیمتی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان وارد بازار شده که می‌توان گفت در این رنج قیمتی می‌تواند از موفق ترین خودروهای بازار باشد چون هم امکانات خوبی دارد هم از نظر فنی مشخصات قابل توجه دارد به خصوص که مصرف کم آن نیز می تواند افراد زیادی را به سمت خود رو جذب کند.
در انتها می توانید گالری تصاویر و ویدئوی تهیه شده توسط گروه خودروبانک از این خودرو در نمایشگاه خودرو تهران را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/10
یک کلام عالی
البته اگه گرون نکنن
ترسم اینه استقبال رو ببینن گرون کنن
1396/9/10
داشبوردش کسل کنندس!
1396/9/11
نمیدونم چرا جمع اسب بخار و گشتاور رو اشتباه حساب میکنید...مرسی از سایت خوبتون
اسب بخار ۲۰۸
گشتاور ۳۹۴
1396/9/11
درست زدن چون توی دور موتور نیستن کمتر میشه جمعشون
1396/9/11
دوستان آیا اصلاحاتی که در سوناتای بنزینی شامل فنربندی سیستم فرمان شاسی و تهویه مطبوع شده در این مدل هم اعمال شده؟
1396/9/14
با سلام و خسته نباشید اول کلیپ زدین رونمایی تویوتا هیبریدی