موضوعات داغ

آیا مزدا 6 هندلینگ بهتری در مقایسه با مرسدس بنز C کلاس دارد؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تست موس یا تست گوزن یکی از مهم ترن تست هایی است که خودروهای مدرن امروزی باید آن را به خوبی طی کنند. این تست با فرض اینکه یک حیوان به طور ناگهانی مقابل خودرو ظاهر شود و خودرو مجبور به تغییر مسیر ناگهانی وبازگشت دوباره به مسیر قبلی خود شود یک مسیر طراحی شده است که در شکل زیر نیز می توانید ببینید.
تست موس به نوعی نشان دهنده ی توانایی خودرو برای تغییر جهت ناگهانی است. بسیاری از خودروهایی که تصور می شد پایداری خوبی داشته باشند اما در تست موس عملکرد اسفباری داشته اند که برای مثال می توان به نیسان جوک، تویوتا هایلوکس و یا جیپ گرند چروکی اشاره کرد. نسل اول مرسدس بنز A کلاس نیز در هنگام تست موس چپ شد که در آن زمان برای مرسدس بنز یک آبرو ریزی بزرگ بود.

اما در ادامه ویدیویی را خواهید دید از تست موس مرسدس بنز C کلاس جدید و آخرین نسل مزدا ۶ که در کمال تعجب مزدا ۶ عملکرد بهتری را از خود بر جای می گذارد.
نکته ی جالب این نیست که مزدا قیمت بسیار پایین تری در مقایسه با مرسدس بنز دارد بلکه نکته این است که مزدا ۶ یک خودروی دیفرانسل جلو ولی مرسدس بنز یک خودروی دیفرانسیل عقب است و قاعدتا باید هندلینگ بهتری را از خود نشان دهد.
مزدا ۶ تا سرعت ۷۳ کیلومتر بر ساعت به خوبی می تواند پایداری خود را حفظ کرده و مسیر را طی می کند اما در مرسدس بنز تیم تست مجبور می شوند سرعت خودرو را تا ۶۶ کیلومتر بر ساعت کاهش دهند تا از سر خودرن بخش عقبی آن جلوگیری شود. این در حالی است که مزدا تنها در سرعت ۷۴ کیلومتر بر ساعت کنترل قسمت عقب خود را از دست می دهد و تا ۷۳ کیلومتر بر ساعت خودرو پایداری است. در ادامه می توانید ویدیوی این تست و مقایسه ی جالب را تماشا کنید.


نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/17
اگر فیلم بنز ۲۰۰۵ گذاشته بودید
عادلانه تر بود !!!
1396/9/17
مزدا مهندسي و تكنولوژي خيلي بالايي داره.از لحاظ علم ساخت و مكانيك واقعا برترين سازنده ي آسيا محسوب ميشه
1396/9/17
مزدا نسبت به قیمتش هم هندلینگ خیلی خوبی داره هم گیربکس خیلی سریعی داره بدون دیلی
1396/9/17
Mazda 6 "استیشن" بود و مرسدس بنز "سدان" بود این خیلی فوق عجیبه !
1396/9/17
مزدا همیشه فوق‌العاده است. مزدا تنها کمپانی غیر لوکس ساز هست که محصولاتش در حد خودرو های لوکس هستن. در زمینه هندلینگ همیشه جز بهترین ها بوده و هست. طراحی بسیار زیبای خودرو هاش. و کیفیت فوق‌العاده ای که داره. فقط حیف و صد حیف که تو ایران شرکت بهمن فقط دنبال سودش هست و مزدا 2010 رو به اسم نیو همچنان میفروشه. مزدا اگه خودرو های جدیدش بیان تو ایران تو هر سگمنت بی رقیب هست مزدا3 2017 و مزدا6 و cx5 بی نظیرن.. کیفیت کابین در حد لکسوس طراحی خیره کننده... به امید اومدن هرچی سریع تر خودرو هاش با قیمت مناسب
1396/9/17
حالا یه ذره مرسدس تهش درمیره دیگه، ناراحتی نداره :)))
1396/9/17
مزدا واسه ژاپن مثه پورشه واسه آلمان میمونه....
1396/9/18
مقایسه عادلانه نیست مزدا فقط راننده بدون سرنشین اما تو مرسدس 5 نفر نشستن یعنی تقریبا 350 کیلو وزن بیشتری نسبت به حالت نرمال داره
این دو فیلم رو بهم چسبوندن حالا به چه منظور؟ کاملا معلومه