موضوعات داغ

نظر تویوتا در مورد مشکل فروش تویوتا CHR در مقابل رقبا

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا C-HR در اوایل امسال فروش خود را در ایالات متحده آمریکا آغاز کرد و به نظر می‌رسد که این مدل به همان اندازه که شرکت خودروسازی تویوتا امیدوار بوده، در امر فروش خود موفق ظاهر نشده است.
آمار اخیر از فروش اتومبیل در ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که از ماه آوریل تاکنون، کمپانی خودروسازی تویوتا موفق به فروش تنها 21 هزار و 889 دستگاه خودروی C-HR شده است که نسبت به رقبای این خودرو در بازار ایالات متحده آمریکا همچون "شورلت ترکس" و یا "هوندا HR-V" آمار فروش کمتری تجربه کرده است. هرچند کمپانی خودروسازی تویوتا به خوبی از این وضعیت آگاه بوده و می‌داند که فروش کمتر تویوتا CH-R نسبت به دیگر خودروهای موجود در بازار ، عدم وجود یک سیستم چهارچرخ محرک سفارشی خواهد بود که بسیاری از مشتریان را جذب برندهای دیگر می‌کند.
تویوتا C-HR یکی از محدود خودروهای کراس اوور در جهان است که بدون سیستم چهارچرخ محرک به مشتریان عرضه می‌شود که به زودی خودروی "نیسان کیکس"، جانشین نیسان جوک هم به آن اضافه خواهد شد. هرچند انتظار نمی‌رود که این موضوع بر روی فروش نیسان کیکس تاثیرگذار باشد و پیش بینی می‌شود که در آمار فروش سالیانه، خودروی کراس اوور نیسان کیکس بتواند فروش حداقل 50 تا 60 هزار دستگاه را تجربه کند.
با وجود این شرایط، کمپانی خودروسازی تویوتا همچنان تصمیمی برای عرضه یک سیستم چهارچرخ محرک ندارد، زیرا همین حالا تضادهای زیادی مابین هزینه پرداختی 22 هزار و 500 دلار برای مدل‌های پایه تویوتا CH-R و همچنین سگمنتی که در آن قرار گرفته است وجود دارد که قطعا با ارائه یک سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک، هزینه پرداختی بابت تویوتا CH-R افزایش پیدا خواهد خواهد کرد و مشتریان را بیش از پیش فراری می‌دهد، این درحالیست که شرکت خودروسازی نیسان بر روی قیمت 19 هزار دلار برنامه ریزی کرده است که فقدان سیستم چهارچرخ محرک را جبران می‌کند، هرچند اگر یک خودروی کراس اوور با سیستم چهارچرخ محرک می‌خواهید، می‌توانید با پرداخت 21 هزار و 420 دلار صاحب یک دستگاه نیسان روگ اسپرت شوید و همچنین با پرداخت 1350 دلار هزینه بیشتر، یک سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک بر روی اتومبیل نصب کنید.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/19
علت فروش کم این ماشین، همون علت فروش کم هیوندا ولوستر هست. ظاهری اغراق آمیز اما توانایی محدود
1396/9/19
نیسان روگ همان ایکس تریل هست یعنی از تویوتا chr ارزون تره؟؟
تو ایران که این طور نیست
1396/9/20
نیسان روگ همون ایکس تریل خودمونه ولی روگ اسپرت روی پلت‌فرم قشقایی ساخته میشه که از ایکس تریل کوچک تره
1396/9/20
يه محاسبه دودوتا چهارتا-خريد رنو كپچر فول وارداتي به ايران به صرفه تر از تويوتاي chr پايه و حتي نيم فول و فولشه.قيمت گمركي رنو كپچر نمونه ايران كه تقريبا فول هستش،14750يورو ميباشد.(خبرش در سايت گمرك موجوده)كه با احتساب هر يورو 4570تومان قيمت گمركيش ميشه 67.400.000تومان-نمايندگي ايرانخودرو داره به قيمت 120تومان ميفروشه.يعني 78درصد اضافه تر از قيمت ورودي بدست مصرف كننده ميرسه..قيمت گمركي تويوتا chr در نسخه بي آپشن و ساده و لوآپشن ترين ورژن،18500يورو هست(خبر گمرك موجود است) كه درمياد 84.545.000تومان-ايرتويا داره به قيمت 190 تومان ميفروشه.يعني 124درصد اضافه تر از قيمت ورودي.پس خريد كپچر خيلي خيلي با ارزش تر و مقرون به صرفه تره.همين محاسبه رو براي نيسان جوك اسكاي پك و انواع خودروهاي ديگه بكنيد ميبينيد خريد محصولات رنو بخصوص رنو كپچر خيلي باصرفه تر و ارزش خريد بالاتره
1396/9/20
در پاسخ به اسپورت باید بگم بله درست میفرمایید. قیمت پایه تویوتا chr کمی بیشتر از نیسان روگ هست. اما چون نیسان موتور 2.5 لیتری و تویوتا 1.2 لیتری داره، تعرفه تویوتا خیلی کمتر در میاد و در نهایت قیمت نهایی تویوتا کمتر شده. موتور ضعیفی داره chr و البته در فیس لیفت سال 2019 ش قراره موتور قویتر روش بیاد که قیمت را هم بالاتر میبره. گیربکس cvt هم چندان جذاب نیست. در کل خرید chr اشتباهه.