موضوعات داغ

نگاهی بر وضعیت سانگ یانگ تیوولی در بازار آزاد

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
چندسالی است که تب خودروهای کراس‌اوور در بازار بسیار داغ شده است. از همین رو شاهد تنوع گسترده‌ای در این سگمنت در بازار هستیم. از کراس‌اوورهای ارزان قیمت چینی گرفته تا کراس‌اوورهای اروپایی و ژاپنی، همگی سهم بسزایی از مشتریان را به خود اختصاص داده‌اند. اما در این میان کره‌ای‌ها هستند که از همان ابتدا تاکنون متقاضیان زیادی داشته و به نوعی پرچم‌داران این سگمنت به‌شمار می‌روند. سانگ‌یانگ نیز یکی از همین کره‌ای‌ها بوده که چندسالی است توانسته به بازار کراس‌اوور ایران راه پیدا کند.

شرکت رامک‌خودرو به عنوان نماینده سانگ یانگ، با عرضه چند مدل کراس‌‌اوور در سایزها و رده‌‌های مختلف، توانست آمار فروش خوبی را از خود به جا بگذارد. تیوولی موفق‌ترین محصول این شرکت بوده که باتوجه به امکانات رفاهی مناسب، ظاهر زیبا و قیمت نسبتا خوب، جایگاه مناسبی را برای خود در بازار شلوغ و پرازدحام کراس‌‌اوورها برای خود بدست آورد. اما مساله‌ای که درخصوص این خودرو وجود داشته و موجب ایجاد حباب قیمتی در بازار آزاد شده است، تاخیر در تحویل خودروهای ثبت‌نامی است. این عدم تطابق عرضه و تقاضا سبب شده تا قیمت این کراس‌اوور کوچک کره‌ای، این روزها در بازار به 130 میلیون تومان هم برسد، این درحالی است که تیوولی در ابتدا با قیمتی حدود 80 میلیون تومان به بازار عرضه می‌شد. که البته همین موضوع سبب شد عنوان موفق‌ترین محصول رامک‌خودرو را به خود اختصاص دهد.
اما اگر بخواهیم کمی واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم، باید بگوییم که تیوولی این روزها باتوجه به قیمت بالایی که دارد، رقابت سختی را در مقابل حریفان جدی خود خواهد داشت زیرا رقبای این خودرو با قیمتی مناسب‌تر فضای عرض اندام بیشتری را در بازار خواهند داشت. به‌عنوان مثال رنو کپچر، نیسان جوک اسکای‌پک و پژو 2008 خودروهایی هستند که می‌توانند اصلی ترین رقبای تیوولی به‌حساب آیند. از سوی دیگر خدمات پس از فروش مناسب و زمان تحویل کمتر از دیگر مزیت‌هایی است که این خودروها نسبت به تیوولی دارا هستند. اما با این حال باید گفت تیوولی این روزها در بازار آزاد همچنان متقاضی داشته و باوجود قیمت بالایی که دارد، خرید و فروش می‌شود.

نکته قابل توجه درخصوص این خودرو، عرضه محدود نسخه دو دیفرانسیل تیوولی از سوی رامک‌خودرو بوده که این خودرو در بازه زمانی کوتاه مدتی در سال 95 به صورت بسیار محدود راهی بازار شد. اما از آن‌جایی که تعداد انگشت شماری از این مدل توسط این شرکت عرضه شد، نمی‌توان به‌صورت دقیق از وضعیت آن در بازار مطلع شد. اما می‌توان پیش‌بینی کرد با تداوم این روند، تیوولی می‌تواند بار دیگر به عنوان کراس‌اووری موفق در رده دو دیفرانسیل‌های بازار شناخته شود. لازم به ذکر است که در آن زمان رامک‌خودرو تیوولی دو دیفرانسیل را با قیمتی حدود 122 میلیون تومان به فروش می‌رساند.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/9/18
خودروي بسيار بي كيفيت بطوريكه بعد از كاركرد ٥ هزارتا كاملن به سرو صدا ميفته كيفيت پايين داشبورد و صندلي ها كيفيت سواري بد خدمات وقيمت لوازم افتضاح در يك كلام با ١٣٠ تومن سوزوكي يه چرخش به اين ميارزه
1396/9/18
آرمان جان عزیز من با این صحب های شما بعید میدونم حتی یک بار پشت فرمون این ماشین نشسته باشی ولی خدارو خوش نمیاد خریداران این ماشین گم راه کنی من مدل 2016 این ماشین دارم که تا الان 25 هزارتا کار کرده تا بحال نه صدایی اضافی داشته و نه خرابی تعصب خواصی هم ندارم اصلا رو ماشین چون هیچ ماشینی بی عیب نیست.
1396/9/19
دلال محترم، حنا شما دیگه رنگی نداره
سایت را اشتباه آمدید، آن وبسایت هایی که پاتوق دلالان مافیای دولتی خودرو هستند، اینجا نیست.
1396/9/18
هر وقت رامک خودرو ببینه فروشش کم شده ، تحویل فوری با قیمت زیر ۱۰۰ میده!
1396/9/19
اقای فرشید عزیز وجناب آقای هومن خان بنده نه دلالم نه ماشینهای دره پیتی داخلی رو عاشقشم من خودم این ماشین داشتم عزیز دلم شما عزیز یا نمیدونی کیفیت چیه یه قبلن حتمن ماشین نداشتی بن ده این ماشین داشتم 5 هزار راه رفتم و کاملن اشراف دارم در مورد قطعات یدکی شما برو عزیزم ببین تو نمایندگی تعمیر گیربکس 10 میلیون و صندلی ماشین 8 میلیون
1396/9/19
واقعا بد ترين ماشيني بوده كه من داشتم
هم از تحويل و .. تا محاسبه غلط سود مشارك
موتور ضعيف كه هميشه بايد تخته گاز باهاش حركت كنيد
كيفيت ساخت نامناسب
ايمني نا مناسب كه 3 ستاره ايمني داره - يعني در حد ماشين هاي چيني
1396/12/27
دوست عزیز من اطلاع ندارم که شما پشت فرمون این خودرو نشستید یا خیر. چون تجربه بارها رانندگی در جاده های کوهستانی مثل چالوس نشون داد که نیازی به استفاده از حالت تیپ ترونیک یا حالت گیربکس اسپرت نیست و کشش و قدرت خوبی داره و نگرانی ایجاد نمیکنه. امروزه تولید موتور با حجم بالا گذشته و خودروسازها روی به تولید موتور با حجم کم ولی قدرت بالا آوردند. وزن خودرو حدود 1300 و قدرت موتور 128 اسب هست و با توجه به کیفیت و دقت بالای گیربکس ژاپنیش متناسب و عالی است و مصرف سوخت رو خیلی کاهش داده
1396/9/19
بسیار خودرو خوب و با کیفیتی هستش که واقعا هم ارزشمنده من که کاملا راضی هستم
1396/12/27
هم خودرو با کیفیتی است و هم لذت سواری داره . حدود 30 هزار تا کارکرد داشته و خوشبختانه مشکل فنی پیش نیومده. یه کم سیستم تعلیق خشک هست که اهل فن میگن فاق لاستیک رو باید از 45 به 50 یا بیشتر افزایش داد. بنده بعنوان مصرف کننده از خودرو راضیم. ولی شرکت خیلی تاخیر در تحویل داشت.