موضوعات داغ

آستون مارتین وولکان در خیابان رویت شد + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
استون مارتین ولکان را به خاطر دارید، یک خودروی سوپر اسپرت انگلیسی که در اسفندماه سال 93 شمسی، در نمایشگاه بین المللی ژنو 2016 به طور رسمی رونمایی شد که در واقع یک خودروی ساخته شده برمبنای استانداردهای پیست بود، اما اخیرا گروه RML دست به کار شده و با ایجاد یکسری تغییرات اساسی، یک نسخه از استون مارتین ولکان با قابلیت استفاده در جاده‌های استاندارد شهری آماده کرده است.
از مهم‌ترین تغییرات اتومبیل، می‌توان به اصلاح تیغه‌های آیرودینامیکی همچون باله بزرگ انتهای بدنه و همچنین دیفیوزر نصب شده زیر سپر اتومبیل اشاره داشت که باعث شده استانداردهای لازم برای تردد اولین خودروی استون مارتین ولکان در جاده‌های استاندارد شهری بدست آید. علاوه بر این، شرکت مذکور از یک سیستم تعلیق جدید استفاده کرده است که ارتفاع اتومبیل را نسبت به زمین، چیزی حدود 30 میلی متر افزایش داده است تا سرعت گیرهای خیابان مانع از حرکت اتومبیل نشود.
یقینا قسمت بدون تغییر استون مارتین ولکان، پیشرانه محرک آن خواهد بود که در این خصوص می‌توان به یک پیشرانه 7 لیتری قدرتمند دوازده سیلندر اشاره داشت که طبق اطلاعات رسمی ارائه شده توسط شرکت سازنده، در حداکثر کارایی خود می‌تواند بیش از 820 اسب بخار قدرت تولید کرده و سپس به کمک یک جعبه دنده شش سرعته Xtrac مجهز به شیفترهای پشت فرمان، نیروی خود را با کمک گرفتن از یک میل گاردان فیبرکربنی، به چرخ‌های 19 اینچی اتومبیل ارسال کند که قطعا یک عملکرد مشابه نسبت به نسخه‌های اصلی استون مارتین ولکان خواهد داشت.
علاوه بر این، کمپانی خودروسازی استون مارتین برای مهار این قدرت عظیم در نسخه‌های اصلی ولکان، از یک سیستم ترمز قدرتمند "برمبو" با دیسک‌های بزرگ 380 میلی متری در جلو و 360 میلی متری در عقب استفاده کرده است که می‌تواند اتومبیل را در کمتر از 10 ثانیه به زمین میخکوب کند، حال انتظار می‌رود که این سیستم ترمز بدون تغییر، بر روی نسخه خیابانی استون مارتین ولکان هم مورد استفاده قرار گرفته باشد.
در پایان بد نیست بدانید که این اتومبیل در نسخه‌های اصلی خود تنها به تعداد محدود 24 دستگاه ساخته خواهد شد که حالا یکی از این 24 دستگاه توسط گروه RML ویرایش شده تا قابلیت استفاده در جاده‌های استاندارد شهری را داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد