موضوعات داغ

آزمایش فنی رنو کوئید در ایران؛ سرآغازی برای جایگزینی احتمالی با پراید

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
ماجرای رنو کوئید در ایران به تدریج در حال تبدیل شدن به قصه هزار و یکشب است، پس از کش و قوس های فراوان در مورد مونتاژ یا عدم مونتاژ این محصول در ایران و مطرح شدن شایعه رد شدن این خودرو توسط مدیران ایران خودرو و سایپا، حالا با تغییر مدیریت سایپا و قوت گرفتن احتمال خروج پراید از خطوط تولید، بار دیگر زمزمه جایگزینی احتمالی این رنو کوچک اندام با پر تیراژ ترین خودرو تولید داخل مطرح شده است.
این در حالی است که نسخه ارزان قیمت (4700 دلاری) رنو کوئید که در بازار هند عرضه می شود به دلیل شرایط نامناسب ایمنی (0 ستاره تست تصادف) خوشبختانه شانس خود را برای عرضه در ایران از دست داده است و در عوض به گفته مدیران رنو در ایران، نسخه ایرانی کوئید همگام با نسخه ویژه بازار برزیل، قادر به کسب سه ستاره تست تصادف خواهد بود.

رنو کوئید

رنو کوئید


اما این به روز رسانی ایمنی به قیمت افزایش بهای خودرو تمام شده و آنطور که از قیمت گذاری های رنو در بازار برزیل مشخص است، این محصول با قیمتی در حدود 9000 دلار در سرزمین فوتبال عرضه می شود و چنین قیمتی به این معناست که نسخه ایرانی نیز احتمالا خودرویی با قیمت بیش از 35 میلیون تومان خواهد بود.
بنابراین جایگزین کردن پراید 21 میلیونی با خودرویی 35 میلیون تومانی شاید از دید شرایط بازار چندان امکان پذیر نباشد، اما هر آنچه هست این روزها نسخه هایی از رنو کوئید در کشورمان در حال پشت سر گذاشتن آزمایشات فنی هستند و بنابراین می توان گفت که احتمال عرضه کوئید در ایران هنوز به شکل کامل از بین نرفته و امید هایی به مونتاژ این خودرو در کشورمان از طریق خطوط تولید ایران خودرو، سایپا یا حتی پروژه همکاری رنو با ایدرو وجود دارد.

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/10/21
ماشین 5000 دلاری شد 9000 دلار؟؟؟
یعنی 4000 دلار خرج ایمنی این ماشین شده؟؟!!!
نکنید ترو خدا، به خاطر مردم هم نه به خاطر خودتون نکنید این کارا رو چرا که دارید سلب اعتماد میکنید با این دروغا.
1396/10/21
به جای تهمت زدن به بقیه که خیلی کار ناپسندی هست بهتر بود یاد میگرفتید به انگلیسی سرچ‌ کنید خودتون ببینید. قیمت کویید در هند ۳۰۰۰۰ رئاله که میشه ۹۲۰۰ دلار.
ضمنا علاوه بر افزایش ایمنی با تقویت فریم بدنه و افزایش ۱۴۰ کیلوگرم وزن و ۴ایربگ و ABS، امکاناتی مثل رینگ آلمینیومی و برف پاک کن و گرم کن شیشه عقب سپر همرنگ بدنه کنسول با طراحی‌جدید و صفحه نمایش ۷ اینچی و دوربین عقب با نرم افزار جدید، پشت آمپر جدید آینه ها و صندوق برقی هم اضافه شده.
1396/10/21
دولت تزویر و دروغ با دزدان گنده
1396/10/21
مگه ایران ایمنیش رو ارتقا داده ک این حرفو میزنی؟ خود رنو این کارو کرده
1396/10/22
محمد جان
رنو این کار رو کرده و قیمتش شده ۹۰۰۰ دلار و چون نسخه برزیلی به ایران میاد با همون ۹۰۰۰ دلار فروش میره
1396/10/23
پاسخ به احسان
عزیزم خود مقاله میگه کویید در هند 4700 دلاره ، اونوقت تو میگی 9200 دلار ؟ تو رو خدا قبلش مقاله رو بخون و به بقیه تهمت نزن !
دوم اینکه خودم هم سرچ کردم و دیدم قیمتش در هند حتی از 4500 دلار شروع میشه و تا حدود 5500 دلار در نسخه های گرانترش وجود داره
1396/10/25
امیرو جان
دقت کن، برزیل یه کشور در آمریکای جنوبیه و هند در آسیا، این دو تا فرق دارن، کویید هند ۵۰۰۰ دلار و کویید برزیل ۹۰۰۰ دلار قیمت داره، و نسخه برزیل میاد ایران. چرا فهمیدنش سخته براتون؟:))
1396/10/21
اصلا بحث جایگزینی با پراید برای مردم نیست شاید جایگزین پراید توو خط مونتاژ بشه
قیمتش هم اگه نسخه برزیل باشه بالای ۴۰ میلیون میشه چون ۳۰ درصد بابت هزینه های قانونی مثل مالیات بر ارزش افزوده و ... اضافه میشه
1396/10/21
اول اینکه اگه 30 تا 35 میلیون باشه که جایگزین پراید نمی شه، فقط از لحاظ کلاس و سایز اتاق می تونه جایگزین پراید بشه، دوم اینکه با این قیمت خوب طرف تندر90 می خره یا ماشین های همین کلاس که بزرگتر و بهتر هستند.
یک کلام چون این ماشین اسمش رنو هست بخواهد تولید بشه اگه قیمتش بالای 27 بشاه که کسی نمی خره، اگه هم پایین باشه که کسی ماشین های دیگه نمی خره، مشکل خیلی زیاده
1396/10/21
عزیزان این قیمتایی که همه میگن بخصوص خودرو سازایه کشور...... دارن یه جور مردمو دور میزنن.مثل اینکه کسی هم به این نکته که میخوام بگم اصلا توجه نداره....بخصوص رسانه هایه عزیز....لطفا این نکته رو به گوش مسئولین برسونید که بدونن مردم هم میدونن:
اولا این قیمت هایی جهانی که اعلام میشه با دستمزد کارگران تو اون کشوراس.مثلا ماشینایه فرانسویی اکثرا این قیمتارو با دستمزد کارگرا و تکنسیناشون تو فرانسه حساب میکنن و قیمت اعلام میکنن.ولی آیا یه ماشینی که تو خط تولید ایران تولید میشه هم به کارگراش همون حقوقو میده؟
دوما این قیمت با هزینه هایه برق و آب و قیمت فلزات و پلاستیکایی فرانسه حساب میشه.در حالی که کلا قیمت انرژی و آب تو ایران خیلی کمتره.
پس این ماشین اگه تو ایران بخواد تولید شه قیمتش خیلی باید پایینتر بیاد......
ولی خوب اینجا ایرانه و........
1396/10/22
حرف شما درست اما بدلیل نرخ بالای تامین مالی و تعرفه واردات قطعات برای مونتاژ و هزینه هایی ک بر اساس قانون ب قیمت کارخونه اضافه میشه قیمت نهایی ما بالاتر از کشور مبدا میشه
1396/10/22
نه باریک الله
خوشمان آمد
نکته ی جالبی بود
آیا واقعا هزینه ی تولید خودرو در جهان اول با جهان سوم برابر است؟
اونجا به کارگر ساعتی۳۰-۴۰ دلار دستمزد می دن که به پول ایران میشه۱۲۰-۱۶۰هزار تومن.
یعنی یه کارگر فرانسویی ۱۰ ساعت کار کنه اندازه یک ماه یه کارگر ساده تو ایران(که قربونشون برم خداییش شرایطشون سخته)برابر
یعنی ها ف...
1397/4/15
دوستان امثال افرادی مثل آقا محمد که به احتمال قوی از قیمت گذاران داخلی شرکت میباشند داره ذهن مردم رو برا بالا بردن قیمت کویید آماده میکند. دوستنان لطفا جدی نگیرید. و همین افراد اگر چه رابطین کارخونه هم نباشن، اما با این نظر دادن هاشون باعث افزایش قیمت میشن.
آقا محمد و دوستن امیدوارم حقیقت رو گفته باشم.