موضوعات داغ

ژاپنی پر طرفدار؛ نگاهی به قیمت و شرایط تویوتا راو4 در بازار

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
آمار چند ساله واردات نشان از آن دارد که خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور از محبوبیت بالایی میان خریداران برخوردار هستند. از طرفی اهمیت برند نیز در بازار قابل چشم پوشی نیست. از همین رو محصولات تویوتا همیشه در بازار ایران طرفداران زیادی داشته که سبب شده انواع مختلفی از خودروهای این برند وارد کشور شود. شرکت ایرتویا که به عرضه محصولات این برند ژاپنی در کشور می‌پردازد، پس از ممنوعیت واردات خودروهای 2500 سی‌سی به بالا، اقدام به عرضه کراس‌اووری با نام RAV4 کرد تا بتواند سهی از بازار کراس‌اوورها را به خود اختصاص دهد.

تویوتا راو4

تویوتا راو4

از آن‌ جایی که این خودرو همانند سایر محصولات تویوتا از ویژگی‌ها و قابلیت‌های بالایی برخوردار است، توانست در رقابت با کره‌ای‌های بنام موفق ظاهر شود. حال با اعلام جدید میزان تعرفه واردات، شرکت‌های واردکننده نیز قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند، در این میان قیمت تویوتا راوفور فول آپشن مرز 300 میلیون تومان را رد کرده و با قیمت 332 میلیون تومان برای مدل 2018 از سوی ایرتویا به فروش می‌رسد. این درحالی است که چندی پیش قیمت مدل 2017 این خودرو را از 299 میلیون و 500 هزار تومان تا 305 میلیون تومان برای سه تیپ مختلف اعلام کرده بود. حال این افزایش قیمت تاثیر زیادی روی بازار کارکرده و بازار آزاد این خودرو نیز گذاشته است. به‌نوعی که در بازار نمونه‌های صفر کیلومتر این خودرو با قیمتی حدود 320 میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌شود.

تویوتا راو4

تویوتا راو4

اما این افزایش قیمت برای نمونه‌های مدل پایین چندان زیاد نبوده و تنها ممکن است افزایش چند میلیونی را درپی داشته باشد. اما باتوجه به روند صعودی افزایش قیمت‌ها، احتمال می‌رود خودروهای کارکرده نیز با رشد قیمت زیادی رو‌به‌رو شوند. به عنوان مثال تویوتا راوفورنیمه فول مدل 2014 با کارکدی حدود 70 هزار کیلومتر، قیمتی حدود 208 تا 2015 میلیون تومان دارد، که این رقم تا چند ماه گذشته چیزی حدود 195 تا 205 میلیون تومان بود.
البته در پی مصوبه لغو افزایش قیمت خودروهای وارداتی که روز گذشته توسط دیوان عدالت اداری ابلاغ شد، این احتمال وجود دارد که شاهد کاهش قیمت تویوتا RAV4 توسط ایرتویا باشیم. چنین کاهش قیمتی می تواند در نهایت به تعدیل قیمت ها در بازار دست دوم نیز منجر شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/19
فول اپشن؟؟؟؟ راو4 که تو ایران میاد تقریبا نزدیک به بیسیک
مدل فول اپشن پلاتنیوم که رادار و خیلی اپشن های دیگه داره
یک نکته عجیب اینجاست که این سه تیپ توی مناطق ازاد قیمتشون برابر ولی ایرتویا با قیمت متفاوت میفروشه