موضوعات داغ

تساهل به سبک ژاپنی؛ توقف روند توسعه و جایگزینی نیسان 370Z

عکس مطلب اول
از زمان معرفی 370Z توسط نیسان مدت زیادی می گذرد. این خودرو در سال 2009 با شتابگیری سریع، ترمزهای قوی، چسبندگی بالا و کابین به روز شده جایگزین 350Z شد. اکنون بعد از 9 سال این خودرو هنوز به روز رسانی نشده است و با اینکه تغییر و دگرگونی در طراحی آن خیلی به تاخیر افتاده است، به نظر می رسد نیسان قصد دارد بدون محدودیت زمانی مشخص مدل فعلی 370Z را همچنان به فروش برساند.
آقای فیلیپ کلین رئیس برنامه ریزی نیسان در گفتگو با Automotive News شایعات مربوط به این موضوع که نیسان قصد دارد تولید 370Z را متوقف کند تکذیب کرد. اما وقتی درباره نسل جدید نیسان Z از او سوال پرسیده شد خبر جدیدی که باعث دلگرمی شود نداشت و گفت:
« ما در حال کار روی این پروژه هستیم و ولی در حال حاضر هیچ مدرکی ندارم که به شما ارائه دهم. »

نیسان 370Z

نیسان 370Z

بر اساس گفته های آقای کلین فروش مداوم یک خودروی اسپرت کوپه بدون تولید و معرفی مدل جدیدی از آن در طول چند سال گذشته بسیار دشوار شده است. او می گوید:
« بازار خودروهای اسپرت بازار بغرنجی است و در سطح جهان تا حدودی در حال کاهش رونق است. ولی ما معتقدیم که نیسان Z هنوز هم جایگاهی در این بازار دارد و قصد داریم آن را زنده نگه داریم و اکنون به همین موضوع می پردازیم. »
اما این موضوع به این معنا نیست که هیچ وقت نسل جدید Z را نخواهیم دید. آقای کلین گفت:
« در حال بررسی این موضوع هستیم که اگر یک خودروی کاملا جدید بسازیم باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا مشتاقان Z را زنده نگه دارد؟ و ما با جدیت در حال بررسی این موضوع هستیم. مسئله این است که چطور می توانیم آن را دوباره احیا کنیم و اینکه چه خودرویی ضامن موفقیت در درازمدت خواهد بود. »

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/20
بنظر میاد اگر مقداری دقت کنیم، نیسان این ماشین را از روی پراید خودمون کپی کرده