موضوعات داغ

ساخت مرسدس بنز های برقی توسط BAIC؛ برنامه چینی ها برای دستیابی به تکنولوژی سبز

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سال‌هاست که آلمانی‌ها بویژه شرکت خودروسازی مرسدس بنز، شاید بیشتر از هر سازنده دیگر اروپایی سعی کرده‌اند تا سیستم‌های محرک جایگزین را در محصولات خود استفاده دهند، به همین منظور اولین سازندگان اتومبیل آلمانی هستند، اولین مخترع و تولید کننده موتورهای دیزلی یک فرد آلمانی است و یا حتی در تاریخچه کمپانی خودروسازی مرسدس بنز، محصولاتی الکتریکی دیده می‌شود که برای چندین دهه پیش هستند، اما با این وجود شرکت خودروسازی مرسدس بنز قصد دارد نهایتا تا سال 2022 میلادی، تمامی محصولات خود را حداقل به یک سیستم محرک الکتریکی مجهز کند.

مرسدس بنز EQ کانسپت

مرسدس بنز EQ کانسپت


در روز دوشنبه، کمپانی خودروسازی مرسدس بنز جزییات بیشتری از برنامه آینده خود ارائه کرد که بخش مهم آن، صحبت در ربطه با وسایل نقلیه الکتریکی بود که در این زمینه، شرکت خودروسازی مرسدس بنز اعلام کرد که حداقل تا سال 2022 میلادی، قصد دارد تمامی محصولات این شرکت را حداقل به یک سیستم محرک تمام الکتریکی مجهز کند.
هدف اصلی شرکت خودروسازی مرسدس بنز این است که تا تاریخ تعیین شده، بیش از 50 وسیله نقلیه الکتریکی و یا مبتنی بر سیستم‌های محرک الکتریکی را به مشتریان خود عرضه کند، همچون سیستم‌های محرک هیبریدی و یا پلاگین هیبریدی که از موتورهای الکتریکی و باتری‌های ذخیره ساز انرژی در کنار پیشرانه‌های محرک درون سوز استفاده شده است.
در دهه آینده، کمپانی خودروسازی مرسدس بنز در نظر دارد تا با یک سرمایه گذاری 10 میلیارد یورویی، کارخانه‌های بزرگ تولید باتری و همچنین مراکز تولید موتورهای الکتریکی را به طور اختصاصی راه اندازی کند.

مرسدس بنز EQ کانسپت

مرسدس بنز EQ کانسپت


تحت برند EQ، کمپانی خودروسازی مرسدس بنز قصد دارد تا اولین وسیله نقلیه الکتریکی خود را از سال 2019 میلادی و در کارخانه اختصاصی خود واقع در شهر "برمن" آلمان وارد چرخه تولید کرده و در اختیار مشتریان قرار دهد. علاوه بر این، محصولات الکتریکی مرسدس بنز در کشور چین با همکاری شرکت خودروسازی "بایک" تولید خواهد شد و سپس تولید آنان در ایالات متحده آمریکا نیز به کارخانه Tuscaloosa واگذار خواهد شد.
پر واضح است که با چنین رویکردی چینی ها می توانند به مروج خودروهای برقی ارزان قیمت مرسدس بنز با بالاترین تکنولوژی روز به کشورهای در حال توسعه تبدیل شوند. روند صحیحی که ضمن انتقال فناوری به سرزمین اژدهای زرد، به نفع کشورهای خریدار این مدل ها نیز تمام خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/14
پاراگراف آخر به در گفتی که دروازه بشنوه، نه !؟