موضوعات داغ

قیمت و شرایط بازار دست دوم هیوندای i20 وارداتی

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
امروزه باتوجه به بالا رفتن جمعیت و ازدحام در شهرهای بزرگ، سلیقه بازار به سمت خودروهای کوچک و شهری گرایش پیدا کرده است. از همین‌رو هاچ‌بک‌های کم مصرف و جمع‌و‌جور توانسته‌اند سهم بسزایی از بازار را به خود اختصاص دهند. از آن‌جایی که بازار ایران به دلیل عدم تنوع محصول دارای پتانسیل زیادی برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود، با آمدن مدل‌های جدید و کم مصرف می‌توان موفقیت آن را از پیش حدس زد. هیوندای i20 یکی از همین مدل‌هاست که حدودا 8 سال پیش وارد بازار ایران شد. هیوندای i20 یکی از خودروهای وارداتی محبوب در بازار بود که رقبایی همچون مزدا 2، کیا پیکانتو و ام‌جی 3 را پیش روی خود می‌دید. این محبوبیت تا جایی ادامه داشت که فیس‌لیفت‌های آن نیز از سوی شرکت آسان‌موتور و همچنین گری‌مارکت به بازار عرضه شد.

هیوندای i20

هیوندای i20

اما نکته قابل توجه درخصوص هیوندای i20، عرضه نسخه جدید آن توسط کرمان‌موتور بوده که به‌صورت مونتاژی به دست مشتریان می‌رسد. همین موضوع باعث شد تا مجوز وادات نسل جدید این خودرو برای هیچ ‌یک از نمایندگان این برند در ایران اعتبار نداشته باشد. اما نسل جدید این خودرو به دلیل نداشتن خیلی از امکانات رفاهی و همچنین قیمت‌گذاری بالا، نتوانست موفقیت نمونه وارداتی را کسب کند. به همین دلیل هنوز هم نمونه‌های کارکرده وارداتی متقاضیان زیادی را در بازار آزاد دارد.
هیوندای i20 از اواخر سال 2010 روانه بازار ایران شد و تا سال 2015 نیز روند واردات این خودرو ادامه داشت. بر همین اساس در حال حاضر بازه قیمتی درنظر گرفته شده برای این خودرو حدود 56 تا 90 میلیون تومان است که بسته به میزان کارکرد، سال ساخت و سلامت فنی و ظاهری خودرو ارزش‌گذاری می‌شود.

هیوندای i20

هیوندای i20

درحال حاضر نسخه مونتاژی این خودرو قیمتی حدود 96 میلیون تومان دارد که در بازار تا مرز 100 میلیون تومان نیز معامله می‌شود. از طرفی هیوندای i10 نیز که مدتی تولید آن دچار اختلال شده، در بازار آزاد قیمتی حدود 77 تا 80 میلیون تومان دارد. بنابر این عده‌ای از خریداران i20 کارکرده ترجیح می‌دهند تا با پرداخت این مبلغ i10 صفر کیلومتر را خریداری کنند. با این حال باید این موضوع را درنظر گرفت که نمونه‌های وارداتی از امکانات بیشتری نظیر سانروف و سیستم کی‌لس استارتر بهره‌ می‌برند. هیوندای i20 دارای پیشرانه چهارسیلندر با حجم 1396 سی‌سی است که توان تولید 98 اسب‌بخار قدرت و 137 نیوتون‌تر گشتاور را دارد. نیروی تولید شده موتور به کمک جعبه‌دنده چهار سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد