موضوعات داغ

بررسی قیمت و مشخصات تویوتا C-HR در بازار جهان

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا C-HR جدیدترین خودروی کراس اوور کوچک تویوتا است که توانسته است خریداران زیادی را جذب خود کند. این خودرو را می توان یکی از جذاب ترین محصولات تویوتا پس از مدل Gt86 از نظر طراحی ظاهری دانست که کارایی و توانایی های مناسبی را نیز در کنار ظاهر جذاب و اسپرت ارائه می دهد.
در داخل کابین نیز خاص بودن این خودرو احساس می شود به طوری که تمامی بخش ها نظیر فرمان، دستگیره درها و حتی داشبورد این خودرو خاص و است اما نکات منفی نیز همانند نبود سیستم چهارچرخ محرک در این خودرو احساس می شوند که برای یک خودرو در این کلاس واقعا نقطه ضعف بزرگی است. اما در ادامه به بررسی تویوتا C-HR از زاویه های مختلفی خواهیم پرداخت.

قیمت
امتیاز: 8 از 10

قیمت پایه ی تویوتا C-HR معادل 22 هزار و 500 دلار است که برای چنین خودرویی با این امکانات مناسب ارزیابی می شود. البته C-HR در مقایسه با رقبایی همچون هوندا HR-V با قیمت 19 هزار و 670 دلار و مزدا CX-3 با قیمت 20 هزار و 110 دلار کمی گران تر است اما امکانات مناسبی هم دارد برای مثال مدل پایه‌ی تویوتا C-HR به تجهیزاتی همچون سیستم هشدار پیشگیری از تصادف، رادار بین خطوط، کروز کنترل هوشمند، چراغ های روشنایی در روز LED و نمایشگر 7 اینچی کابین مجهز است.
البته با پرداخت مبالغ بیشتر می توان امکانات بیشتری را نیز برای این خودرو سفارش داد.

تویوتا C-HR

تویوتا C-HR

طراحی خارجی
امتیاز: 6 از 10

اصلی ترین دلیل موفقیت تویوتا C-HR در بازار فروش را باید ظاهر این خودرو دانست که برای یک شاسی بلند بسیار خاص است. البته زیبایی این خودرو به معنای کارایی بالای آن نیست چون برای مثال پنجره های تویوتا C-HR ابعاد بسیار کوچکی دارند و دید کمی را به خصوص برای سرنشینان عقبی فراهم می کنند. صندلی های عقبی نیز در بهترین حالت تنها برای دو سرنشین بزرگسال جای کافی دارند و شکل زاویه دار سقف نیز سبب می شود تا سر سرنشینان با سقف تماس پیدا کند.

راحتی کابین
امتیاز: 5 از 10

صندلی های تویوتا C-HR راحتی مناسبی دارند و کیفیت مواد بکار رفته در کابین نیز در سطحی فراتر از انتظار و حتی بالاتر از سایر تولیدات تویوتا قرار دارد. در دسته دنده و فرمان این خودرو از پوشش چرمی استفاده شده است و برای رودری ها هم تویوتا به جای استفاده از پلاستیک خشک ارزان قیمت از تریم جالبی استفاده کرده است که ظاهری گران تر و شکیل تر دارد. روی کنسول و درها نیز می توان استفاده از چرم را مشاهده کرد و در انتها نیز در قسمت نمایشگر کنسول از تزیینات به رنگ مشکی پیانو بهره گیری شده است.

تویوتا C-HR

تویوتا C-HR

فناوری
امتیاز: 4 از 10

یکی از بزرگترین مشکلات محصولات تویوتا سیستم رسانه ای و سرگرمی آنها است و این تنها مربوط به C-HR نمی شود. البته ژانویه امسال تویوتا از سیستم یکپارچه با اپل کار پلی و اندروید اتو رونمایی کرد اما این سیستم در خودروهای مدل 2018 موجود نیست. همچنین رادیوی ماهواره ای و سیستم رهیاب ماهواره ای حتی به صورت آپشن نیز برای این خودرو موجود نیستند.
البته در این بین نکته ی مثبت این سیستم نیز عملکرد مناسب صفحه ی لمسی است. در کل باید گفت تویوتا C-HR در کنار مزدا CX-3 تنها خودروهای این سگمنت هستند که فاقد اپل کارپلی و اندروید اتو هستند و این یک نکته ی منفی برای این خودروها است، حداقل مزدا به سیستم رهیاب ماهواره ای مجهز است اما تویوتا از همین آپشن نیز بی بهره است.

توانایی های حرکتی
امتیاز، 5 از 10

تویوتا C-HR دارای 3 حالت رانندگی مختلف با نام های اکو، نرمال و اسپرت است که هر یک از این حالات عملکرد متفاوتی از فرمان و پدال گاز را ارائه می دهند. در بازار آمریکا تویوتا C-HR با یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT عرضه می شود. عملکرد کلی این خودرو مناسب است و تنها کمی کندی در عملکرد گیربکس CVT مشاهده می شود. در حالت اسپرت نیز دنده ها در دور بالاتری تعویض می شوند و فرمان نیز سفت می شود. تنها ایراد را در این بخش می توان نبود پدال های تعویض دنده پشت فرمان دانست.
عملکرد تویوتا C-HR در مقایسه با کیا سول و هوندا HR-V بسیار بهتر است و هندلینگ و شتاب مناسبی دارد. در کل عملکرد این خودرو آنقدر خوب است که ممکن است اصلا متوجه نشوید که موتور 2 لیتری C-HR تنها 144 اسب بخار قدرت و 188 نیوتن متر گشتاور دارد.

تویوتا C-HR

تویوتا C-HR

ایمنی
امتیاز: 6 از 10

از نظر تجهیزات ایمنی تویوتا C-HR یکی از بهترین کراس اوورهای موجود در بازار است. این خودرو به صورت استاندارد به امکاناتی همانند سیستم هشدار پیشگیری از تصادف، رادار بین خطوط، کروز کنترل هوشمند، چراغ های هوشمند و دوربین دید عقب مجهز است و با پرداخت مبلغ اضافه می توان سیستم هشدار نقطه کور را نیز برای C-HR سفارش داد.
بزرگترین نقص C-HR در بخش ایمنی به زوایای دید بسیار محدود این خودرو و ضخامت زیاد ستون های A و C مربوط می شود. عملکرد دوربین دید عقب نیز خیلی درخشان نیست و نمی توان آن را خوب ارزیابی کرد.

مصرف سوخت و آلایندگی
امتیاز: 6 از 10

تویوتا C-HR با موتور 2 لیتری دارای مصرف سوخت بالاتری در مقایسه با نزدیک ترین رقیب خود یعنی هوندا HR-V است اما اگر خواهان مدل های کم مصرف باشید باید به سراغ نسخه توربو و با هیبریدی این خودرو بروید.

تویوتا C-HR

تویوتا C-HR

در انتها می توانید جدول مشخصات و گالری تصاویر مدل 2 لیتری تویوتا C-HR را مشاهده کنید.

مشخصات فني
مدلتویوتا C-HR
پيشرانه4 سیلندر خطی تنفس طبیعی
حجم موتور2 لیتر
حداکثر قدرت144 اسب بخار
حداکثر گشتاور188 نیوتن متر
شتاب رسمياعلام نشده
مصرف سوخت ترکيبي8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن1490 کیلوگرم
قيمت24 هزار دلار در مدل مورد بررسی

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/7
از شتابش هم اینو میدونم که نمونه هایی که تو ایران هستند شتابشون خیلی کمه تا جایی که از سراتو و سورن توربو میخوره چه برسه به ازرا و اپیروس و ... .
1397/1/8
با عرض سلام و تشکر از سایت خوبتون لطفا فولکس واگن تیگوان و فولکس واگن پاسات هم تست و بررسی فرمایید