موضوعات داغ

نگاهی به قیمت و شرایط بازار دست دوم هوندا آکورد

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
نگاهی به وضعیت بازار کارکرده هوندا آکورد
چندسالی است که بازار خودروهای وارداتی در کشور با آمدن برندهای گوناگون و عرضه مدل‌های متنوع، توانسته رقابتی داغی را در میان شرکت‌های واردکننده ایجاد کند. اما با این حال برخی از این شرکت‌ها به دلیل عدم داشتن برنامه‌ریزی دقیق و مدون نتوانستند آن‌طور که باید به ارائه خدمات مناسب و شایسته برند بپردازند. به همین خاطر تعدادی از برندهای مطرح و نام‌آشنا فدای مدیریت ضعیف در بازار ایران شدند. به عنوان مثال می توان به برند سوبارو اشاره کرد که یکی از برندهای معتبر ژاپنی شناخته می‌شود که در بازار جهانی توانسته سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهد، اما در ایران به دلیل سو مدیریت شرکت سیف‌خودرو، نتوانست آن‌طور که باید شناخته و به بازار عرضه شود. به همین خاطر به عنوان یک برند شکست خورده در بازار ناخته می‌شود.

هوندا آکورد

هوندا آکورد

بر همین اساس خریداران نیز به دلیل نداشتن خدمات پس از فروش مناسب، کمتر به سراغ نمونه‌های کارکرده این خودرو در بازار می‌روند. این سرنوشت برای تعداد دیگری از برندها نیز رقم خورده است. به‌طور مثال می‌توان هوندا را تاحدودی برندی ناکام در بازار ایران دانست که در برهه‌ای از زمان توسط شرکت گلرنگ‌موتور فامیلی به بازار عرضه شد. اما کمی بعد با کاهش عرضه و خدمات پس از فروش، از گردونه رقابت با رقبا خارج شد که همین موضوع سبب شد این روزها بازار کارکرده محصولات هوندا از جمله هوندا سیویک، آکورد و کراس‌اوور CRV چندان پر رونق نباشد.

هوندا آکورد

هوندا آکورد

هوندا آکورد که یک سدان متوسط شهری به‌شمار می‌رود، یکی از گزینه‌های مناسب در سگمنت سدان‌هاست که رقبایی همچون تویوتا کمری، کیا اپتیما، هیوندای سوناتا و رنو تلیسمان را در بازار پیش روی خود می‌بیند. از مزایای این خودرو می توان به استهلاک کم، نرمی و راحتی سواری، امکانات رفاهی مناسب و کیفیت بالا اشاره کرد. اما نبود خدمات پس از فروش مناسب سبب شده تا بسیاری از خریداران این دسته از خودروها در بازار ایران ریسک خرابی و کمبود قطعات یدکی را به جان نخرند و به سراغ رقبای این خودرو بروند. این روزها هوندا اکورد مدل 2013 با کارکردی حدود 100 هزار کیلومتر، قیمتی حدود 145 تا 185 میلیون تومان دارد. این درحالی است که نسخه فیس‌لیفت شده آن که با مدل 2015 در بازار شناخته می‌شود، قیمتی حدود 238 تا 260 میلیون تومان دارد. با این حال می‌توان خرید این خودرو را انتخابی معقول دانست که به دلیل داشتن کیفیت بالا و امکانات رفاهی مناسب، برای مصرف خانوادگی خودرویی مناسب خواهد بود. اما اگر به دلیل ارائه خدمات پس از فروش ضعیف دچار نگرانی هستید، بهتر است به سراغ سایر گزینه‌های ذکر شده بروید که گاها باید مبلغی چند 10 میلیونی را بیشتر بپردازید.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/22
ماشین ژاپنی بهترینه شرف داره به این چینی ها و فرانسوی ها که این روزها ریختن تو بازار
1396/12/22
من بین هوندا اکورد ۲۰۱۴و تویوتا پریوس ۲۰۱۷و هیوندا سوناتا هیبرید۲۰۱۸ موندم کدومو بگیرم.
اگر کسی میدونه راهنمایی کنه
1396/12/23
مطمئنا سوناتا بهترین گزینست
1396/12/23
دوست عزیز اگه با قیافه پریوس میتونی ارتباط برقرار کنی و ازش لذت ببری قطعا پریوس
گزینه بعدی متاسفانه سوناتا هستش
و آخری با ابراز تاسف هوندا
چرا آخری هوندا؟
چون بازار فروشش دل آدم رو خون میکنه
چرا ابراز تاسف؟
گون تا وقتی ژاپن باشه کی به هیوندا نگا میکنه؟
ولی خب چاره چیه
ازونجا که در ایران خودرو یک کالای سرمایه ای هستش شما باید دنبال یه سرمایه گذاری مطمئن باشید
1396/12/23
دوست عزیز پریوس تو یه سگمنت نیس با اون دو تای دیگه بین این سه آکورد اتاق بزرگتری داره از همشون،ولی پریوس فوق العاده نرمه جوری که پشت فرمون خوابت میگیره واقعا ماشین عالیه اگه با ظاهرش کنار بیای سرویس های دوره ایشم ارزونه اکورد ماشین عالیه و بی نظیر ،این دوتا بهترین گزینه ها هستن به نسبت سوناتا هیبرید موفق باشی
1396/12/23
به نظر من اکورد و پریوس بهتر از سوناتا هستن
اگر من بخوام بین این سه تا انتخاب کنم کوچکترین شکی در مورد اکورد نمیکنم
1396/12/22
اینکه هوندا وارد ایران نمیشه ربطی به نمایندگی ندارد کلا چون هوندا های وارد شده به ایران ساخت آمریکا بودند از واردات آنها جلوگیری شد مثل BMW X4 و کمری ساخت آمریکا و در ضمن اگر یک دوری تو نمایشگاه های تهران بزنی متوجه می شوی که مدل کم کارکرد تمیز این ماشین از این رقم هایی که شما نوشته ای خیلی گران تر است.
1396/12/23
ماشینی که خدمات ، قطعات نداره مفت نمیرزه
1396/12/23
بله علت نیومدن مدل 2017 و 2018 مدل های مختلف هوندا تولید در امریکاست . و باید تاسف خورد به قوانین کشور