موضوعات داغ

چانگان ایدو DT، خودروی جدید چانگان با احتمال ورود به ایران

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی چانگان که محصولات آن در بازار کشور عرضه می‌‌شود و همچین عرضه "چانگان ایدو XT" در برنامه ریزی گروه خودروسازی سایپا قرار گرفته است، در روزهای گذشته یک خودروی جدید تحت عنوان "چانگان ایدو DT" رونمایی کرده است که در واقع یک نسخه جایگزین برای خودروی "Yuexiang V7" خواهد بود و احتمالا با قیمت پایه 50 هزار یوان به مشتریان عرضه شود.

چانگان ایدو DT

چانگان ایدو DT


اگر به خاطر داشته باشید، ماه‌های گذشته در رابطه با این موضوع صحبت کردیم که برند "ایدو (Eado)" یکی از شناخته‌ترین محصولات چانگان چین است که پیش از این مدل‌های سدان آن توسط گروه خودروسازی سایپا به مشتریان عرضه می‌شد، اما این خودروی سدان به مرور زمان کنار گذاشته شد تا حالا شاهد حضور یکی دیگر از اعضای خانواده "ایدو" در قامت یک خودروی هاچ بک تحت عنوان "ایدو XT" به واسطه گروه خودروسازی سایپا در بازار کشور باشیم که بازه قیمتی 60 الی 65 میلیون تومان برای آن پیش بینی شده است، اما حالا شرکت خودروسازی چانگان نسخه سدان ایدو را هم معرفی کرده است که با ظاهر بهتر در خارج و داخل کابین خود، می‌تواند مورد توجه گروه خودروسازی سایپا قرار گرفته و به همراه نسخه هاچ بک ایدو به مشتریان عرضه شود.

چانگان ایدو DT

چانگان ایدو DT


مشخصاَ اولین ویژگی قابل توجه اتومبیل، طراحی ظاهری و تغییرات ایجاد شده بر روی آن خواهد بود که تقریبا تمامی قسمت‌های آن نسبت به مدل‌ جایگزین تغییر کرده است و یک شباهت نزدیک به نسخه هاچ بک "ایدو XT" بدست آورده است، هرچند این خودرو کاملا شبیه به نسخه هاچ بک نبوده و در جزییات طراحی خود تفاوت‌های بزرگی دارد.
به طور دقیق‌تر، مدل‌های جدید چانگان ایدو DT چراغ‌های پیشانی جدید و زیباتر با تکنولوژی LED دریافت کرده، جلوپنجره آن به شدت بزرگ شده و با ورودی هوای سپر اتومبیل یکپارچه شده است، حاشیه‌های کرومی و همچنین ستون‌های افقی کرومی در لابه لای جلوپنجره باعث زیبایی بیشتر اتومبیل شده است و در اطراف سپر اتومبیل، شاهد طراحی ورودی هوا هستیم.

چانگان ایدو DT

چانگان ایدو DT


با تایید شرکت خودروسازی چانگان، خودروی جدید چانگان ایدو DT با طول کلی 4575 میلی متر، عرض 1750 میلی متر، ارتفاع 1500 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2610 میلی متر ساخته شده است، اما متاسفانه از مشخصات فنی و پیشرانه محرک اتومبیل هیچگونه اطلاعات دقیقی منتشر نشده است که بخواهیم در رابطه با آن صحبت کنیم، مگر اینکه احتمال دهیم شرکت خودروسازی چانگان همانند نسخه ایدو XT هاچ بک، از موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و همچنین یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر استفاده کند که به ترتیب حداکثر قدرت 125 اسب بخاری و قدرت 170 اسب بخاری خواهند داشت. هرچند همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، شرکت خودروسازی چانگان تایید کرده است که خودروی جدید "ایدو DT" یک نسخه جایگزین برای خودروی "Yuexiang V7" خواهد بود که در بخش فنی خود از موتورهای مذکور استفاده می‌کند.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/21
چه اسمهای مسخره ای دارن این چینی ها چانگان دامای جیلی چری دانگ فنگ چیه بابا اینا
1397/4/31
دیگه یادشون رفت از تو بپرسن بعد اسم بزارن
1397/4/31
دیگه یادشون رفت از تو بپرسن بعد اسم بزارن
1396/12/21
بنظرم خودروی خوبیه و ارزش خرید داره. ضمنا چون خدمات سایپا را هم داره قابل اعتمادتره. نسخه 1.6 تنفس طبیعیش 127 اسب و گیربکس 6سرعته آیسین داره. نسخه 1.5 توربو 168 اسب و گیربکس 7دنده دوآل داره. بیشک نسخه سدان ایدو جذابیت بیشتری از هاچبکش داره و اگه حدود 70 تومن باشه عالیه. اونوقت کسی میره آریزو 85 تومنی و یا امجی360 77 تومنی را بخره؟
1396/12/21
شبیه لوکسژن s5 شده!
1396/12/21
از جلو لکسوس داشبورد بی ام و یا هم لکسوس من که چینی کپی نمیخرم حداقل بعضی از برنداشون خوبه کپی نمیکنن
این ماشینو عاشقای لکسوس میتونن بخرن که پول یه گاری دارن
1396/12/21
توکه پول همون گاری هم نداری اگه داشتی میخریدی که سوار پراید نشی شک ندارم تو پول سوخت پرایدتم موندی عجیجم
1396/12/21
من ایدو سدانمدل 2015 وارداتی سایپا رو از صفر دارم بالای 60000 کیلومتر راه رفته غیر از تعویض موارد مصرفی مثل روغن و فیلتر ها ولنت تنها خرابییش تعویض بلبرینگ شل کن تسمه بود اگه شما گاری به این کم استهلاکی پیدا کردی حتما سوار شو.این نوع حرف زدن فقط بی عقلی رو میرسونه
1396/12/21
باز هم الان دوستان عزیز تشریف میارند و شروع میکنند درباره پیشرفت شرکت های چینی و خودروهای چینی بد و بیراه گفتن و توهین کردن .
اینکه بخواهیم به خودمون بقبولونیم که چین داره بسیار سریع پیشرفت میکنه خیلی سخته ، دوستان جوری میگن کپی کپی ، انگار توی بقیه تولیدات دنیا در هر زمینه ای کپی کاری انجام نمیشه ...
این جماعتی که همش اینجا اعتراض میکنند دقیقا همون جماعتی هستند که اگر الان راجب مک لارن یا بنز یا لکسوس هم مطلبی نوشته بشه میگن از روی فلان ماشین کپی شده و غیره...
بادبگیریم کمتر توهین کنیم.
1396/12/21
من که میگم قطعا ایدو xt به ایران نمیاد.2 ساله که سایپا تو نمایشگاه ها میاره نشون میده ولی خبری از عرضه نیست.گیرم عرضه هم بشه بالای 80 تومن قیمت میخوره