موضوعات داغ

با سریع ترین شاسی بلندهای جهان آشنا شوید - بخش چهارم

عکس مطلب اول
وقتی اولین SUV در سال 1935 وارد بازار شد هدف از تولید آن این بود که یک خودروی جان سخت و کاربردی باشد. خودروی دیفرانسیل عقب شورولت Carryall Suburban جزو اولین نمونه های SUV بود. تمام SUVهایی که بعد از آن تولید شدند برگرفته از خودروهای تجاری و نظامی جنگ جهانی دوم مانند جیپ و لندروور بودند.
زمانی هنگام خرید یک SUV باید با این واقعیت کنار می آمدید که حداکثر سرعت خودروی شما به سختی از 100 کیلومتر در ساعت فراتر می رود و حتی رانندگی با همین سرعت پایین با این خودروها منجر به رفتارهای غیرقابل پیش بینی از خودرو می شد. اما با گذشت زمان این مشکلات از بین رفته است. دیگر گذشت آن زمانی که خودروهای شاسی بلند فقط یک وسیله حمل و نقل از نقطه A به نقطه B یا تنها وسیله ای برای عبور از مسیرهای ناهموار محسوب می شدند.
امروز SUVها تبدیل به خودروهای لوکس و کاربردی شده اند و همه چیز آنها مانند قدرت، سرعت و عملکرد تکامل یافته است. جدیدترین SUVها و کراس اوورها سریعتر از مدل های قبلی خود هستند. بعضی از آنها بر اساس پلتفرم خودروهای سدان و استیشن ساخته شده اند و به همین دلیل شتاب بالا و هندلینگ خوبی دارند. بسیاری از SUVهای امروزی مجهز به موتورهای پرقدرت توربوشارژ هستند و در کنار استفاده های مفید روزمره، عملکرد شگفت انگیزی ارائه می دهند. بعضی از آنها حتی می توانند در زمینه قابلیت های دینامیکی خودروهای اسپرت کوپه را به چالش بکشند! البته سریعتر بودن SUVهای امروزی نسبت به قدیم به این معنا نیست که قابلیت های آفرودی آنها مانند سابق نیست بلکه از این نظر هم پیشرفت قابل توجهی داشته اند. به عنوان مثال مرسدس G63 AMG 6x6 در عین حال که شتاب و سرعت قابل توجهی دارد، یک آفرودر قدرتمند نیز هست. البته در این مقاله هدف ما معرفی سریعترین شاسی بلندهای جهان است و به قابلیت آفرودی این خودروها کاری نداریم.
در بخش قبلی این مقاله 5 خودروی شاسی بلند سریع را معرفی کردیم. در این بخش نیز 5 نمونه دیگر را معرفی می کنیم.

16 – آئودی SQ7
آئودی SQ7

آئودی SQ7

قیمت مدل پایه: 99.984 دلار
قدرت: 435 اسب بخار
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده)
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 4.7 ثانیه
در بازار امریکا آئودی SQ5 وجود دارد ولی SQ7 حضور ندارد. با این حال آئودی برای ورود SQ7 به بازار امریکا عجله ای ندارد. آئودی SQ7 نه تنها یک SUV سریع است بلکه خودرویی است که سیستم برق 48 ولت را به خریداران این خودرو عرضه کرد. موتور V8 دیزلی 4.0 لیتری SQ7 با استفاده از یک توربوشارژر الکتریکی کوچک و یک توربوشارژر معمولی 435 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این مقدار توان و گشتاور برای یک SUV هفت نفره خیلی زیاد است. به عقیده بسیاری از افراد SQ7 یکی از بهترین SUVها است و به همین دلیل در بازار امریکا نیز موفق خواهد بود.

17 – آئودی RS Q3
آئودی RS Q3

آئودی RS Q3

قیمت مدل پایه: بیش از 80.000 دلار در آلمان
قدرت: 362 اسب بخار
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده)
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 4.4 ثانیه
متاسفانه این مدل آئودی نیز در بازار امریکا حضور ندارد. آئودی RS Q3 خودرویی مانند نیسان جوک R یا تویوتا C-HR با تیونینگ R است. این SUV کوچک شهری از یک موتور 5 سیلندر خطی 2.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 362 اسب بخار و گشتاور 465 نیوتن متر نیرو می گیرد. رقیب مستقیم آئودی RS Q3 مرسدس GLA45 AMG است. تمام قدرت آئودی RS Q3 از طریق سیستم 4 چرخ محرک کوآترو و چرخ های غول پیکر این خودرو به زمین منتقل می شود. آئودی RS Q3 مجهز به یک سیستم تعلیق قابل تنظیم شگفت انگیز است که عملکرد قابل توجهی برای آن به ارمغان می آورد.

18 – مرسدس GLA45 AMG
مرسدس GLA45 AMG

مرسدس GLA45 AMG

قیمت مدل پایه: 50.600 دلار
قدرت: 375 اسب بخار
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده)
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 4.3 ثانیه
مرسدس GLA45 AMG از یک موتور پرقدرت 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ بهره می برد که آن را از A45 AMG هاچبک به ارث برده است. این موتور که قویترین موتور 2.0 لیتری در جهان شناخته شد 375 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. GLA با استفاده از این موتور می تواند عملکردی در حد خودروهای اسپرت ارائه دهد. قدرت عظیم این موتور از طریق سیستم 4 چرخ محرک و چرخ هایی با رینگ های 19 اینچی به زمین منتقل می شود. AMG این خودرو را به سیستم تعلیق با قابلیت کنترل سواری و تنظیم دو مرحله ای نرخ میرایی ضربه گیرها مجهز کرده است. دیفرانسیل لغزش محدود AMG در محور جلو عملکرد این خودرو هنگام عبور از پیچ ها را بهبود می دهد. فقط کافیست حالت Race را انتخاب کنید تا این خودرو با سرعت از پیچ ها عبور کند.

19 – مرسدس GLC63 S AMG 4Matic+ Coupe
مرسدس GLC63 S AMG 4Matic+ Coupe

مرسدس GLC63 S AMG 4Matic+ Coupe

قیمت مدل پایه: 101.400 دلار
قدرت: 510 اسب بخار
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده)
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 3.7 ثانیه
هنوز این خودرو وارد بازار امریکا نشده است. GLC63 S یک SUV کوچک با قلب تپنده AMG GT S است. بله درست حدس زدید یعنی همان موتور V8 چهار لیتری که 510 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این مقدار قدرت برای یک SUV کوچک بسیار زیاد است. این خودرو در بعضی بازارها با طراحی بدنه غیر کوپه عرضه می شود ولی طراحی مدل کوپه آن سازگاری بیشتری با این موتور دارد. مرسدس GLC63 S Coupe با بهره گیری از سیستم 4 چرخ محرک 4Matic که درصد بیشتری از گشتاور را به محور عقب منتقل می کند و گیربکس پیشرفته 9 دنده اتوماتیک اسپید شیفت AMG، عملکردی نزدیک به یک سوپراسپرت ارائه می دهد.

20 – رنجروور اسپرت SVR
رنجروور اسپرت SVR

رنجروور اسپرت SVR

قیمت مدل پایه: 113.600 دلار
قدرت: 575 اسب بخار
حداکثر سرعت: 283 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 4.3 ثانیه
به قوی ترین محصول لندروور یعنی رنجروور اسپرت SVR خوش آمدید! این SUV لوکس که جنون آمیزترین SUV در میان مدل های رنجروور است از کاپوت فیبرکربنی، ورودی های هوای غول پیکر در سپر جلو، صندلی های مخصوص SVR و بسیاری امکانات خاص دیگر برخوردار است. در نظر داشته باشید این شتاب 4.3 ثانیه مربوط به خودرویی با وزن حدود 2.3 تن و آیرودینامیکی در حد یک دیوار آجری است! به این ترتیب راحت تر می توانید عظمت این خودرو را درک کنید. موتور این خودرو علاوه بر قدرت ذکر شده، 700 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد